8.12. 2018 Leoš Káňa

Jízdní dojmy s Mercedesem třídy B: Zákonitosti abecedy

 

Na jaře jsme se poprvé seznámili s malým Mercedesem třídy A, nyní přichází na řadu o něco vyšší béčko. Poprvé jsme se v něm svezli na ostrově Mallorca.

Třetí generace kompaktního MPV Mercedes-Benz pokračuje v tradici předchůdců a sdílí technický základ s nejmenším modelem v nabídce německé automobilky, třídou A. Ani nás proto nepřekvapuje, že mají oba vozy shodný rozvor náprav 2729 mm. Stejné jsou dokonce i délkou 4419 mm a šířkou 1796 mm. Jen na výšku třída B vyrostla o 122 mm.

Pro všechny

Technické propojení je vidět také na designu. Díky oválnějším světlometům však nepůsobí béčko tak agresivně a jiná je samozřejmě celá horní polovina vozu. Větší prosklená plocha prosvětluje interiér a okénko v zadním sloupku zlepšuje výhled. Líbí se nám i uhlazenější zadní část a překvapivé je přepracované uchycení vnějších zpětných zrcátek. Béčko designem vyhoví nárokům širšího spektra zákazníků.

Rozměry Mercedesu třídy B Nový Předchozí Rozdíl
Délka (mm) 4419 4393 26
Šířka (mm) 1796 1786 10
Výška (mm) 1562 1566 -4
Rozvor (mm)2729 2699 30
Objem kufru (l) 455/1540 488/1547 -33/-7

Také uvnitř je spřízněnost obou vozů patrná na první pohled. Volant, stylové výdechy ventilace, tlačítka klimatizace, středový tunel s dotykovým ovladačem multimediálního systému a dlouhatánský displej místo přístrojů jsou identické. Jen díky tvarování plastu kolem těchto prvků a výplní dveří poznáte, že sedíte v béčku. Ale na to přijdete již při nastupování, které je díky vyšší střeše a rozměrnějším zadním dveřím snadnější.

Na úkor zavazadel

Odpověď na otázku, proč Mercedes staví dva modely na shodném podvozku, nacházíme v nabídce prostoru. Nad hlavami máme místa dost a nevadí ani prosklená střecha. Vzadu nám i připadá, že máme o nějaký ten milimetr více místa před koleny. Sedadlo je ukotvené o něco výš a chodidla lze zasunout hluboko pod přední křesla, takže si můžeme nohy více natáhnout. A porovnání s předchozí generací? Nové béčko je uvnitř výrazně větší. Se starší řadou ale prohrává velikostí zavazadelníku. Dříve jste se mohli spolehnout na 488 litrů, nyní na 455. Stačí do kufru naložit pár batohů, bundy – a je plný. To se zrovna u Mercedesu nepředvedli, od rodinného MPV bychom očekávali více. Situaci může alespoň trochu zachránit posuvná zadní lavice, která se spolu se sklopným opěradlem spolujezdce objeví v nabídce od poloviny příštího roku.

Mercedes-Benz B: Nové MPV sází na osmistupňovou dvouspojkovou převodovku

Nafta žije

Při zahájení prodeje budou béčku sloužit agregáty, které většinou známe již z třídy A. Zájemci o zážehové motory se musí spokojit s přeplňovanou třináctistovkou ve výkonech 100 a 120 kW. Pro zastánce nafty je připravena patnáctistovka s 85 kW a úplně nový dvoulitr s výkony 110 nebo 140 kW. Je tedy jasné, že jsme se zaměřili na něj. Pro první svezení jsme zvolili slabší variantu B 200 d. Z dynamického pohledu stačí. Maximum točivého momentu 320 Nm je dostupné již od 1400 otáček, takže má tento motor dost síly již téměř od volnoběhu. V jakémkoliv režimu stačí sešlápnout plyn, a béčko neohroženě vyrazí vpřed. Nový osmistupňový dvouspojkový automat totiž zvládá nejen plynulé rozjezdy, ale také rychle podřazuje. Na klikatých horských silničkách má přitom při zrychlování a brzdění práce dost.

