Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee: Šestiválec za 1,3 mil. Kč, osmiválec za 1,54 mil. Kč

Diskuze (37)
Nový Jeep Grand Cherokee vstupuje na český trh s motory V6 a V8 a cenami od 1,297 milionu korun.

V USA se Jeep Grand Cherokee nové generace začal prodávat v létě, na začátku zimy přichází také do Evropy. Nejprve jen v nejvyšší výbavě a s dvojicí zážehových motorů, turbodiesel zatím žádný v nabídce není.

Základním motorem je zcela nový 3,6 V6 Pentastar o výkonu 210 kW. Výkonnější možností je osmiválec 5,7 Hemi s 259 kW – ten je ovšem převzatý z předchozí generace. Používá tradiční rozvod ventilů OHV, v nové generaci Grand Cherokee doplněný o variabilní časování ventilů VVT.

Na český trh se bude standardně dodávat systém pohonu 4x4 Quadra-Trac II, který se aktivuje při prokluzu kol, a redukční převodovka Selec-Terrain. Oba motory jsou spojeny s pětistupňovou automatickou převodovkou převzatou z předchozí generace (šestiválec má převodovku Mercedes, osmiválec vlastní konstrukci určenou pro osmiválcová SUV a pickupy).

Základní výbava Laredo obsahuje mimo jiné sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci, bi-xenonové světlomety, asistent pro rozjezdy a sjíždění kopců, bezklíčové odemykání a startování Keyless Go, tempomat, mlhovky, rádio s CD/DVD/MP3 a dotykovou obrazovkou, diodové osvětlení interiéru a 18palcová litá kola.

Limited přidává dřevěný dekor, kožené čalounění, parkovací senzory vpředu a vzadu, zadní parkovací kameru, elektricky nastavitelný sloupek řízení, vyhřívání předních sedadel, hands-free UConnect Phone a 506W prémiový audiosystém.

Při zahájení prodeje je dostupná jen nejvyšší verze Overland. Grand Cherokee posouvá ještě více luxusním směrem – má panoramatické střešní okno, čalounění kůží Nappa, vyhřívání předních i zadních sedadel, volant v kombinaci dřevo/kůže s vyhříváním, 230V zásuvku v interiéru, navigaci UConnect s 30GB harddiskem a audio Alpine.

Verze Overland má navíc 20palcová kola a v kombinaci s osmiválcovým motorem také vzduchové odpružení Quadra-Lift.

Jeep Grand Cherokee WL/WK2 - ceny na českém trhu
Motor3,6 V6 VVT5,7 V8 VVT
Převodovka5A5A
Zdvihový objem [cm3]36045654
Válce/ventily6/48/2
Největší výkon [kW/min-1]210/6350259/5200
Největší točivý moment [Nm/min-1]347/4300520/4200
Maximální rychlost [km/h]206224
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]11,414,1
Pohotovostní hmotnost [kg]2210-23102250-2345
Cena Laredo [Kč]--
Cena Limited [Kč]--
Cena Overland [Kč]1.296.900,-1.539.900,-

Diskuze (37)
6. 12. 2010 10:59
Re: Ceny
Ja ti jenom chtel ukazat ze tvy argumenty, ktere jsi pouzil, typu mensi objem = mensi pojistka a spotreba nemusi byt nutne pravdive.
Kdyz jsi narazil konkretne na ty Baworaky, tak to je jedna z veci, kterou ja proste nechapu. SUV jsou preci o vsestranosti a at uz je Baworak jakykoliv, vsestrany neni, MB, VW, Toyota, Jeep, vsichni to "umi" na silnici a zvladnou i teren ale BMW je v terenu mimo... Delat z SUV sportak, tak jak se o to snazi BMW je dle me blbost a to ze jich tady jezdi tolik, podle me znamena, ze dnesni spolecnost nezajima uzitna hodnota, ale image a ta zase nezajima me...
Avatar - Barrichello
6. 12. 2010 09:49
Re: Cena?
Pod milion to jde, když si vezmeš 3,6 V6 Pentastar, ten ti na ten dehtovej Touarege stačí i výkonem, když chceš porovnávat hrušky a jabka, nějakej John ti to naloží do kontíku, vyzvedneš si to v Hamburugu a zbytek si zařídíš sám, vyjde tě to na 900 000,- vč dopravy, cla a DPH.

