Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit čtyři hvězdy?

 
 

Jaguar XF po modernizaci sice nabízí velmi dobrou ochranu chodců, ale stále je co zlepšovat v ochraně dospělých a dětí.

Původní Jaguar XF prodělal testy Euro NCAP před rokem a na celkových pět hvězd nedosáhl díky nedostatkům v ochraně chodců, dospělých i dětí.

V modernizované podobě předvedl velmi dobrý výsledek v ochranně chodců a splnil i požadavky, které vstoupí v platnost od příštího roku. Za čtyřmi hvězdami nyní stojí především palubní deska, která může při nárazu zranit cestující na předních sedadlech a nedostatky v ochraně dětí.

Modernizovaný Jaguar XF vstoupil na trh na podzim 2011. Podle Euro NCAP zůstala vnější i vnitřní stavba stejná jako u vozu testovaného v roce 2010, proto byly výsledky testů čelních a bočních nárazů převzaty z této zkoušky.

Nově byly provedeny testy ochrany chodců, protože Jaguar zlepšoval systém aktivní kapoty. Také byly provedeny testy ESC.

Předmětem testu byl čtyřdveřový sedan s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Vůz měl výbavu stupně Premium Luxury, pohotovostní hmotnost 1776 kg a volant na pravé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného modelu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční, kolenní a hlavové airbagy a ESC. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte pomocí úchytů isofix a podpůrného rámu instalována proti směru jízdy autosedačka Britax Römer Baby Safe, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

Části palubní desky představují nebezpečí úrazu pro cestující jiných výšek a sedících v jiných pozicích. Ochrana jejich kolen, stehen a pánve byla zhodnocena jako mezní.

Jaguar dosáhl maximálního počtu bodů při bočním nárazu, protože dobře chrání všechny oblasti těla.

 [555×192]

Při nárazu do sloupu byla na základě údajů z figuríny ochrana hrudníku vyhodnocena jako malá, protože došlo k prohnutí žeber.

Sedadlo a hlavová opěrka byla oproti modelu z roku 2010 pozměněna a proto byly testy nárazu zezadu zopakovány. Ochrana hlavy a krku byla vyhodnocena jako mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých12,478%8100%5,670%2,563%2979%

Ochrana dětí

Dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte při čelním nárazu nebyl nadměrný. Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře obklopeny dětskými autosedačkami.

Airbag spolujezdce nelze vypnout, aby mohla být na sedadlo umístěna dětská sedačka.

       Štítky varující před nebezpečím umístění dětské sedačky bez vypnutí airbagu nejsou dost jasné. Jaguar ujistil, že prodejci vozů nyní mohou do automobilu umístit štítek s instrukcemi a informacemi.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,991%4100%2100%16,994%--
36 měsíční9,882%4100%2100%15,888%--
Vozidlo-323%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Jaguar XF je vybaven aktivní kapotou. Když senzory v nárazníku zaznamenají sražení chodce, zvedne systém airbagů kapotu od tvrdých částí pohonné jednotky. Takto vzniklý prostor nabízí větší ochranu pro hlavu chodce.

V roce 2010 tento systém nesplnil požadavky Euro NCAP, protože nebyl dostatečně citlivý. Jaguar provedl vylepšení a ukázal Euro NCAP, že systém nyní spustí při nárazu chodce rozdílných postav při různých rychlostech.

Testy byly zopakovány s aktivním systémem. Výsledky jsou výrazně lepší především v oblastech možného nárazu dětské hlavy. Většina testovaných oblastí vykazuje dobrou ochranu hlavy.

Většina oblastní možného nárazu hlavy dospělého poskytuje špatnou ochranu, některé ale poskytují ochranu dobrou.

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu a získal tak plný počet bodů. Na druhou stranu přední hrana kapoty byla v téměř všech oblastech hodnocena jako špatná a nezískala ani bod.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%00%6100%2262%

Asistenční systémy

Standardním vybavením XF je ESC. Dále je standardem připomínání zapnutí pásu pro přední sedadla. Aktivní omezovač rychlosti je také součástí standardního vybavení, ale nesplňuje požadavky Euro NCAP.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Jaguar výrazně vylepšil ochranu chodců, stále však zákazníkům dluží vylepšení palubní desky, která pro cestující představuje riziko úrazu při čelním nárazu.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2979%3673%2262%571%74%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Jaguar XF (2011)

Video

      

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Taxikářská žilka Zápisník Daniela Nováka: Taxikářská žilka

Švýcarským hodinářům se zase daří. Export hodinek…

Ministr Vojtěch studuje u autorů pravicové reformy Ministr Vojtěch studuje u autorů pravicové reformy

Ministr zdravotnictví v demisi Adam Vojtěch (ANO) může…

Co plánuje Elon Musk? S Teslou chce odstavit fosilní paliva na druhou kolej Co plánuje Elon Musk? S Teslou chce odstavit fosilní paliva na druhou kolej

Elon Musk a jeho společnost Tesla má v plánu se kompletně…

Kyberšpionážní jednotka ze Severní Koreje rozšířila svou oblast působnosti Kyberšpionážní jednotka ze Severní Koreje rozšířila svou oblast působnosti

Severokorejská kyberšpionážní jednotka, která se v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Euro NCAP 2011: Jaguar XF – Budou stačit…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Digitální přístrojový štít se už dostal i do Škodovek.…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou Jaguar XF R-Sport Black: Naftová kočka s vytaženými drápky na rozloučenou

První generace Jaguaru XF se chystá na zasloužený…

Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku Jaguar XF: Druhá generace přijede za půl roku do New Yorku

Dlouhověkost Jaguaru XF bude ukončena příští rok, kdy se…

 



 
Elektronicky řízený karburátor: Přežil až do devadesátek. Díky Favoritu

Elektronicky řízený karburátor: Přežil až do devadesátek. Díky Favoritu

Dnes 08:00

Elektronicky řízený karburátor se stal doslova poslední štací karburátorů před masivním nástupem vstřikování. Čím se lišil od běžných typů a proč se nakonec v motorech neujal?




Blesk.cz

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Módní téma týdne Františky: Česku chybí správné vzory

Rozdíl mezi úrovní oblékání řadových veřejnosti neznámých lidí a mediálně populárních person v podstatě žádný…

Pizingerová šla na běžnou prohlídku: Odcházela plačíc, neschopná slova!

Pizingerová šla na běžnou prohlídku: Odcházela…

Šla na běžnou zdravotní prohlídku a odcházela ubrečená jako želva. Ředitelka Kapky naděje Vendula Pizingerová…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté si na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu zahrají o medaile! Nejdříve postoupili…

Slovenská tragédie! Fialková kazila, co šlo, a plakala. Štafeta vůbec nedojela

Slovenská tragédie! Fialková kazila, co šlo, a…

Střelecký kolaps. Zatmění. Slovenská biatlonistka Paulína Fialková se stala nejtragičtější postavou závodu…

 

Reflex.cz

Jihočeské Kestřany: Malá obec na Písecku skrývá zámek a dvě tvrze

Jihočeské Kestřany: Malá obec na Písecku skrývá…

Co mají společného jihočeské Kestřany a švýcarská Bellinzona, která je na Seznamu světového dědictví UNESCO? Obě…

Bohumil Pečinka: Slovenské rozhodnutí ohledně Babiše a StB je důležité i pro Česko

Bohumil Pečinka: Slovenské rozhodnutí ohledně Babiše…

Bratislavský krajský soud zamítl žalobu Andreje Babiše, který si stěžoval, že byl neoprávněně evidován mezi…