Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XE 2017: Konečně s pohonem všech kol

David Bureš
Diskuze (9)
Pohon všech kol je u XE nabízen pro dva motory. Novinkou vylepšeného sedanu je též modernější multimediální systém.

Jaguar inovuje sedan střední třídy XE pro modelový rok 2017. Nejdůležitější změnou je nově nabízený systém pohonu všech kol, který je dostupný pro naftový dvoulitr o výkonu 132 kW a třílitrový šestiválec s 250 kW. V prodeji se vylepšené XE objeví na jaře příštího roku.

Pohon všech kol je dodáván výhradně v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Automobilka se systémem 4x4 počítala již od zahájení vývoje modelu XE. Systém posílá točivý moment na přední nápravu jen v případě nutnosti, britskému sedanu tak většinu času zůstává charakter zadokolky.

O přenos síly na přední kloubovou hřídel se stará lamelová mokrá spojka a řetězový převod. Přechod ze zadokolky na čtyřkolku trvá pouhých 165 milisekund. O množství přenášeného točivého momentu rozhoduje systém Intelligent Driveline Dynamics, a to na základě údajů o rychlosti, bočního zrychlení nebo úhlu natočení volantu.

Podobně jako F-Pace i XE dostalo systém Adaptive Surface Response, který přizpůsobuje nastavení převodovky nebo reakcí na sešlápnutí plynu podle aktuálního povrchu. I díky němu je XE označováno jako sedan do každého počasí.

XE se v rámci modelového roku 2017 dočká také rozšířené nabídky příplatkové výbavy. Auto je nově dostupné s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu, sledováním bdělosti řidiče a adaptivním omezovačem rychlosti, který přizpůsobí tempo podle aktuálně povoleného limitu.

Novinkou bude i příplatkový multimediální systém InControl Touch Pro s 10,2palcovou dotykovou obrazovkou, který je reakcí na kritiku stávajícího řešení. Specialitou je navigace, která i po ztrátě signálu GPS umí odhadnout polohu automobilu. Při delších jízdách zase systém nabídne blízké tankovací stanice, kde by řidič mohl doplnit palivo.

InControl Touch Pro je možné kombinovat se dvěma hudebními systémy od firmy Meridian. První nabízí 11 reproduktorů o výkonu 380 W, druhý potom 17 reproduktorů o výkonu 825 W.

Jaguar XE – technická data verzí s pohonem všech kol
Motor2.0d AWD3.0 S AWD
Zdvihový objem [cm3]19992995
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min]132/4000250/6500
Točivý moment [N.m/min]430/1750-2500450/4500
Převodovka8A8A
Max. rychlost [km/h]225250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,95,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,78,1

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Hammunasakra
19. 11. 2015 00:32
Re: Well
A správná prémiovka mezi autama jakou Jaguar vždycky byl má zadní pohon ;-)

Ale možnost volby i AWD je :yes:
Avatar - donPedro
18. 11. 2015 23:26
Well
Správná kočka našlapuje na všecky čtyři :-) :yes:
18. 11. 2015 17:50
Re: XE 4WD
Podvozek beze změn, řízení víc naposilovaný.
18. 11. 2015 17:49
Re: Štvorkolka
Uvidíme jak naladí řízení. Na poměry Jagu je AWD verze jasně horší, ve srovnání s D3 ještě pořád mnohem lepší. Jestli zůstane ochota zatáčet, bude se stále vyjímat.
Avatar - iudex
18. 11. 2015 16:53
Re: Štvorkolka
Kombi je otázka času.
K tomu zadnému pohonu je to len môj subjektívny názor, ale za hlavnú výhodu BMW či Jagu v porovnaní s Audi vnímam práve zadný pohon. Pohon 4x4 pre mňa znamená vzdanie sa hlavnej konkurenčnej výhody a "zglajchšaltovanie". Bavorák so zadným pohonom jazdí bezpochyby lepšie ako konkurenčné Audi s predným; bavorák s xDrive ale jazdí rovnako ako Audi quattro. Potom už do popredia vystupujú iné kvality, napr. interiér a tam BMW či Jag ťahajú za kratší povraz. Skrátka ak Jag či BMW, tak zadokolku; ak by som chcel štvorkolku, idem rovno do Audi. Opakujem, môj subjektívny pohľad, predajné čísla hovoria inak.