Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XKR Portfolio: Když je XKR stále málo...

Ondřej Láník
Diskuze (17)

Speciální edice nového Jaguaru XKR Portfolio se představí v Ženevě a v nabídce bude od konce března 2007.

Jaguar v Ženevě představí nový derivát kupé a kabrioletu XKR. Mechanicky přeplňovaný osmiválec spolu s mnoha dalšími úpravami je proti obyčejnému XK výrazným posunem směrem k ideálu dynamiky a komfortního cestování ve velkém stylu, ale přesto to nemusí být dost pro všechny případné zájemce. Proto je zde XKR Portfolio.

Celkový vzhled XKR bude v tomto případě vylepšen vnější barvou karoserie Celestian Black a 20palcovými pětipaprskovými koly Cremona z lehkých slitin s leštěným povrchem.

Tým Jaguar’s Special Vehicles nyní, pro ještě lepší brzdné vlastnosti, spolupracuje se špičkovým výrobcem brzd Alcon na vytvoření největších a nejschopnějších brzd, jaké kdy Jaguar použil. Nový brzdový systém pro XKR Portfolio byl vytvořen po rozsáhlém testování odborníky ze specializovaného centra firmy Jaguar (které sídlí vedle legendárního závodního okruhu Nürburgring v Německu). Na přední brzdové kotouče o průměru 400 mm (+45mm ve srovnání se standardním XKR) jsou přitlačovány brzdové destičky přes šestipístkové třmeny, zatímco zadní čtyřpístkové třmeny pracují na kotoučích o průměru 350 mm.

Tvary rýh na povrchu kotoučů ve tvaru půlměsíce, které byly původně vyvinuty pro závodní použití, zabraňují usazování nečistot v brzdových destičkách a zlepšují brzdné vlastnosti v extrémních podmínkách.

Velké množství nových prvků v interiéru podporuje luxusní vzhled XKR Portfolia. Unikátní provedení interiéru s prvky z hliníku je u XKR Portfolia nabízeno v sériové výbavě, zákazníci si navíc mohou vybrat elegantní provedení z ořechového dřeva Satin American. Efekt dotváří nová kožená řadicí páka voliče, praktická madla dveří, kontrastní prošívání v prostoru pro cestující, koberce lemované kůží s logem firmy Jaguar a výrazné prahy pro edici Portfolio.

Ve spolupráci s firmou Bower & Wilkins byl vyvinut audiosystém Jaguar 525W Premium se zvukem Dolby Pro Logic II Surround.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Avatar - Pekelná Micinka
7. 3. 2007 13:21
Re: Be Gorgeous..
Oprava - na žádný starý fotce, nebo v katalogu XJS s leaperem není. Z toho usuzuji, že továrna takovou možnost oficiálně nenabízela a je to tedy jen rozmařilost některých jedinců.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 3. 2007 13:14
Re: Be Gorgeous..
Vole >:-[] >:-[] No jak říkám, někde jsem to zachytil, že na E a XK určitě ne. U XJS by se to ještě dalo - i když často je vidět bez leapera - má "rovnou" kapotu, ale na moderní XK a E rozhodně ne. Si to představ jak to na tý zaoblený ploše "vyčnívá".
Avatar - Pekelná Micinka
7. 3. 2007 12:15
Re: Be Gorgeous..
No co jsem zaslechl, tak na vozy jako E-Type, XJS a moderní XK se kočka nedává. A když si to představím, zvlášť na Éčku a XK, tak by to opravdu vypadalo docela "komicky". I když viděl jsem nějakou fotku, kde si to nějakej expert dal.. Krystalka, ok tak to jsme mysleli stejně.
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2007 19:11
Re: Be Gorgeous..
No tady by si to konkrétně asi s kočkou moc nevyhrál (není to přece limuzína), ale ta krystalka? To myslíš jako rádio?
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2007 18:15
Re: Be Gorgeous..
Divnej nejsi! Teda mluvíme-li o autech... >:-[] Ba ne. Ja nechápu, resp. nepostrádal bych televizi, a ani PS či jiný audiovizuální zábavní systémy. Neříkám, že třeba na parkovišti u supermarketu při ceste pro balený vody přes poušť >:D, se amík rád nepodívá na "news", ale u GT aut je to vážně zbytečnost. Audio by mi asi scházelo - zvlášť na dlouhých cestách, na který je GT stavěný je určitě příjemný poslechnout si něco, co má člověk rád. A počítám, že člověk co GT umí živit toho času asi jinak moc nemá, takže spojení auta jako s "poslechovou místností" mi přijde i jako logický krok. B&W se k Jagu hodí už svým charakterem.. Takový Focal by mohl být zas třeba v Ciroenu C6 a do Audiny by se hodil ELAC, pokud by jsme zůstali u národního členění. Přeci jen v Coventry nejsou experti na audio a je dobře, že si to uvědomili. Protože přeci si nepůjdu pro Jag s tím, že ho vzápětí předám firmě, která se zabývá ozvučením vozidel. Takhle je v autě solidní audio, které většině bohatě postačí a může i pomoci při prodeji auta jako drobný argument. :-)