Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Protec Q18 je chytrý obytňák s výsuvnými boky. Podívejte se, co umí

Jan Zajíc
Diskuze (1)

I poměrně kompaktní obytné auto může nabídnout spoustu vnitřního prostoru. Zvlášť, když je chytře vymyšlené.

Velice šikovně a prakticky vypadá také Protec Q18, německý obytňák postavený na základě vozu Iveco Daily. Už jméno přitom napovídá, co od něj čekat: označení Q18 totiž vzniklo podle toho, že karavan nabízí vnitřní prostor s plochou 18 čtverečních metrů.

Přitom ale nejde o vyloženě velké obytné vozidlo, Protec na délku měří 7,9 metru a stojí na podvozku s rozvorem dlouhým 4.350 mm. V rukávu má ale jednu chytrou funkci, umí se "roztáhnout". Umožňují mu to výsuvné boky na obou stranách.

Takže zatímco na silnici Q18 na šířku měří 2,3 metru, po zaparkovaní a vysunutí bočních dílů šířka naroste na 3,5 metru. Výsuvné boky tak přidávají 1,2 metru.

A uvnitř je to fakt znát, jak ukazuje video, na němž výrobce svůj produkt představuje. Je sice v němčině, ale jako ilustrace praktických vychytávek poslouží výborně.

Němci aktuálně nabízejí dvě verze, Classic a Vario, které se liší vnitřním uspořádáním. Hlavní rozdíly spočívají v počtu "ložnic". Zatímco Classic má dva velké spací prostory, jeden vzadu a druhý nad kabinou, Vario má taková místa tři - jedno opět nad kabinou, dvě menší a oddělená v zadní části.

Jinak řešená je také koupelna. Classic láká na samostatnou toaletu a překvapivě prostornou koupelnu s umyvadlem a sprchovým koutem, Vario nabízí úspornější řešení 2v1. Classic tedy cílí na menší posádky (do 4 cestujících), které požadují více komfortu, Vario pak spíš na větší rodiny. Pobere totiž až šest lidí.

Součástí výbavy pak je plně vybavená kuchyně, spousta odkládacích prostor, místo k posezení a nechybí třeba ani televize. Pod zadním spacím prostorem se ukrývá malá garáž, vhodná například pro převoz bicyklů.

Video se připravuje ...

Auto je vybaveno plynovým topením Alde 3020 s ohřevem vody, má 290litrovou nádrž na čerstvou vodu a 260litrovou na vodu odpadní. Nechybí 90litrová nádrž na plyn.

A cena? Základní provedení, postavené na Ivecu Daily s třílitrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 126 kW, startuje na částce 254.900 eur, což je v přepočtu asi 6,5 milionu korun.

Výrobce však nabízí také spoustu příplatků. Některé z nich se týkají samotného vozu a jeho techniky, některé praktických detailů, jiné komfortu. Poměrně zajímavým nápadem je například venkovní televize, kterou lze vysunout z bočního prostoru vozu. Hodit se může například pro hromadné promítání nějaké sportovní události.

V souvislosti s autem a technikou můžeme zmínit například možnost připlatit si 7.900 eur (asi 202 tisíc Kč) za silnější verzi Iveca s výkonem 150 kW a s automatickou převodovkou.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme

26. 11. 2021 08:16
Nerozumím tomu
Napřed velice pracně, za cenu vysokých nákladů a složité těžké konstrukce zvětšují vnitřní prostor,. A hned nato se o velký kus prostoru zbytečně připraví oddělením kabiny od obytné části.. Uniká mi smysl.