Ženeva živě: Hyundai Veloster Turbo pro Evropu zeslábne
Změny nejsou ovšem ani tak vizuálního, jako spíše technického rázu. Připomeňme, že Veloster Turbo pro USA má pod kapotou motor 1,6 Turbo GDI o výkonu 150 kW (204 k) při 6000 min-1 a na přední kola se přenáší točivý moment 265 Nm/1750 min-1. Evropská varianta nabídne ze stejného agregátu jen 137 kW (186 k). Jenže krouťák je větší o 5 Nm. Motor by tak měl lépe zabírat z nižších otáček.
Zákazníci mají na výběr dvojici převodovek: šestistupňový manuál a dvouspojkovou skříň. O druhé jmenované se mluvilo už v Detroitu, ale americká specifikace nakonec dostala klasický automat s hydrodynamickým měničem. To by možná mohlo vysvětlovat výkonové modifikace pro starý kontinent, je ale také možné, že Jihokorejci nám prostě chtěli nabídnout lepší průběh točivého momentu a tah odspodu.
Evropský Veloster Turbo zrychluje s přímo řazenou transmisí z 0 na 100 km/h za 8,4 s, s dvouspojkovým ústrojím je ještě o 0,3 s rychlejší. V obou případech jede 214 km/h. Hmotnost se od 1270 kg určitě příliš vzdalovat nebude. Oproti svému zámořskému protějšku má auto strmější řízení s lepší zpětnou vazbou a určitě i tvrdší podvozek. Ten u obyčejného atmosférického provedení zatím příliš nezaujal, takže doufejme, že turboverze na tom bude lépe.
Spotřebu známe zatím jen u zaoceánské varianty: ve městě 8,7 a na dálnici 6,2 l/100 km. Na údaje o konzumaci benzinu dle evropské metodiky si musíme ještě počkat, stejně jako na datum uvedení na trh a koneckonců i ceny.