Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kamaz vládcem ruského trhu za rok 2016

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Kamaz si podle analytické agentury Autostat i v loňském roce udržel své vedoucí postavení na ruském trhu nákladních vozidel.

Podle informací analytické agentury Autostat činil objem trhu s novými nákladními automobily v Rusku za celý rok 2016 celkem 53,3 tisíce vozidel, což je o 4,2 procent více než v roce předchozím.

Domácí značka Kamaz s podílem 38 procent z celého ruského trhu s nákladními automobily zůstává zdejší jedničkou. Zákazníkům bylo údajně dodáno 20,2 procent vozidel značky Kamaz, což má ve srovnání s rokem 2015 nárůst o 15 procent.

Na druhé pozici za značkou Kamaz je v rámci ruského trhu rovněž domácí značka GAZ, která prodala 7,3 tisíce nákladních vozidel a oproti roku 2015 si tak polepšila o 2,8 procent. Na třetím místě je běloruský MAZ s 3,3 tisíce prodanými vozy a to i navzdory výraznému poklesu prodejů této značky o 9,5 procent.

Pětici nejúspěšnějších značek nákladních vozidel na ruském trhu uzavírá na čtvrtém místě ruský Ural s 2,7 tisíci vozů a nárůstem prodejů o 2,2 procent spolu se švédskou značkou Scania na páté pozici, jíž se podařilo prodat 2,5 tisíce vozidel, což ovšem představuje pokles prodejů oproti roku 2015 o 1,1 procent.

Automobilka Kamaz byla založena v roce 1969 ve městě Naběrežnyje Čelny v Tatarstánu v dosahu železniční trati a zároveň u břehů řek Volhy a Kamy, což mělo strategický význam pro zásobování podniku i expedici vyrobených vozidel.

Na výstavbě podniku se průběžně pracovalo celé desetiletí a v závodě bylo použito více než 30.000 kusů výrobního vybavení, jehož součástí byly i poloautomatické a automatické stroje. Na dodávkách vybavení pro Kamaz se podílelo přes 700 zahraničních firem z devatenácti států Evropy, Severní Ameriky a Japonska. Dalších zhruba 2000 dodavatelských firem pocházelo z téměř pětiset měst Sovětského svazu.

Kamaz začal s výrobou nákladních automobilů 16. února roku 1976. První vyrobený Kamaz 5320 se po několika letech provozu vrátil zpět do automobilky a je v současnosti provozován jako funkční muzejní exponát technickým centrem Kamaz při výjimečných příležitostech.

První milion vyrobených vozidel uzavřel Kamaz v roce 1988. O 36 let později od doby, kdy byl vyroben první nákladní Kamaz sjel 15. února 2012 z výrobní linky vůz s pořadovým číslem 2.000.000, kterým se stal Kamaz 6522 s pohonem všech šesti kol.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
23. 1. 2017 15:33
Re: Je ironií
Jasně, a na jeho agresivní zahraniční politiku Západ musel reagovat. Velkou převahu SSSR v množství vojáků, tanků a jiných konvenčních zbraní NATO po celou dobu studené války vyvažovalo jadernými raketami. Jiným způsobem případný rozsáhlý konvenční útok SSSR a jeho satelitů na západních Evropu NATO nebylo schopno odvrátit. Proto se taky NATO nikdy nemohlo zavázat k tomu, že nepoužije jaderné zbraně jako první. :-!
Avatar - Barrichello
23. 1. 2017 15:20
Re: Je ironií
Stalin byl magor, to už sme tu taky probírali.
23. 1. 2017 15:19
Re: Je ironií
Já bych se tak nesmál, ten kdo po II. světové rozbil protihitlerovskou koalici byl Stalin (znemožnění svobodných voleb ve východní Evropě, blokáda Berlína atd.). 8-s
23. 1. 2017 14:17
Re: Je ironií
:yes:
Avatar - Barrichello
23. 1. 2017 14:15
Re: Je ironií
Pochybuju že by Putin jen tak zaplatil ze státního rozpočtu Kamazu 2400 nákladáků a poslal je Raulovi. Zas tak moc se ti dva nemusí, kor po tom sbližování s USA a Obamou. A Rusko má pokud vím jedinou základnu mimo území bývalého sojzu v Sýrii. Narozdíl od USA , které má mimo své uzemí stovky základen.

Za všechno co předtím Kuba z Ruska kupovala (od roku 1992 samo) musela platit. Jako např. za dopraví letadla Antonov či IL-96.

Jinak mimochodem Rusko loni vyrobilo 500 lokomotiv. A narozdíl od těch českých (vyrobených z čínských komponent a oceli) ze ŠKody Plzen fungují se všemi motory :o))