reklama


21.12. 2015 Jan Mička Jan Mička

Jedeme na Rallye Dakar! Na co všechno se můžete těšit?

 

Další ročník Rallye Dakar, nejtěžší soutěže svého druhu na světě, startuje za necelé dva týdny. Budeme u toho a přineseme exkluzivní informace přímo z místa konání.

Dakar – už jenom to slovo vzbuzuje vzrušení a myšlenky na neohrožené posádky, které si jedou hrdě za svým cílem. První ročník soutěže dostartoval už v roce 1979 a nebýt výpadku v roce 2008 (soutěž byla z bezpečnostních důvodů zrušena a od té doby se jezdí v Jižní Americe), šňůra by pokračovala dodnes bez jediného přerušení.

Letošní ročník Rallye Dakar startuje 2. ledna v Buenos Aires a končí o čtrnáct dnů později v Rosariu. Budou to úmorné dva týdny, během kterých urazí posádky motocyklů, čtyřkolek, automobilů a kamionů více než 9000 kilometrů v naprosto drastických podmínkách. Výhodu mají posádky automobilů a kamionů – v případě problému dají hlavy dohromady a řešení je na světě, motocyklisté a čtyřkolkáři se však mohou spolehnout pouze sami na sebe. A to je při průměrné délce etapy přes 650 kilometrů skutečně obtížné.

Minulým ročníkem Rallye Dakar naplno žilo také Auto.cz. Prostřednictvím článků od kolegy Michala Štěpanovského z partnerského týdeníku Svět motorů jste se mohli dozvědět nejdůležitější informace ještě před zahájením soutěže a o výsledcích jste byli informováni bezprostředně po skončení každé z etap (kompletní přehled článků najdete zde). Letos navážeme v podobném duchu, ovšem s tím rozdílem, že přineseme exkluzivní informace přímo z místa konání. Na co se tedy můžete těšit?

Účelem naší účasti na Dakaru po boku týmu Tatra Buggyra Racing je přiblížit čtenářům Auto.cz zákulisí celé soutěže. Mezi prvními se samozřejmě dočkáte i výsledků jednotlivých etap, zároveň vás ale budeme zásobovat informacemi, které nikde jinde nenajdete. Zajímá vás například, jak vypadají týmová zázemí, kde závodníci přespávají, jedí, nebo jak probíhá servis závodních speciálů po každé etapě? Tím vším a dalšími užitečnými postřehy budete zásobeni takřka ihned poté, co se mé nohy dotknou jihoamerické půdy.

Velký důraz bude samozřejmě kladen na textovou formu jednotlivých reportáží, nebudete však ochuzeni ani o zajímavé fotografie a krátká videa ze zákulisí. Každý den bychom chtěli vyzpovídat alespoň jednoho z nebojácných účastníků soutěže, rozhodně se tedy máte nač těšit.

Zpravodajství z Rallye Dakar 2016 najdete pod štítkem Dakar2016. Je třeba počítat s časovým posunem – v Argentině je vždy o čtyři a v Bolívii dokonce o pět hodin méně než v Česku, novinky tedy mohou vycházet dříve či později, než je na Auto.cz obvyklé. Bude to velké!

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama