Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Protec Q18 je chytrý obytňák s výsuvnými boky. Podívejte se, co umí

Jan Zajíc Jan Zajíc 25. 11. 2021 • 08:01
48
1
Zobrazit náhledy (48)
Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18 Protec Q18

I poměrně kompaktní obytné auto může nabídnout spoustu vnitřního prostoru. Zvlášť, když je chytře vymyšlené.

Velice šikovně a prakticky vypadá také Protec Q18, německý obytňák postavený na základě vozu Iveco Daily. Už jméno přitom napovídá, co od něj čekat: označení Q18 totiž vzniklo podle toho, že karavan nabízí vnitřní prostor s plochou 18 čtverečních metrů.

Přitom ale nejde o vyloženě velké obytné vozidlo, Protec na délku měří 7,9 metru a stojí na podvozku s rozvorem dlouhým 4.350 mm. V rukávu má ale jednu chytrou funkci, umí se "roztáhnout". Umožňují mu to výsuvné boky na obou stranách.

Takže zatímco na silnici Q18 na šířku měří 2,3 metru, po zaparkovaní a vysunutí bočních dílů šířka naroste na 3,5 metru. Výsuvné boky tak přidávají 1,2 metru.

A uvnitř je to fakt znát, jak ukazuje video, na němž výrobce svůj produkt představuje. Je sice v němčině, ale jako ilustrace praktických vychytávek poslouží výborně.

Němci aktuálně nabízejí dvě verze, Classic a Vario, které se liší vnitřním uspořádáním. Hlavní rozdíly spočívají v počtu "ložnic". Zatímco Classic má dva velké spací prostory, jeden vzadu a druhý nad kabinou, Vario má taková místa tři - jedno opět nad kabinou, dvě menší a oddělená v zadní části.

Jinak řešená je také koupelna. Classic láká na samostatnou toaletu a překvapivě prostornou koupelnu s umyvadlem a sprchovým koutem, Vario nabízí úspornější řešení 2v1. Classic tedy cílí na menší posádky (do 4 cestujících), které požadují více komfortu, Vario pak spíš na větší rodiny. Pobere totiž až šest lidí.

Součástí výbavy pak je plně vybavená kuchyně, spousta odkládacích prostor, místo k posezení a nechybí třeba ani televize. Pod zadním spacím prostorem se ukrývá malá garáž, vhodná například pro převoz bicyklů.

video

Auto je vybaveno plynovým topením Alde 3020 s ohřevem vody, má 290litrovou nádrž na čerstvou vodu a 260litrovou na vodu odpadní. Nechybí 90litrová nádrž na plyn.

A cena? Základní provedení, postavené na Ivecu Daily s třílitrovým vznětovým čtyřválcem o výkonu 126 kW, startuje na částce 254.900 eur, což je v přepočtu asi 6,5 milionu korun.

Výrobce však nabízí také spoustu příplatků. Některé z nich se týkají samotného vozu a jeho techniky, některé praktických detailů, jiné komfortu. Poměrně zajímavým nápadem je například venkovní televize, kterou lze vysunout z bočního prostoru vozu. Hodit se může například pro hromadné promítání nějaké sportovní události.

V souvislosti s autem a technikou můžeme zmínit například možnost připlatit si 7.900 eur (asi 202 tisíc Kč) za silnější verzi Iveca s výkonem 150 kW a s automatickou převodovkou.

Související články

Témata
26. 11. 2021 08:16
Nerozumím tomu
Napřed velice pracně, za cenu vysokých nákladů a složité těžké konstrukce zvětšují vnitřní prostor,. A hned nato se o velký kus prostoru zbytečně připraví oddělením kabiny od obytné části.. Uniká mi smysl.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud