Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy, české ceny

Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy, české ceny

 
 

Na český trh míří nové Aveo, bude stát od 215 tisíc korun. Vyzkoušeli jsme všechny nabízené motorizace.

Chevrolet zveřejnil kompletní ceník nové generace Chevroletu Aveo. První vozy budou k dodání v druhé polovině června, tzn. během několika dní. Na výběr jsou dvě karoserie, čtyři motory a čtyři úrovně výbavy.

První kontakt

Nové Aveo sází na agresivnější design. Rozdvojená maska chladiče se představila už na předchůdci, zamračené světlomety s výraznou optikou jsou ale novinkou. Hatchbacku velmi sluší, doplňují je zadní světla s podobnou grafikou a také zadní pár dveří s klikami ukrytými v rámech dveří.

Na sedanu působí toto řešení již poněkud násilně – je v kontrastu se zádí, která se snaží působit elegantně. Na každý pád příď dává Aveu jasně identifikovatelnou tvář.

Uvnitř se sedí komfortně a relativně nízko. Díky subtilní palubní desce a nízko zasahujícím oknům má ale řidič i se sedadlem v nejnižší poloze dobrý výhled. Základní architektura palubní desky vzdáleně připomíná novou Astru, vyznačuje se ale mnoha unikátními řešeními. Z nich samozřejmě vyniká motocyklový přístrojový štít, známý již z menšího Sparku.

Zaujalo nás
+Ovladatelnost a jízdní komfort, prostorný interiér, vynikající odhlučnění aerodynamického hluku, dynamika motoru 1,2 16V/63 kW, šestistupňová robotizovaná převodovka v 1,6 16V/85 kW, velikost zavazadlového prostoru u sedanu, rozměry pneumatik jako u aut o třídu větších.
-Chybí ukazatel okamžité spotřeby, těsnější vnitřní šířka, elektrická okna nemají automatický dojezd, malé kapsy ve dveřích, automatická převodovka nemá kickdown.

Přední sedadla mají štědré rozměry a dobře drží. Kvůli vnitřní šířce 139 cm ale může Chevrolet dopřát loketní opěrku jen pro řidiče – plnohodnotná by se mezi sedadla nevešla. Průměrně vzrostlý řidič se za sebe posadí. V sedanu ale vadí relativně malá výška nad zadním sedákem (88 cm). Hatchback nabídne víc, má totiž nad sedadly zvýšenou střechu.

Jízda

Chevrolet se chlubí zcela novou platformou, která se vyznačuje mimořádnou tuhostí. Realita mu dává za pravdu – za cenu vyšší hmotnosti (1070 až 1239 kg dle motorizace) má Aveo opravdu pevnou karoserii, navíc uvnitř dostatečně prostornou a precizně aerodynamicky i mechanicky odhlučněnou. Kaňkou na tichu na palubě je valivý hluk zadních kol pronikající v dešti skrz podběhy do kabiny.

K tomu se přidávají uživatelsky příjemné jízdní vlastnosti. Tuhý podvozek se pevně drží silnice, přejezd nerovností však není pro posádku nepříjemný. Aveo nadšeně zatáčí – pomáhá mu plynulý chod řízení, výborná mechanická přilnavost předních kol a ochota zádi stáčet se do zatáčky. U sedanu je přitom chování zádi ještě o poznání lepší než v případě hatchbacku.

Při přímém srovnání se poněkud paradoxně ukázalo, že Aveo má na 17palcových kolech (+3.000,- Kč) komfortnější projev než na 16palcových.

 [600×358]

Představitelé automobilky trvali na formulaci, že další aplikace nové konstrukce nejsou jisté. Vzhledem k vynikajícím vlastnostem Avea bychom se ale divili, kdyby GM nepoužil tuto platformu např. pro příští Opel Corsa.

Základem je motor 1,2 16V. Slabší verzi s 51 kW vynecháváme, vzhledem k cenovému rozdílu dva tisíce korun ji považujeme v českých podmínkách za okrajovou volbu. Silnější provedení dává k dobru 63 kW.

