Jaguar XJ Supersport: Nové Ring Taxi
Ring Taxi od Jaguaru je postaveno na základě současného hliníkového XJ Supersport s dlouhým rozvorem. Kompresorem přeplňovaný motor V8 o objemu 5,0 l se tedy může pochlubit 375 kW (510 k) a maximální rychlostí 280 km/h. Ta je zvýšená díky instalaci Speed Packu, běžně tyto modely jedou jen 250 km/h.
Pěkně rychlý „taxík“ je čtyřmístný. Přitom v interiéru nechybí bezpečnostní klec, ale kromě ní jsou zde namontovány sportovní sedačky pro čtyři pasažéry. Původní kožená sedadla s vyhříváním a chlazením šla ven. Školení piloti od Jaguaru mohou po Zeleném pekle vozit zájemce pěkně rychle a oni se nebudou zbytečně uvnitř klouzat, neboť jsou kromě jiného upnuti do čtyřbodových pásů. No, spíše než běžní smrtelníci dostanou přednost VIP. Auto zůstalo tuhé a lehké už ze série, ale rám a anatomy tyto vlastnosti ještě posílily.
Zajímavostí je také lak karoserie. XJ v matné šedi si do garáže nepostavíte, koupit se běžně nedá a má ho jen tento exemplář. Objednat si ale můžete aerodynamický balíček Sport, který je také na představovaném voze. Sestává z předního lízátka a decentního spoileru na víku zavazadlového prostoru. Nejsou tu jen tak pro parádu, skutečně fungují. Celek podtrhuje leskle černá mřížka chladiče. Pod dvacetipalcovými pětiparskovými litými koly Venom s diamantovým efektem najdeme zářivě rudé třmeny. Oba „packy“, Speed i Sport, se v nabídce příplatkové výbavy objevily letos.
Jaguar má ve své flotile na Nürburgringu také modely XF a XK. Proč si ale nyní vybral XJ Supersport? Ředitel pro komunikaci skupiny Jaguar-Land Rover Frank Klaas k tomu řekl: „Novináři vnímali XJ Supersport jako velký luxusní automobil. Byli ale nejčastěji překvapeni jeho rychlostí.