Motory Mercedesu třídy B B 180 B 200 B 180 d B 200 d B 220 d
Palivo benzin nafta
Počet válců/ventilů 4/16 4/8 4/16
Zdvihový objem (cm3)1332 1461 1950
Výkon (kW/min-1) 100/5500 120/5500 85/4000 110/3400-4400 140/3800
Točivý moment (Nm/min-1) 200/1460 250/1620 260/1750-2750 320/1400-3200 400/1600-2600
Převodovkaautomat 7°, dvouspojkaautomat 8°, dvouspojka
Provozní hmotnost (kg) 1405 1410 1485 1535 1545
Maximální rychlost (km/h) 212 223 200 219 234
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 9,0 8,2 10,7 8,3 7,2
Spotřeba paliva (l/100 km) 5,6-5,4 5,6-5,4 4,4-4,1 4,5-4,2 4,5-4,4

Dobré geny

Ostatně ani jízdní projev béčka se nebrání agresivnějšímu řezání zatáček. Podvozek převzatý z áčka funguje bezvadně a drží jak přikovaný. Zásluhu na tom mají i adaptivní tlumiče systému Dynamic Select. Ve sportovním módu zajišťují minimální náklony a výbornou trakci. Podvozek přitom zůstává docela pohodlný. Po přepnutí do režimu Comfort nám mercedes ukazuje, jak si dokáže posádku hýčkat, a nad vozovkou se jen plavně nadnáší. Jízda po dálnici je navýsost komfortní, a tak si hrajeme s nastavením vozu. S béčkem si povídáme a v menu zapínáme i sedadla Energizing. U nich se potom začne měnit sklon sedáku a opěradla, a tedy dochází k ortopedicky žádoucímu střídání poloh při sezení.

Tak v takovém kompaktním MPV jsme ještě nejeli! Mercedes-Benz třídy B nabízí nejmodernější technické vychytávky, dost prostoru pro posádku a svezení kombinující komfort s jistotou. Ceník v době uzávěrky ještě nebyl zveřejněný, ale prý se dočkáme začátkem prosince. Ofi ciální uvedení na trh naplánovalo české zastoupení Mercedesu na únor příštího roku.

TEST 2014: Mercedes-Benz B 160 CDI – Žádné béčko

Tři otázky pro Teddyho Wolla, specialistu na aerodynamiku

U nového béčka se chlubíte součinitelem odporu vzduchu cx = 0,24. Co vše jste museli upravit?

Základem jsou čisté linie vozu a snížená střecha. Ani proto nevadí, že proti předchozí generaci vzrostla čelní plocha z 2,40 na 2,42 m2. Zapracovali jsme na všech detailech včetně speciálního těsnění kolem světlometů nebo dveří. K lepší aerodynamice přispívají i nová vnější zrcátka, úplné zakrytování podvozku, optimalizovaný design kol, zadní postranní spoilery nebo žaluzie pod maskou upravující proudění vzduchu k chladiči.

A co výrazné nasávací kapsy po stranách nárazníků? Ty aerodynamice nevadí?

Jde o výrazový prvek. Vnitřní mřížkování jsme zjemnili natolik, že kolem nich vzduch obtéká plynule. Pokud bychom je odstranili úplně, získali bychom zlepšení v řádech setin, což by nebylo zase až tak výrazné. Proto jsme je tam designérům ponechali.

Jaké přínosy má tedy zlepšená aerodynamika?

Samozřejmě nižší spotřebu paliva. V případě vznětového modelu B 180 D je nová generace proti předchozí v cyklu WLTP o 0,15 l/100 km úspornější – na dálnici by to mělo být 0,24 l. Při průměrné spotřebě 4,1 l/100 km ušetříte na jedné nádrži mezi 1,5 až 2,4 litru nafty. Lepší obtékání vzduchu spolu se silnějšími bočními okny a přepracovaným těsněním znamená i méně hluku. Při rychlosti 140 km/h je béčko o tři decibely tišší.

