20.4. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Japonská „Dieselgate:“ Mitsubishi podvádělo s měřením spotřeby

 

Skandál Mitsubishi se zatím týká jen miniaturních aut pro japonský trh. Automobilka ale otestuje i vozy prodávané v Evropě a Americe.

Krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se v oboru mluvilo o tom, že Volkswagen s největší pravděpodobností není jedinou firmou, která obešla emisní normy. Nyní se to více méně potvrzuje, když se japonské Mitsubishi přiznalo, že také podvádělo. V tomto případě Japonci falšovali výsledky měření spotřeby paliva svých aut.

Mitsubishi provedlo testy nesprávně, aby prezentovalo lepší výsledky spotřeby paliva, než jaké skutečně jsou, napsala automobilka v oficiální tiskové zprávě. Rovněž se přiznala k tomu, že použitá testovací metoda byla odlišná proti té, jakou požaduje japonské právo.

„Oceňuji, že Mitsubishi Motors Corporation jednala rychle a rozhodně. Jsme si vědomi toho, že tento problém může vyvolat znepokojení u některých našich zákazníků.  Každopádně bych chtěl všechny ujistit, že se nesprávně prováděné testování spotřeby paliva týká  pouze modelů vyráběných pro Japonsko a prodávaných výhradně na tomto trhu,“ uvedl k problematice Martin Krob, generální ředitel společnosti M Motors CZ, která je oficiálním dovozcem vozů Mitsubishi na český trh.

V tuto chvíli je skandál Mitsubishi spjat výhradně s miniaturními auty pro zemi vycházejícího slunce, tzv. kei cary. Jmenovitě se jedná o čtyři modely, eK Wagon, eK Space, Dayz a Dayz Roox. Poslední dva se navíc neprodávají se znaky Mitsubishi, automobilka je vyrábí pro značku Nissan.

Právě Nissan na nesrovnalosti v udávané spotřebě upozornil. V rámci vývoje nové generace těchto aut stávající vozy znovu otestoval, aby zjistil referenční hodnoty. A právě při měření spotřeby paliva Nissan přišel na nesrovnalosti v hodnotách. Následné interní vyšetřování odhalilo, že inženýři Mitsubishi během původního měření podváděli. Prvotní zprávy naznačují, že pneumatiky nafoukli nad podvolené normy, což snížilo valivý odpor, výsledkem čehož byla i nižší spotřeba paliva.

Pro Mitsubishi je to problém, protože Nissanu dodal 468.000 exemplářů modelů Dayz a Dayz Roox, zatímco samo prodalo „jen“ 157.000 exemplářů eK Wagon a eK Space. Na vypuklou kauzou už obě značky zareagovaly zastavením prodeje problémových vozů, Mitsubishi pak rovněž pozastavilo jejich další produkci. Vedle vyšetřování celé problematiky bude Mitsubishi nyní diskutovat s Nissanem o další vzájemné spolupráci v oblasti kei cars a především o vzájemném vyrovnání.

Zmíněné kei cars ale nejsou jedinými postiženými vozy. Interní vyšetřování totiž odhalilo, že nesprávná testovací metoda byla užita také u dalších aut prodávaných v Japonsku. I proto se automobilka rozhodla vyšetřit i vozy, které vyrábí pro další trhy. To znamená, že prozkoumá i modely prodávané v Evropě. S vyšetřování firmě pomůže nezávislá komise.

Japonský výrobce se za skandál hluboce omlouvá všem zákazníkům a všem zainteresovaným stranám. Nadšeni ze zprávy nebudou hlavně akcionáři. Akcie Mitsubishi totiž po ohlášení podvodu během jediného dne klesly o 15 %, což je největší propad za posledních 12 let.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání Zápisník Tomáše Stingla: Cena vzdělání

Nositel ceny za statečnost, chirurg Tomáš Šebek, se…

Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA Haribo plánuje mohutnou expanzi v USA

Německá cukrářská firma Haribo plánuje postavit továrnu i…

Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují Starostové a nezávislí budou rokovat o koalici, někteří lidovci ji ale kritizují

Sněm Starostů a nezávislých by měl definitivně posvětit…

Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat Ruské úřady pozastavily činnost jehovistům, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost…

 
 

Přidat názorDiskuse: Japonská „Dieselgate:“ Mitsubishi…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu, vydávala se za dobročinný spolek

Razie v Dejvicích: Celníci odhalili nelegální hernu,…

Zhruba 20 celníků zasahovalo od čtvrtečních ranních hodin v baru v Dejvicích přímo u „kulaťáku“. Celní správa tu…

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě frontu. Kde ji vystaví dnes?

Na rakev s kardinálem Vlkem stáli lidé na Hradě…

Dlouhá fronta se vytvořila před katedrálou sv. Víta z lidí, kteří se přišli poklonit památce zesnulého kardinála…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…