Motor má lineární charakteristiku a snaží se sloužit už od nejnižších otáček. Ochota vytáčet se je mírně nadprůměrná. Pro běžné použití v rychlostech do 100 km/h je tento agregát plně dostačující.

Dalším stupněm je 1,4 16V se 74 kW, který ve srovnání s menším i větším souputníkem nikterak neoslnil. Motor má tupější chod a subjektivní rozdíl v dynamice je proti dvanáctistovce prakticky nulový.

Připlácet za tento agregát bude mít smysl především, pokud máte zájem o šestistupňovou automatickou převodovku Hydramatic. Až při zkušební jízdě vyšlo najevo, že se nejedná o automat v pravém slova smyslu, ale o robotizovaný manuál.

Méně náročným řidičům vyhoví, jen je potřeba si zvyknout na časté podřazování – při větším tlaku na plynový pedál elektronika upřednostňuje dynamiku jízdy a neváhá často i zbytečně podřazovat. K dispozici je však i plně manuální mód řazení.

 [600×354]

Vrcholem je 1,6 16V o výkonu 85 kW, s úpravami převzatý z většího Cruze. Hodnota maxima výkonu i sytý sportovní zvuk vzbuzují přehnaná očekávání. Přesto dokáže šestnáctistovka důstojně plnit roli nejsilnější motorizace. Má dost síly pro ostré svezení po okreskách (díky perfektnímu podvozku jednoduché a vcelku zábavné) a přiměřený elán v dálničních rychlostech.

Ocenili bychom však delší zpřevodování, nebo ještě lépe šestistupňovou převodovku. Tento problém uspokojivě řeší automat: zatímco na pětku obě převodovky točí relativně vysokých 4000 min-1, šestka příjemně srazí otáčky motoru o tisícovku níž.

Robotizovaný manuál je navíc s motorem 1,6 16V lépe sladěný než s 1,4 16V. Pro ty, kdo při nákupu Avea nemusí hledět na eliminaci zbytečných příplatků, nejdražší konfiguraci (cena 321.900,- Kč) doporučujeme.

Turbodiesel 1,3 l známý z menších Opelů dorazí až v pozdějším termínu.

Základní rozměry

S délkou 4.399 mm, šířkou 1.735 mm a výškou 1.517 mm je nový Chevrolet Aveo delší, širší a vyšší než současný sedan. Spolu s celkovými rozměry karoserie došlo i na prodloužení rozvoru náprav z 2.480 mm na 2.525 mm.

Chevrolet Aveo sedan – porovnání rozměrů
ModelI. GeneraceII. Generacerozdíl
Délka [mm]43104399+89
Šířka [mm]17101735+25
Výška [mm]15051517+12
Rozvor [mm]24802525+45

Objem zavazadlového prostoru v základní konfiguraci uvádí tiskové materiály u nového sedanu 502 litrů. U končícího Avea je oficiálně uváděna hodnota 400 litrů.

Pětidveřový hatchback se liší jen délkou karoserie – ta činí 4039 mm. Nová generace se tak řadí k těm malým hatchbacků, jejichž délka přerostla hranici 4 metrů.

Od relativně konzervativního a umírněně tvarovaného sedanu se hatchback liší agresivně pojatou zádí. Na ní zaujmou především zadní světla – na každé straně dvě kruhové jednotky zasazené do nelakovaného černého plastu – a svislý, ostře zakončený zadní sloupek.

Chevrolet Aveo hatchback – porovnání rozměrů
ModelI. GeneraceII. Generacerozdíl
Délka [mm]39204039+119
Šířka [mm]16801735+55
Výška [mm]15051517+12
Rozvor [mm]24802525+45

Zavazadlový prostor bude tím rozhodujícím argumentem po volbu karoserie. Hatchback má slušných 290 litrů, navíc rozdělených do vhodných proporcí. Sedan jej ale přebíjí 502 litry, což je dokonce o 52 litrů víc, než nabízí o třídu větší sedan Cruze!