Ušetříš 330 litrů, ale pravda nebudeš mít kvalitu VW.
Neužiješ si 9 záručních oprav, mam známého v servisu co dělá MB, VW a BMW.
říkal Touaregy sme tu měli na záruční opravy dva, během posledního půlroku - jeden 9x, druhej 3x.
Tourany sou ovšem úplná špica, když sme u VW - měli jich tam 15 - jeden 16 záručních oprav, zbytek mezi 4-9ti. Jiný Tourany tam prej neměli za těch půl roku, všechny co tam měli jako "zánovní", všechny reklamace.
Měli by změnit slogan - místo jak bylo dřív musíte mít dva Jaugary, jeden v servisu a druhej v garáži na musíte mít dva Tourany.
Kvalita za rozumnou cenu od koncernu Spojené předražené AG, zn. v základu holovýbava a motor ze sekačky za cenu plné výbavy jinde a normálního motoru.

Co víc si jen česká duše, živená stupidní reklamou a časáky, chválící německou produkci do nebes může přát.
Avatar - Barrichello
6. 12. 2010 09:37
Re: Cena?
Je hezký srovnávat turbodehet s atmosférickým benzínem. Bravo hoši, to se rovná pokusu srovnat Fiat Punto kabrio s Ferrari spyder - oboje taky nemá střechu ne :-)
Jestli vám to neušlo, Jeep bude taky dehet a cenu šacuju stejnou jak u slavného Touaregu. To je moje oblíbený vozidlo, ale musí mít V10 Tdi, pak na něj má v kouřových efektech pouze Tatra 815 a ruskej Ural. Jinak je nedostižnej, když to někdo na dálnici v levým přidupne na 200, rád to pozoruju :-)

Jo rovnice je dobrá, pokud 5,7 OHV žere v kombinaci 15,6 a 4,2 FSI DOHC žere 13,6, kolik by žralo Audi mít objem o 1,5 litru větší, nemít FSI a být to OHV.
Zkuste si to matematici spočítat, 13,6 ani omylem, chlapci.

Avatar - Barrichello
6. 12. 2010 09:16
Re: Ceny
No já mam povinný ručení za rok 5400 a to nemam maximální bonusy.
Strašná tragedie vid?
Ale nesmíš bejt nouma který je pořád u český pojištovny, tam vycáluješ za to samý 9900,- :-) Nebo u podobných "oficálních cen" pojištoven.

Jo, příplatkový pakety, to je věc, za pár cingrlátek...
Parkovací kameru má Jeep taky. A co jí nemá jí za investici cca 5 táců může mít taky. To samý offroad paket, co to je? Kryt motoru a skříně pod autem, nějakej rám, jiný pružiny atd.
Všechno lze dodělat, i když pochybuju že se někdo bude s auty jako Grandčíro brodit oranicí že, na to je Wrangler, Defender atd.

Sport paket? Ten má GranCherokee SRT8 přímo z továrny, od oddělení Street and Racing Technology, součást koncernu Chrysler Group.

Chromy? Jaký chormy sim tě? Je to všechno chromovanej plast, výrobní náklady na tu nula nula prd, ale hlavně to naúčtovat zákazníkovi, těhle "vylepšení" je plnej ebay.com

Vzduchový odpružení měl Lincoln už koncem 70. let a to prosím i u sedanů, v tý době se o tom evropě zdálo, aby měl nějakej MB sedan vzádu měchy.
To samý el. dovírání kufru, digitální palubky atd.

Akorát že až ti ty měchy odejdou i s kompresorem, stojí to na Lincoln z usa komplet tak 50 tis, takže na to BMW a MB by to bylo tak za 90-140.
To se vyplatí ne >:D
Avatar - Barrichello
6. 12. 2010 09:07
Re: 462.000 navíc za evropský model?
rozdíl 50 tis je mezi cenou Simixu (šedý dovoz z usa) a cenou ofiko prodejce.

Samo když si to přitáhneš sám, tak ušetříš ještě více. Ale vše si musíš řešit sám.