Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Macík představil svůj nový kamion pro Dakar 2023. Vzniklo i jeho dvojče

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 9. 2022 • 06:58
36
Zobrazit náhledy (36)
Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík Martin Macík

V sedlčanských dílnách vznikly dva totožné kamiony, jejichž pracovní jména jsou Čenda a Jenda. S jedním z nich se Martin Macík vydá na ostrý test během Rallye du Maroc.

Martin Macík se pochlubil novým speciálem pro Rallye Dakar 2023. Podle kabiny se jedná o Iveco Powerstar, pod kapotou se však ukrývá důmyslně sestavený stroj, který se sériovým vozem nemá mnoho společného. Vychází z 20letého vývoje šéfa týmu MM Technology, Martina Macíka staršího, a jeho stavba trvala přibližně šest měsíců. V sedlčanských dílnách přitom vznikly kamiony rovnou dva.

Nový vůz je již osmou generací závodních kamionů vyvinutých v Sedlčanech, přičemž základ vozu byl prověřen mnoha účastmi na náročné Rallye Dakar. Tým se při úpravách zaměřil například na zvýšení komfortu či odolnosti, nový vůz ale musí splňovat také přísnější předpisy FIA.

Kamion je pokračující generací Arnošta, speciálu, v němž na posledním Dakaru závodil Martin Šoltys. Při stavbě jsme se soustředili na pohodlí posádky a současně jsme se museli přizpůsobit novým technickým předpisům FIA, spojeným například s váhou nebo bezpečností auta. Ty si vyžádaly několik úprav v nastavení podvozku nebo bezpečnostní rámy v kabině, které vyrábíme. A vymysleli jsme si například i vychytávku pro rychlejší výměnu kol,“ vyjmenovává Martin Macík starší, šéf týmu MM Technology.

Video se připravuje ...

Spolu s Martinem Macíkem v kabině kamionu opět zasednou navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda. S novým vozem a jeho úpravami se pak celý tým Big Shock! Racing bude moci seznámit již během závodu Rallye du Maroc, startujícího 1. října, který pomůže nasbírat důležitá data a vyladit tzv. dětské nemoci nového stroje.

Po návratu z Rallye du Maroc bude následovat finální technická fáze příprav na Dakar 2023. „Budeme testovat v závodě, jinak to nejde. Dakarské podmínky nikde jinde nenasimulujete. Rallye du Maroc je posledním závodem světového poháru, takže spojíme příjemné s užitečným,“ říká pilot Martin Macík.

Za zmínku pak jistě stojí, že kromě kamionu pro Martina Macíka vznikal v sedlčanském zázemí ještě jeden závodní kamion, který je zcela totožný. Zatímco vůz Macíka má pracovní jméno Čenda, druhý vůz dostal pracovní jméno Jedna a určen bude k prodeji či pronájmu.

Martin Macík starší navíc prozradil, že se v dílnách dlouhodobě pracuje ještě na jednom zajímavém závodním stroji, kterým bude závodní speciál s elektrickým pohonem. Bližší informace k záhadnému stroji ale zatím neprozradil.

Doporučujeme

Témata

Dakar 2023

Výsledky Rallye Dakar 2022  Vše o Dakaru 2023  Martin Macík  Historie rallye 

45. ročník Rallye Dakar startuje už 31. prosince 2022 a potrvá klasicky do 15. ledna 2023. Závod se počtvrté v řadě jede výhradně v Saúdské Arábii a přibude ještě více mamutích dun. Zrušena byla otravná rychlostní neutralizace a mimořádně napínavé se očekávají souboje mezi spalovacími a hybridními auty. Češi patří mezi favority ve většině kategorií, takže je komu fandit!