reklama


Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

 
 

Jaguar XF po modernizaci sice nabízí velmi dobrou ochranu chodců, ale stále je co zlepšovat v ochraně dospělých a dětí.

Původní Jaguar XF prodělal testy Euro NCAP před rokem a na celkových pět hvězd nedosáhl díky nedostatkům v ochraně chodců, dospělých i dětí.

V modernizované podobě předvedl velmi dobrý výsledek v ochranně chodců a splnil i požadavky, které vstoupí v platnost od příštího roku. Za čtyřmi hvězdami nyní stojí především palubní deska, která může při nárazu zranit cestující na předních sedadlech a nedostatky v ochraně dětí.

Modernizovaný Jaguar XF vstoupil na trh na podzim 2011. Podle Euro NCAP zůstala vnější i vnitřní stavba stejná jako u vozu testovaného v roce 2010, proto byly výsledky testů čelních a bočních nárazů převzaty z této zkoušky.

Nově byly provedeny testy ochrany chodců, protože Jaguar zlepšoval systém aktivní kapoty. Také byly provedeny testy ESC.

Předmětem testu byl čtyřdveřový sedan s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Vůz měl výbavu stupně Premium Luxury, pohotovostní hmotnost 1776 kg a volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, kolenní a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytů isofix a podpůrného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Části palubní desky představují nebezpečí úrazu pro cestující jiných výšek a sedících v jiných pozicích. Ochrana jejich kolen, stehen a pánve byla zhodnocena jako mezní.

Jaguar dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.

 [555×192]

Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako malá, protože došlo k prohnutí žeber.

Sedadlo a hlavová opěrka byla oproti modelu z roku 2010 pozměněna a proto byly testy nárazu zezadu zopakovány. Ochrana hlavy a krku byla vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%8100%5,670%2,563%2979%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře obklopeny dětskými autosedačkami.

Airbag spolujezdce nelze vypnout, aby mohla být na sedadlo umístěna dětská sedačka.

       Štítky varující před nebezpečím umístění dětské sedačky bez vypnutí airbagu nejsou dost jasné. Jaguar ujistil, že prodejci vozů nyní mohou do automobilu umístit štítek s instrukcemi a informacemi.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,991%4100%2100%16,994%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Jaguar XF je vybaven aktivní kapotou. Když senzory v nárazníku zaznamenají sražení chodce, zvedne systém airbagů kapotu od tvrdých částí pohonné jednotky. Takto vzniklý prostor nabízí větší ochranu pro hlavu chodce.

V roce 2010 tento systém nesplnil požadavky Euro NCAP, protože nebyl dostatečně citlivý. Jaguar provedl vylepšení a ukázal Euro NCAP, že systém nyní spustí při nárazu chodce rozdílných postav při různých rychlostech.

Testy byly zopakovány s aktivním systémem. Výsledky jsou výrazně lepší především v oblastech možného nárazu dětské hlavy. Většina testovaných oblastí vykazuje dobrou ochranu hlavy.

Většina oblastní možného nárazu hlavy dospělého poskytuje špatnou ochranu, některé ale poskytují ochranu dobrou.

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu přední hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako špatná a nezískala ani bod.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%00%6100%2262%

Asistenční systémy

Standardním vybavením XF je ESC. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla. Aktivní omezovač rychlosti je také součástí standardního vybavení, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Jaguar výrazně vylepšil ochranu chodců, stále však zákazníkům dluží vylepšení palubní desky, která pro cestující představuje riziko úrazu při čelním nárazu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2979%3673%2262%571%74%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Jaguar XF (2011)

Video

      

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpa žaluje bývalá soutěžící jeho reality show za sexuální obtěžování Trumpa žaluje bývalá soutěžící jeho reality show za sexuální obtěžování

Jedna z desítky žen, které dříve obvinily nastupujícího…

Itálii zasáhla série silných zemětřesení, v Římě evakuují metro Itálii zasáhla série silných zemětřesení, v Římě evakuují metro

Střední Itálii postihla série zemětřesení o síle vyšší…

Atomové dělo v Košicích? I to tvrdí nově odtajněné dokumenty CIA Atomové dělo v Košicích? I to tvrdí nově odtajněné dokumenty CIA

Americká Ústřední zpravodajská služba (CIA) zveřejnila na…

Glosa Martina Čabana: Tvář Theresy Mayové Glosa Martina Čabana: Tvář Theresy Mayové

Tvář Theresy Mayové Projev britské premiérky byl hezky…

 
Zdroj: Euro NCAP
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený…

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se…

 



 
Porsche Panamera 4S Diesel – Pětidveřová 911, nebo něco víc?

TEST: Porsche Panamera 4S Diesel – Pětidveřová 911, nebo něco víc?

Dnes 10:51

Druhá generace Porsche Panamera je prezentovaná jako sportovní limuzína. Dokáže však nabídnout nejen dynamické jízdní vlastnosti, ale také komfort?




Blesk.cz

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle ovdověla a zhroutila se

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle…

Trafikantka Iveta Stará (46) je nejstarší ženou v reality show Robinsonův ostrov. Osud se s ní nemazlil. Iveta…

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

 

iSport.cz

Kristýna Plíšková jde na světovou jedničku. Je k poražení, tvrdí

Kristýna Plíšková jde na světovou jedničku. Je k…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Plíšková – Kerberová, finále posledního US Open je na programu už ve 3. kole australského…

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma si ho nezahraje

Finále LM přinese Spartě prestiž i peníze, ale doma…

První cíl sezony je splněn! Sparta se po vítězství 4:0 nad švédským Växjö v domácí odvetě semifinále hokejové…

 

Reflex.cz

Střední Itálii postihla série silných zemětřesení, v Římě evakuovali metro

Střední Itálii postihla série silných zemětřesení, v…

Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické…

Telička byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského parlamentu

Telička byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského…

Český europoslanec Pavel Telička (za ANO) dnes byl zvolen jedním z místopředsedů Evropského parlamentu. V…

 
 
reklama