Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd bude také kabrioletem

David Bureš
Diskuze (42)
Jihokorejská automobilka pracuje také na sportovní verzi Cee'du.

Kia pracuje na další karosářské variantě Cee’du, kterou podle všeho bude kabriolet. Tvrdí to britský magazín Autocar.

O chystaném kabriu je známo zatím minimum informací. Otevřená varianta Cee’du by se měla začít prodávat již v příštím roce. Automobil by měl vycházet z třídveřového Pro_cee’du. Ten se proti zbývajícím karosářským variantám liší drobným detailem na přídi – přední světla přímo navazují na chromovanou část masky chladiče.

Zatím je předčasné spekulovat o tom, zda chystaný kabriolet bude mít plátěnou, nebo pevnou skládací střechu. Pravděpodobnější je nicméně plátěná střecha. Takové řešení váží méně a není tolik náročné na prostor.

Kia s myšlenkou Cee’du Cabrio koketovala již v minulosti, v roce 2007 dokonce představila studii ex_cee’d (ve fotogalerii). Ta byla postavena na základech minulé generace Cee'du a disponovala plátěnou střechou.

Loni pak německý Auto Bild zveřejnil zprávu tvrdící, že na podzim 2013 tento výrobce představí roadster, který má konkurovat Mazdě MX-5. Takový vůz ale se Cee’dem patrně nebude mít moc společného.

V plánech je dále vrcholná verze třídveřového Pro_cee’du, která se má postavit například Volkswagenu Golf GTI. Takový Korejec bude poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1,6 Turbo GDI z Hyundai Veloster Turbo, jehož výkon se bude pohybovat okolo hranice 200 koní (149 kW).

Otevřený Cee’d bude čtvrtou karosářskou variantou tohoto modelu jihokorejské značky. Na trhu už je pětidveřový hatchback a kombi SW, v příštím roce se začne prodávat třídveřový hatchback, nazývaný Pro_cee’d.

David Bureš
Diskuze (42)
9. 10. 2012 10:29
Re: Korejske Golfoidni kabro
Hlavne nikto nevie, ci to budu vobec vyrabat. Strecha kabrioletu, ci uz soft top, alebo RHT je dost zlozita vec. Hyundai vraj dokaze vyrobit sam vsetko, ale toto asi nie. Ta studia bola urobena vo firme Karmann, ktora dnes neexistuje, tak neviem, kto na tom kabrie robi. Su sice aj ine firmy...Hyundai sice objehal vyrobcov stresnych systemov, ale za tak kratku dobu to neurobia. Tak skor ide o kacicu, ale clovek nikdy nevie. No ak chce H/K drzat krok s europskou spickou, kabrio potrebuje uz len z prestizneho dovodu, ze my to vieme tiez. Zacina to platenou strechou a konci RHT ako Eos, Megane, Astra, ci ine automobilky.
Tak som zvedavy. Ono hatchback, kombi, ci kupe nie je taky problem. Ale urobit tuhu karoseriu kabrioletu vyzaduje uz trocha vacsi zasah do struktury karoserie. A bez historie to ide dost tazko, ale H/K ukazuje, ze sa vie pustit do vela veci a pomerne uspesne aj vzhladom na vyvojove centra v Nemecku, kde sa to know how 'pecie'. Takze nejde o korejske, ale o europske, respektive nemecke auto.
8. 10. 2012 18:56
Re: Je hezké
Já to bral čistě na to Kábro. Jiné modley úspěšné jsou, ale nikde než doma asi né tolik kolik by si přáli, zrovna v USA taky žádná sláva i když na počet kusů to může vypadat dobře. Loni si uloupli cca 5% z trhu což není zrovna moc ;-\
Avatar - cerrbion
8. 10. 2012 14:14
Re: KIA-PARÁDA
Frantizsekk: "Hlavne ty vyplne dveri z tvrdyho plastu si muzou slusne receno nechat. Normalni rozumnej clovek pujde zase do octavky"

no cílová skupina pro kabriolet bude určitě zvažovat jako alternativu oktávku :-) Tady zas někteří jedinci nemůžou zkousnout, že korejci prostě jedou a začínají nabízet i něco co koncern Škodovce nedovolí, tak se vymyslí takovejhle blábol. Když už dojdou argumenty, tak se začne plácat něco o plastech ve dveřích... Nic proti Škodovce, ani nestraním korejcům, ale tyhle ubohý attacky mě dostávaj. (kdo chce jezdit koupí Japonce:))
8. 10. 2012 13:23
Re: Je hezké
Trochu off-topic k rapidu od AM...v Grazu jsem jeden rok žil a v ulicích jsem tmavě zeleného Rapida několikkrát potkal. Asi 3 měsíce na to vyšla na autofun první exkluzivní fotogalerie nového Aston Martina Rapide, to jsem se jenom pousmál :-)
8. 10. 2012 13:19
Re: Je hezké
hodne povedenu ponuku :-) jakou řečí to vlastně mluvíš? Nic ve zlým, taky někdy píšu československy :-)