Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

 
 

Jaguar XF po modernizaci sice nabízí velmi dobrou ochranu chodců, ale stále je co zlepšovat v ochraně dospělých a dětí.

Původní Jaguar XF prodělal testy Euro NCAP před rokem a na celkových pět hvězd nedosáhl díky nedostatkům v ochraně chodců, dospělých i dětí.

V modernizované podobě předvedl velmi dobrý výsledek v ochranně chodců a splnil i požadavky, které vstoupí v platnost od příštího roku. Za čtyřmi hvězdami nyní stojí především palubní deska, která může při nárazu zranit cestující na předních sedadlech a nedostatky v ochraně dětí.

Modernizovaný Jaguar XF vstoupil na trh na podzim 2011. Podle Euro NCAP zůstala vnější i vnitřní stavba stejná jako u vozu testovaného v roce 2010, proto byly výsledky testů čelních a bočních nárazů převzaty z této zkoušky.

Nově byly provedeny testy ochrany chodců, protože Jaguar zlepšoval systém aktivní kapoty. Také byly provedeny testy ESC.

Předmětem testu byl čtyřdveřový sedan s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Vůz měl výbavu stupně Premium Luxury, pohotovostní hmotnost 1776 kg a volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, kolenní a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytů isofix a podpůrného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Části palubní desky představují nebezpečí úrazu pro cestující jiných výšek a sedících v jiných pozicích. Ochrana jejich kolen, stehen a pánve byla zhodnocena jako mezní.

Jaguar dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.

 [555×192]

Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako malá, protože došlo k prohnutí žeber.

Sedadlo a hlavová opěrka byla oproti modelu z roku 2010 pozměněna a proto byly testy nárazu zezadu zopakovány. Ochrana hlavy a krku byla vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%8100%5,670%2,563%2979%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře obklopeny dětskými autosedačkami.

Airbag spolujezdce nelze vypnout, aby mohla být na sedadlo umístěna dětská sedačka.

       Štítky varující před nebezpečím umístění dětské sedačky bez vypnutí airbagu nejsou dost jasné. Jaguar ujistil, že prodejci vozů nyní mohou do automobilu umístit štítek s instrukcemi a informacemi.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,991%4100%2100%16,994%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Jaguar XF je vybaven aktivní kapotou. Když senzory v nárazníku zaznamenají sražení chodce, zvedne systém airbagů kapotu od tvrdých částí pohonné jednotky. Takto vzniklý prostor nabízí větší ochranu pro hlavu chodce.

V roce 2010 tento systém nesplnil požadavky Euro NCAP, protože nebyl dostatečně citlivý. Jaguar provedl vylepšení a ukázal Euro NCAP, že systém nyní spustí při nárazu chodce rozdílných postav při různých rychlostech.

Testy byly zopakovány s aktivním systémem. Výsledky jsou výrazně lepší především v oblastech možného nárazu dětské hlavy. Většina testovaných oblastí vykazuje dobrou ochranu hlavy.

Většina oblastní možného nárazu hlavy dospělého poskytuje špatnou ochranu, některé ale poskytují ochranu dobrou.

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu přední hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako špatná a nezískala ani bod.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%00%6100%2262%

Asistenční systémy

Standardním vybavením XF je ESC. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla. Aktivní omezovač rychlosti je také součástí standardního vybavení, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Jaguar výrazně vylepšil ochranu chodců, stále však zákazníkům dluží vylepšení palubní desky, která pro cestující představuje riziko úrazu při čelním nárazu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2979%3673%2262%571%74%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Jaguar XF (2011)

Video

      

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpův další mluvčí rezignoval Trumpův další mluvčí rezignoval

Mluvčí amerického prezidenta Donalda Trumpa Sean Spicer…

Katalánci nechtějí nezávislost, ukazuje průzkum Katalánci nechtějí nezávislost, ukazuje průzkum

Zhruba dva měsíce před plánovaným referendem o odtržení…

Německo: Přehodnotíme zbrojní projekty s Tureckem, nechceme financovat terorismus Německo: Přehodnotíme zbrojní projekty s Tureckem, nechceme financovat terorismus

Německo se rozhodlo znovu přehodnotit všechny zbrojní…

OPEC zvýšil těžbu, cena ropy prudce padá OPEC zvýšil těžbu, cena ropy prudce padá

Ceny ropy na světových trzích pokračují v poklesu a…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený…

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se…

 



 
S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

S Peugeotem 308 GTi na okruhu Ascari: Skvělá mechanická práce i jedno překvapení

Dnes 18:53

Peugeot nedávno modernizoval model 308 a nezapomněl ani na ostrou verzi GTi. Technicky se nezměnila, a jak jsme zjistili ve Španělsku, ani to nebylo potřeba.




Blesk.cz

Zeman znovu sáhl po ožehavém jménu. Srpa chce nasadit na studium totality

Zeman znovu sáhl po ožehavém jménu. Srpa chce…

Prezident Miloš Zeman v pátek navrhl do rady Ústavu pro studium totalitních režimů dlouholetého předsedu Jazzové…

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich tisíce a znemožňují rybolov

Tajemný tvor zaplavil pobřeží Kalifornie. Jsou jich…

Obyvatelé Kalifornie nebyli v červencových vedrech jediní, kdo zaplavil pláž podél severního pobřeží. Oceán v…

 

iSport.cz

Nejlepší turnaj Martincové! 140. hráčka si v Gstaadu zahraje semifinále

Nejlepší turnaj Martincové! 140. hráčka si v Gstaadu…

Tenistka Tereza Martincová pokračuje na antukovém turnaji v Gstaadu ve vítězném tažení a podruhé si na okruhu…

Darida prodloužil v Hertě. Pokud jej chcete, připravte si 650 milionů

Darida prodloužil v Hertě. Pokud jej chcete,…

Český reprezentant Vladimír Darida prodloužil v berlínské Hertě smlouvu do června 2021. Přední německý klub si…

 

Reflex.cz

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové poklekající před ruským spisovatelem Paustovským

Příběh dojemné fotografie Marlene Dietrichové…

Marlene Dietrichová byla celosvětově známou a uznávanou herečkou a zpěvačkou. Konstantin Paustovskij byl ruský a…

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Další katoličtí pedofilové: Prověřme všechny církevní školy!

Zase praskl jeden skandál o laskavosti a dobrotě katolických pedofilů. Tentokrát se vyjevilo, že v Řezně…