U obou karosářských variant je nutno smířit se s nakládací hranou ve výšce 72 cm nad zemí – to je daň za tuhou karoserii.

Chevrolet Aveo - rozměry zavazadlového prostoru
Karoseriehatchbacksedan
Délka u dna [mm]6401010
Šířka mezi podběhy [mm]965960
Výška podlaha-kryt [mm]515560
Výška nakládací hrany [mm]720720
Objem [l]290/653502

Ceny a výbava

Už základní výbava LS je poměrně štědře nakonfigurovaná. Ke stabilizačnímu systému a šestici airbagů přidává tempomat, rádio s CD/MP3, elektrická zrcátka i přední okna nebo volant nastavitelný ve dvou osách. Ocelové ráfky obouvají 185/75 R14 (1,2 16V/51 kW), resp. 195/65 R15 (1,2 16V/63 kW).

LT přidává klimatizaci, sklopný klíč, palubní počítač, USB, Bluetooth, ovládání rádia na volantu a další drobnější položky. Výbava s přívlastkem Plus pak doplní elektrické stahování zadních oken, lakovaná zpětná zrcátka, dvojité dno zavazadlového prostoru a loketní opěrku řidiče.

LTZ hýčká posádku výdechy klimatizace pro zadní sedadla, lepším audiem, koženým volantem a zadními parkovacími senzory. Vzhled vylepšují přední mlhovky a 16palcová kola (205/55 R16).

Za 12.500,- Kč lze pro vozy s automatickou převodovkou doplnit střešní okno a vyhřívání předních sedadel.

Chevrolet Aveo hatchback - české ceny a technická data
Motor1,2 l1,2 l1,4 l1,6 l
Převodovka5M5M5M (6A)5M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1229122913981598
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]51/560063/560074/600085/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]115/4000115/4000130/4000155/4000
Max. rychlost [km/h]162171177 (175)189 (186)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,313,412,1 (13,1)11,3 (11,7)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,55,9 (6,8)6,6 (7,2)
Cena LS [Kč]214.900,-216.900,---
Cena LT [Kč]-251.900,-261.900,--
Cena LT Plus [Kč]-261.900,-271.900,--
Cena LTZ [Kč]--286.900,-296.900,-

Příplatek za automatickou převodovku je 25.000,- Kč, karoserie sedan je dražší o 5.000,- Kč než uvedené ceny hatchbacku.


Chevrolet Aveo
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš

Vršovické Divadlo Mana uvedlo minulý týden hru s názvem…

Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček

Od ukončení devizových intervencí prodalo ministerstvo…

Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí

Devatenáct mrtvých a několik desítek zraněných si v…

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

 
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Aveo: První jízdní dojmy, české ceny







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Chevrolet Aveo: Malý chevy pro Čínu podrobněji Chevrolet Aveo: Malý chevy pro Čínu podrobněji

Malé Aveo není tak stěžejním modelem pro Chevrolet jako…

Chevrolet Aveo dostal nový vzhled speciálně pro Čínu Chevrolet Aveo dostal nový vzhled speciálně pro Čínu

General Motors připravilo nový Chevrolet Aveo speciálně…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Na Vinohradech se zřítila část stropu pavlače: V noci tu zasahovali hasiči

Na Vinohradech se zřítila část stropu pavlače: V…

Rušnou noční epizodu mají za sebou obyvatelé jednoho z obytných domů v Jugoslávské ulici na Vinohradch. Zřítila…

Teror v Manchesteru: Barbarství, absolutně děsivé, reagují politici

Teror v Manchesteru: Barbarství, absolutně děsivé,…

Premiérka Theresa Mayová hovořila o „odpudivém teroristickém útoku“, předseda opozičních labouristů Jeremy…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný rozumný důvod, nový ministr by jej měl předělat

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný…

Pokud do Čech nezavítá delegace z Marsu anebo Vltava náhle nezačne místo Prahy téct přes Kladno, stane se…

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…