reklama


Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

Jak bezpečný je malý kabriolet při převrácení?

 
 

Německý autoklub ADAC provedl u tří malých kabrioletů zkoušku bezpečnosti při převrácení. Výsledky bohužel nejsou příliš povzbudivé.

Kabriolety už dávno nepatří mezi sezónní zboží a jejich současná nabídka na trhu nových i ojetých vozů je relativně široká. Jejich největším problémem už několik desetiletí zůstává bezpečnost posádky při převrácení. Německý autoklub ADAC se proto rozhodl vyzkoušet tři z nejdostupnějších modelů.

Zkoušené automobily se liší svojí koncepcí. Citroën C3 Pluriel (u nás se oficiálně už neprodává) nemá prakticky žádné ochranné prvky. Mini Cabrio disponuje pasivním systémem ochrany při převrácení a Peugeot 207 CC má systém aktivní.

Peugeot 207CC
Nejlépe z této trojice dopadl Peugeot 207CC. Při převrácení se automaticky vysune ochranný rám, který má chránit cestující na předních i zadních sedadlech. Při zkoušce se ukázalo, že cestující vzadu byli chráněni dobře. Pro řidiče a spolujezdce jsou rizikem nedostatečně pevné sloupky čelního skla, které při nárazu povolily, samotný ochranný rám ale svoji funkci plnil dobře. ADAC zjistil nevhodnou geometrii bezpečnostních pásů. Kvůli vysmeknutí ramene zpod pásu se trup figuríny vyklonil směrem ven z vozu. Tento problém se ale týká opět jen předních sedadel.

Mini
Mini ze zkoušených aut vykázalo nejmenší poškození dveřních sloupků. Pozitivní dojem ale opět kazí nevyhovující geometrie bezpečnostních pásů a nízký účinek předpínačů pásů. Figurína spolujezdce se příliš sesunula ze sedadla, takže hrozí vážné poranění hlavy. Pevně namontované bezpečnostní oblouky za zadními sedadly plní svoji funkci dobře, ale jejich tvar je dostačující pouze pro osoby s výškou do 1,75 m.

Citroën C3 Pluriel

Citroën C3 Pluriel má nejzajímavější koncepci. Přidáváním nebo odnímáním dílů lze vytvořit hatchback, targu, kabriolet nebo pick-up. ADAC testoval Citroën právě v plně otevřené konfiguraci, kdy cestující chrání rám čelního skla a oblouky za zadními sedadly. Tyto oblouky společně s rámem okna, který se při nárazu mírně zdeformuje (ne tolik jako u Peugeotu), však dostatečně neochrání ani osoby malého vzrůstu. Geometrie bezpečnostních pásů nezabrání tomu, aby se rameno nevysmeklo zpod diagonální části pásu. Navíc předpínače pásů se neaktivují, protože nejsou propojeny se senzory, které monitorují převrácení. Ve výsledku je tak ochrana cestujících vpředu i vzadu obdobně nedostatečná.

Na základě výsledků zkoušek apeluje ADAC na výrobce, aby zvětšili prostor pro přežití pomocí posílené konstrukce A-sloupků a použití vyšších ochranných oblouků. Dále by měly být instalovány senzory, které při převrácení aktivují předpínače bezpečnostních pásů na maximální účinek. Důležité je také použití stabilizačního systému, který snižuje pravděpodobnost smyku s následkem převrácení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna Provozovat historický palác fakt není ziskové, říká Konstantin z Lichtenštejna

Na české území přišli Lichtenštejnové už za Přemysla…

Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden Zápisník Jany Havligerové: To zase byl týden

Strana zelených o víkendu sjezdovala. Nově bude používat…

Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři Prodej potravin a módy z e-shopů skokově roste, mobilem nakupují i senioři

Navzdory obtížné logistice jsou potraviny nejrychleji…

Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

 
Zdroj: ADAC
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem hypochondr!

Gott se zuby nehty brání otřesnému nařčení: Nejsem…

Když je vám špatně, odkládáte cestu k lékaři na úplně tu nejposlednější chvíli? To byste možná neměli. Ale také…

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

 

iSport.cz

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky rozházela věci

Gentleman Federer? Legendě ruply nervy, vzteky…

Má pověst gentlemana, v osmifinále Australian Open to však Roger Federer vůbec nepotvrdil. V zápase s japonským…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a Islámu – Le Penovou, Wildersem či Frauke Petryovou

Okamura v objetí s vlivnými kritiky uprchlíků a…

Poslanec Tomio Okamura se v těchto dnech ocitl v „objetí“ s významnými evropskými politiky, kteří stále více…

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

 
 
reklama