Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

J.D. Power Report: U Němců vede Volvo a Japonci

Michal Fokt
Diskuze (86)
Němečtí zákazníci nejsou příliš spokojení s vlastními automobilovými produkty. V první desítce oblíbenosti jsou jen tři německé značky a dvě z toho ve spodní polovině Top 10.

Marketing německých značek už se může celá léta stavět na hlavu a masírovat zákazníky řečičkami o německé kvalitě, náskoku díky technice a Das Auto, ale když přijde řeč na spokojenost zákazníků, což je sice nejsubjektivnější, ale současně jeden z nejdůležitějších faktorů, stále se ukazuje, že nejlépe si v tomto ohledu vedou značky z Japonska.

Na druhou stranu je třeba říci, že výsledek některých německých značek není vůbec špatný a pokud bychom to brali jako soupeření Evropy s Japonskem, pak nám v Německu vychází, minimálně co se první desítky týče, remíza. Tak se na to pojďme podívat.

Letošní vítěz J.D. Power je možná trochu překvapivý - není z Německa ani z Japonska, ale ze Švédska, takže je to jasné - Volvo. U něj panuje 82,3% spokojenost, což představuje poměrně drtivý náskok před druhou značkou v pořadí, kterou je Toyota se skóre 81,6 %. Za ní se už bojuje doslova o desetinky procenta - třetí nejúspěšnější je německý Mercedes-Benz s 81 %, následovaný nejtěsnějším rozdílem seřazenými značkami Mazda, Mitsubishi a Honda. Následně pak přichází slavná chvíle koncernu VW - Škoda se dělí s Volkswagenem o 7. místo, 9. je Audi a desítku uzavírá Nissan.

J.D. Power Report 2013 - Top 10 automobilových značek
MístoVýrobceIndex spokojenosti
1Volvo83,2%
2Toyota81,6%
3Mercedes-Benz81,0%
4Mazda80,8%
5Mitsubishi80,7%
6Honda80,6%
7Škoda79,8%
7Volkswagen79,8%
9Audi79,4%
10Nissan79,3%

Co se jednotlivých automobilových tříd týče, v osmi hodnocených patří čtyři japonským značkám, přičemž ve třech dominuje Toyota (Aygo, Yaris, Prius) a v jednom případě Honda (CR-V). Vítězem jedné kategorie je podle očekávání Volvo a asi vás překvapí, že druhou neněmeckou značkou je Seat, jenž zabodoval s Alteou. Na německé značky byla jen dvě prvenství - pro VW Passat CC a Opel Meriva.

J.D. Power Report 2013: Prvenství v kategoriích
MístoModelIndex spokojenosti
MinivozyToyota Aygo77,6%
Malé vozyToyota Yaris82,1%
Kompaktní vozyToyota Prius85,4%
Střední třídaVW Passat CC82,8%
Vyšší třídaVolvo V70/XC7084,9%
MinivanyOpel Meriva80,6%
VanySeat Altea83,7%
Kompaktní SUVHonda CR-V85,2%

Zajímavé je pochopitelně i hodnocení spokojenosti majitelů s konkrétními auty, bez ohledu na kategorii. Už horní tabulka v tomto ohledu mnohé napoví. Nejspokojenější jsou Němci s ekoautem Toyota Prius s 85,4 %, kterou velmi těsně následuje Honda CR-V s 85,2 % a duo Volvo V70/XC70 s 84,9 %. Čtvrté místo Mercedesu GLK určitě mělo lví podíl na třetí příčce Mercedesu v celkovém pořadí značek. Na páté příčce je první Škodovka a současně další SUV - Yeti, následovaná kompakty Mazda3 a překvapivě i Citroën C4 - francouzským značkám se v podobných průzkumech příliš nedaří... Céčtyřka se dělí o sedmou příčku s rodinkou Seat Altea, zahrnující modely Freetrack a prodlouženou Alteu XL. Na devátou pozici se vypracoval Volkswagen CC a desítku symbolicky opět zakončuje Toyota, tentokráte kompaktní MPV Verso. Dalších 90 modelů najdete včetně jejich percentuální úspěšnosti v následující tabulce. Tak jak si vedlo vaše auto?

