Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl u tří malých kabrioletů zkoušku bezpečnosti při převrácení. Výsledky bohužel nejsou příliš povzbudivé.

Kabriolety už dávno nepatří mezi sezónní zboží a jejich současná nabídka na trhu nových i ojetých vozů je relativně široká. Jejich největším problémem už několik desetiletí zůstává bezpečnost posádky při převrácení. Německý autoklub ADAC se proto rozhodl vyzkoušet tři z nejdostupnějších modelů.

Zkoušené automobily se liší svojí koncepcí. Citroën C3 Pluriel (u nás se oficiálně už neprodává) nemá prakticky žádné ochranné prvky. Mini Cabrio disponuje pasivním systémem ochrany při převrácení a Peugeot 207 CC má systém aktivní.

Peugeot 207CC
Nejlépe z této trojice dopadl Peugeot 207CC. Při převrácení se automaticky vysune ochranný rám, který má chránit cestující na předních i zadních sedadlech. Při zkoušce se ukázalo, že cestující vzadu byli chráněni dobře. Pro řidiče a spolujezdce jsou rizikem nedostatečně pevné sloupky čelního skla, které při nárazu povolily, samotný ochranný rám ale svoji funkci plnil dobře. ADAC zjistil nevhodnou geometrii bezpečnostních pásů. Kvůli vysmeknutí ramene zpod pásu se trup figuríny vyklonil směrem ven z vozu. Tento problém se ale týká opět jen předních sedadel.

Mini
Mini ze zkoušených aut vykázalo nejmenší poškození dveřních sloupků. Pozitivní dojem ale opět kazí nevyhovující geometrie bezpečnostních pásů a nízký účinek předpínačů pásů. Figurína spolujezdce se příliš sesunula ze sedadla, takže hrozí vážné poranění hlavy. Pevně namontované bezpečnostní oblouky za zadními sedadly plní svoji funkci dobře, ale jejich tvar je dostačující pouze pro osoby s výškou do 1,75 m.

Citroën C3 Pluriel

Citroën C3 Pluriel má nejzajímavější koncepci. Přidáváním nebo odnímáním dílů lze vytvořit hatchback, targu, kabriolet nebo pick-up. ADAC testoval Citroën právě v plně otevřené konfiguraci, kdy cestující chrání rám čelního skla a oblouky za zadními sedadly. Tyto oblouky společně s rámem okna, který se při nárazu mírně zdeformuje (ne tolik jako u Peugeotu), však dostatečně neochrání ani osoby malého vzrůstu. Geometrie bezpečnostních pásů nezabrání tomu, aby se rameno nevysmeklo zpod diagonální části pásu. Navíc předpínače pásů se neaktivují, protože nejsou propojeny se senzory, které monitorují převrácení. Ve výsledku je tak ochrana cestujících vpředu i vzadu obdobně nedostatečná.

Na základě výsledků zkoušek apeluje ADAC na výrobce, aby zvětšili prostor pro přežití pomocí posílené konstrukce A-sloupků a použití vyšších ochranných oblouků. Dále by měly být instalovány senzory, které při převrácení aktivují předpínače bezpečnostních pásů na maximální účinek. Důležité je také použití stabilizačního systému, který snižuje pravděpodobnost smyku s následkem převrácení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Zdroj: ADAC
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí za obhajobou

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí…

Hokejisté mistrovského Liberce vyhráli v šestém čtvrtfinálovém utkání play off extraligy na ledě Plzně 5:4,…

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči Spartě. Holoubka je mi líto

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči…

V národním týmu se prokousává do základní sestavy, v belgickém Genku si vybojoval stabilní pozici. Obránce Jakub…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…