Plusy

  • Velikost kabiny
  • Nabídka výbavy
  • Jízdní vlastnosti
  • Kombinace dieselu a nového automatu
  • Uhlazený design

Minusy

  • Menší kufr
  • Zatím bez benzinových dvoulitrů
Spolupracujeme s TipCars.com
Kim vyrazil obrněným vlakem na návštěvu Vietnamu, setká se tam i s Trumpem Kim vyrazil obrněným vlakem na návštěvu Vietnamu, setká se tam i s Trumpem

Severokorejský vůdce Kim Čong-un v příštích dnech…

Vláda asi zamítne návrh na zrychlení stavebního řízení Vláda asi zamítne návrh na zrychlení stavebního řízení

Návrh poslanců TOP 09 na zkrácení stavebního řízení…

Výnos 8500 procent za pět let. Hongkongská akcie vzbuzuje údiv, ale hlavně pochybnosti Výnos 8500 procent za pět let. Hongkongská akcie vzbuzuje údiv, ale hlavně pochybnosti

Symbolem zhodnocení prostředků z říše snů se pro mnohé…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jízdní dojmy s Mercedesem třídy B:…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto Škoda Octavia byla na odpis. Ve Stalinově bunkru z ní udělali nové auto

Rusko si většinou spojujete s legračními kompilacemi z…

Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně Také Hyundai se chystá na ostrá SUV. Začne ale docela opatrně

Svou ostrou verzi mělo dostat SUV Tuscon a malý hatchback…

 



Nový Mercedes-Benz B odhaluje české ceny. Nabízí výhradně automat Nový Mercedes-Benz B odhaluje české ceny. Nabízí výhradně automat

Všechny aktuálně nabízené varianty nového Mercedesu B…

Paříž 2018 živě: Nový Mercedes-Benz B ukazuje, jak by MPV mělo vypadat Paříž 2018 živě: Nový Mercedes-Benz B ukazuje, jak by MPV mělo vypadat

MPV dnes už tolik netáhnou, nový Mercedes třídy B ale…

 



 
Škoda Octavia IV se objevuje jako vize grafika. Jak blízko má k pravdě?

Škoda Octavia IV se objevuje jako vize grafika. Jak blízko má k pravdě?

Dnes 11:37

Čtvrté generace nejpopulárnějšího modelu Škodovky se dočkáme už letos. Jako první přijede kombík, my tu ale máme jeden hodně pěkný návrh liftbacku.




Blesk.cz

Čarokrásná Madeira: Užijte si krásy Funchalu i s nejmenšími cestovateli

Čarokrásná Madeira: Užijte si krásy Funchalu i s…

Vyrazit do středu čarokrásné Madeiry a objevovat Funchal s dětmi? Proč ne?! Není to jen destinace vhodná pro…

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Agent z reklamy na steroidech: Recenze Crackdown 3

Trvalo dlouhých pět let vývoje, než Crackdown 3 pro Xbox One konečně vyšel. Ale i když se na něm pracovalo takto…

 

iSport.cz

Nejste akademie, máte padáka! Kluby se bouří proti zúžení extraligy juniorů

Nejste akademie, máte padáka! Kluby se bouří proti…

Nejste uznaná mládežnická akademie? Hybaj dolů, o soutěž níž. Že máte kvalitu na extraligu? Nezájem, sestup a…

Erat vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Mrzí ho to, vzkázala Kometa

Erat vypnul exspoluhráče, má otřes mozku. Mrzí ho…

Martin Erat se většinou neprosazuje surovou hrou, ale tentokrát to s tvrdostí přehnal. V souboji v rámci 47.…

 

Reflex.cz

Státní mašina bez strojvůdce. Komu ujel ten vlak z Kadaně?!

Státní mašina bez strojvůdce. Komu ujel ten vlak z Kadaně?!

U Kadaně ujel vlak státní železnice bez strojvedoucího a všichni z toho dělají aféru, ačkoliv je to normální.…

Oscaři neví, co se sebou, a chrlí bizarní nápady. Přesto letos asi vyhraje ten nejlepší film

Oscaři neví, co se sebou, a chrlí bizarní nápady.…

Americká Akademie filmového umění má problém. Divácký zájem o slavnostní udílení Oscarů se rok od roku snižuje.…