Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl u tří malých kabrioletů zkoušku bezpečnosti při převrácení. Výsledky bohužel nejsou příliš povzbudivé.

Kabriolety už dávno nepatří mezi sezónní zboží a jejich současná nabídka na trhu nových i ojetých vozů je relativně široká. Jejich největším problémem už několik desetiletí zůstává bezpečnost posádky při převrácení. Německý autoklub ADAC se proto rozhodl vyzkoušet tři z nejdostupnějších modelů.

Zkoušené automobily se liší svojí koncepcí. Citroën C3 Pluriel (u nás se oficiálně už neprodává) nemá prakticky žádné ochranné prvky. Mini Cabrio disponuje pasivním systémem ochrany při převrácení a Peugeot 207 CC má systém aktivní.

Peugeot 207CC
Nejlépe z této trojice dopadl Peugeot 207CC. Při převrácení se automaticky vysune ochranný rám, který má chránit cestující na předních i zadních sedadlech. Při zkoušce se ukázalo, že cestující vzadu byli chráněni dobře. Pro řidiče a spolujezdce jsou rizikem nedostatečně pevné sloupky čelního skla, které při nárazu povolily, samotný ochranný rám ale svoji funkci plnil dobře. ADAC zjistil nevhodnou geometrii bezpečnostních pásů. Kvůli vysmeknutí ramene zpod pásu se trup figuríny vyklonil směrem ven z vozu. Tento problém se ale týká opět jen předních sedadel.

Mini
Mini ze zkoušených aut vykázalo nejmenší poškození dveřních sloupků. Pozitivní dojem ale opět kazí nevyhovující geometrie bezpečnostních pásů a nízký účinek předpínačů pásů. Figurína spolujezdce se příliš sesunula ze sedadla, takže hrozí vážné poranění hlavy. Pevně namontované bezpečnostní oblouky za zadními sedadly plní svoji funkci dobře, ale jejich tvar je dostačující pouze pro osoby s výškou do 1,75 m.

Citroën C3 Pluriel

Citroën C3 Pluriel má nejzajímavější koncepci. Přidáváním nebo odnímáním dílů lze vytvořit hatchback, targu, kabriolet nebo pick-up. ADAC testoval Citroën právě v plně otevřené konfiguraci, kdy cestující chrání rám čelního skla a oblouky za zadními sedadly. Tyto oblouky společně s rámem okna, který se při nárazu mírně zdeformuje (ne tolik jako u Peugeotu), však dostatečně neochrání ani osoby malého vzrůstu. Geometrie bezpečnostních pásů nezabrání tomu, aby se rameno nevysmeklo zpod diagonální části pásu. Navíc předpínače pásů se neaktivují, protože nejsou propojeny se senzory, které monitorují převrácení. Ve výsledku je tak ochrana cestujících vpředu i vzadu obdobně nedostatečná.

Na základě výsledků zkoušek apeluje ADAC na výrobce, aby zvětšili prostor pro přežití pomocí posílené konstrukce A-sloupků a použití vyšších ochranných oblouků. Dále by měly být instalovány senzory, které při převrácení aktivují předpínače bezpečnostních pásů na maximální účinek. Důležité je také použití stabilizačního systému, který snižuje pravděpodobnost smyku s následkem převrácení.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu Nejste spokojeni s vašim HR systémem? Je čas na změnu

Používá vaše společnost zastaralý HR systém, ve kterém je…

Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko Aleš Michl: Každá investice, kterou nemůžete tři roky prodat, je riziko

Chtěl bych investovat půl až jeden milion korun maximálně…

 
Zdroj: ADAC

Štítky Kabriolet ADAC Peugeot Mini Pick-up

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 





 
Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Podívejte se, jak se na Floridě schovávala superauta před hurikánem Irma

Včera

Kvůli jednomu z nejsilnějších hurikánů poslední doby se muselo evakuovat na sedm milionů lidí. A ukrývala se před ním i auta.




Blesk.cz

Největší výstava o historii videoher startuje v Praze: Zahrát si můžete 150 klasik

Největší výstava o historii videoher startuje v…

Do české metropole zamířila největší světová výstava o historii videoher Game On. Ta již dobyla 40 světových…

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence Gregorové: Je to člověk mdlé inteligence!

Sexuolog Radim Uzel o erotických výplodech exmilence…

Láska má pouhý krok k nenávisti. To se potvrdilo v případě herečky Hany Gregorové (65), která dala kopačky…

 

iSport.cz

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho našli v pravý čas

Pavelec má jasno: Do NHL patřím! Kouč věří, že ho…

Ondřej Pavelec po úspěšné premiéře v dresu slavných New York Rangers věří, že stejně úspěšně si povede i v celé…

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí hvězdný Argentinec Del Potro

Velká ztráta pro Laver Cup. Do Prahy nedorazí…

Výběr světa na tenisovém Laver Cupu přišel o jednu ze svých hvězd. Do Prahy nepřijede charizmatický Argentinec…

 

Reflex.cz

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který zabránil jadernému konfliktu

Stanislav Petrov: Hrdina studené války, který…

Je zajímavé, že zatímco dodnes obdivujeme hrdiny druhé světové války, o protagonistech té studené, kteří – snad…

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co z češtiny?

Je povinná maturita z matematiky protiústavní? A co…

Máte rádi matematiku? Nebo jste ji jako děti a žáci nenáviděli? Oblíbenou otázkou různých rodinných sešlostí…