J.D. Power Report 2013: Celkové pořadí automobilů
MístoModelIndex spokojenosti
1Toyota Prius85,4
2Honda CR-V85,2
3Volvo V70/XC 7084,9
4Mercedes-Benz GLK-Class84,7
5Škoda Yeti84,4
6Mazda 384,1
7Citroën C483,7
7Seat Altea/Freetrack/XL83,7
9VW Passat CC82,8
10Toyota Verso82,7
11Toyota Avensis82,4
12Volkswagen Tiguan82,3
13Audi A6/RS6/S6/allroad quattro82,2
13Toyota Auris82,1
15Toyota Yaris82,1
16Volkswagen Golf Plus81,9
17Audi A5/S5/RS581,6
18Kia Sportage81,5
18Mercedes-Benz C-Class81,5
20Volkswagen Touran81,3
21Mercedes-Benz A-Class81,1
21Škoda Octavia81,1
23Volkswagen Passat81
24Audi Q580,9
25Mercedes-Benz E-Class80,8
25Nissan Qashqai80,8
25Škoda Superb80,8
28Opel Meriva80,6
29Ford Mondeo80,4
30Mazda 580,4
31BMW 3 Series80,2
31Volkswagen Multivan80,2
33Audi A4/S4/allroad quattro80,1
34Volkswagen Sharan79,9
35Ford C-MAX/Grand C-MAX79,6
35Mercedes-Benz B-Class79,6
35Renault Mégane79,6
38Dacia Logan MCV79,5
38Honda Jazz79,5
38Toyota RAV479,5
41Citroën C4 Picasso79,4
42Volkswagen Golf79,3
43Honda Civic79,1
44BMW 5 Series78,9
44MINI One/Cooper/Cabrio/Clubman78,9
PRŮMĚR78,9
46BMW 1 Series78,8
46BMW X378,8
48Opel Zafira78,7
49Kia C'eed78,6
49Mitsubishi Lancer78,6
51Renault Scénic/Grand Scénic78,4
52Renault Laguna78,2
52Volkswagen Polo78,2
54Mitsubishi Colt78,1
55Audi A3/S3/RS378
55Ford S-MAX78
55Hyundai iX3578
58Ford Kuga77,9
58Mazda 677,9
58Opel Insignia77,9
58Volkswagen 75,8Caddy Life77,9
62Hyundai i3077,8
62Peugeot 30877,8
64Škoda Fabia77,6
64Toyota Aygo77,6
66BMW X177,4
67Ford Focus77,2
68Dacia Duster77,1
68smart fortwo77,1
70Renault Clio77
71Citroën C3 Picasso76,9
71Seat Ibiza76,9
73Ford Fiesta76,7
74Hyundai i1076,6
74Opel Corsa76,6
76Dacia Sandero76,5
76Kia Venga76,5
76Suzuki Swift76,5
79Opel Astra76,3
79Škoda Roomster76,3
81Nissan Micra76
81Peugeot 20776
83Seat Leon76
84Renault Twingo75,9
85Citroën C375,8
86Forda Ka75,1
86Renault Kangoo75,1
88Hyundai i2075
89Chevrolet Spark74,7
90Ford Galaxy74,5
91Fiat Panda74,2
92Citroën C173,9
93Fiat Grande Punto/Punto Evo73,6
94Peugeot 20672,8
95Audi A172,7
95Fiat 50072,7
97Citroën Berlingo72,4
98Chevrolet Cruze72,2
99Alfa Romeo Giulietta71
100Dacia Logan70,4

Michal Fokt
Diskuze (86)
11. 7. 2013 19:58
Re: CR-V
jj máš pravdu, podle tvých měřítek je nejlepší Logan. Ale tohle nebyl žebříček value for money a Logan nebere nikde Toyotu hákem :-)

Podle studie spokojenosti JD Power je v Německu nejlepší prostě Volvo / Toyota ;-)

Takže nech toho ''velmi upřímného'' relativizování a zkus se s tím smířit, mariachi :-)

PS Podle tvých měřítek bych nechtěl vidět jak by se umístilo třeba Audi A1 obzvláště v porovnání se Sanderem >:D
3. 7. 2013 13:49
Re: Prius
Nj, já nemusím jezdit prodávat peří po domech >:-[]
Avatar - Jirka.12345
3. 7. 2013 12:51
Re: Prius
Takže služebák na tebe zatím nevyšel >:-[]
3. 7. 2013 12:36
Re: Prius
Jo, to mi něco také připomíná. Když jsem jel poprvé s Primerou na emise, tak jsem tam normálně jen dojel nejkratší trasou (tak kilometr a půl, možná dva) a chvilu to trvalo, než to zezelenalo. O dva roky později jsem to vzal oklikou z druhé strany (možná tak 10-15 km) a zelené to bylo v podstatě okamžitě.
3. 7. 2013 07:43
Re: Prius
Zjevně umíš číst mezi řádky...ale úplně blbě >:-[]