Kia CK: Čtyřdveřové GT uvidíme v květnu 2017

 

Jihokorejská Kia je známá svými masovými modely, vydělává hlavně na kompaktech a SUV. Ale chce svou nabídku zatraktivnit a mladší klientelu přilákat na sportovní sedan.

Až do roku 1994 znal u nás Kiu jen málokdo, dnes vyrábí kousek od hranic, ve slovenské Žilině a jedná se prakticky o globální značku. Nejvíc peněz do kasičky jí přinášejí kompaktní auta a oblíbená SUV všech možných kategorií, to však neznamená, že by nechtěla dál posilovat image. Záleží jí i na snížení věkového průměru kupujících. Rodiny s dětmi jsou fajn, ale proč nepřilákat také mladé lidi, bezdětné páry, případně singles, kteří už dost vydělali?

Má v nabídce třeba malý nekonvenční crossover Soul, případně mimo Evropu prodávané dvoudveřové Forte Koup a snaží se o hot-hatche. Soulu se navíc na druhé straně zeměkoule, tedy na východ a jihovýchod od nás, hodně daří. Zapomenutou kapitolou je roadster Elan s předním pohonem převzatý od Lotusu, to se psala devadesátá léta a automobilka byla ještě samostatná. Jenže píšeme rok 2016 a Hyundai v ní ovládá podíl 34 %. Takže co dál?

Kolem produkční verze GT4 Stinger je (bohužel) poslední dobou nějak ticho. Ale co koncepty GT z IAA 2011 a Novo z loňského jara? Už se několikrát v médiích objevily zprávy, že do série něco podobného skutečně přijde. A Kia už nás dlouho napínat nebude! Novo z dubnového autosalonu v Soulu poháněl přeplňovaný čtyřválec Kappa T-GDI 1,6 l spojený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, mělo však přední pohon. Výsledek projektu CK bude zadokolkou a uvidíme jej podle Reuters už v květnu příštího roku. Motory? Větší s objemy 2,0, 2,2 a 3,0 l, což znamená dva čtyřválce a šestiválec. Benzinové, o turbodieselu se zatím nemluví. GT klasické koncepce zase mělo pod kapotou T-GDI V6 3,3 l/291 kW a měřilo 4,69 m...

Konkurenti nejsou žádná ořezávátka, sportovní kia se dvěma páry dveří má na mušce bavorskou čtvrtou sérii coby Gran Coupé a A5 Sportback se čtyřmi kruhy. Věří si hodně! Trh ve střední třídě je v Evropě dávno doménou Němců, takže je spíše pravděpodobné, že to zkusí hlavně doma, jinde v Asii a Americe, zatímco starý kontinent bude mít ve finále smůlu. Nejsem zrovna nadšeným obdivovatelem obou korejských automobilek (obzvláště co se designu týče), ale myslím si, že by to byla škoda... CK se bude vyrábět určitě v Jižní Koreji. Zaručené zprávy hovoří o plánovaném odbytu zhruba 60 tisících aut nového modelu ročně. Celosvětově. Tak uvidíme!

Každopádně si s Hyundaiem nechtějí příliš lézt do zelí, Kia se chce skutečně etablovat jako sportovnější značka. Takovou funkci v koncernu ostatně má už delší dobu, jen na hmatatelných výsledcích to zatím kromě konceptů nebylo moc znát. Stylizované H zamířilo s oddělenou značkou Genesis do luxusní sféry. Kia sice velké limuzíny vyrábí také, ale potřebuje něco menšího a ještě více neortodoxního...

Hlavně nechystá žádný sub-brand, což je dobře, protože by jí záměr nemusel vyjít. Posledním zářným příkladem propadáku je Toyota a její severoamerický Scion, který se rozhodla poslat na smetiště dějin... Když marketing nevyšel ani největší světové automobilce?

Spolupracujeme s TipCars.com
Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku Česká firma je o krok blíž výrobě dronů v Rusku

Společnost Primoco chce své civilní bezpilotní letouny…

VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí VIDEO: Osobní vlak na vodík není vzdálená budoucnost, v Česku už jeden jezdí

Po českých kolejích jezdí vlak budoucnosti – Coradia…

Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA Trump chystá vystoupení USA ze skupiny NAFTA

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa…

 
Zdroj: Reuters, UCP, Autoblog

Štítky Kia Střední třída Sportovní

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč Z Nissanu Micra je klasické městské auto. Ceny v ČR začínají na 259 000 Kč

Zatímco minulé generace malého Nissanu měly spíše…

 






 
Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Jak se správně vyhýbat na kluzké vozovce? Víme, jak předejít problémům!

Včera

Jak jsme se mohli sami nedávno přesvědčit, sníh a led nás mohou překvapit i na jaře. Dnes si ukážeme, jak se vyhnout problémům při vyhýbacím manévru.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka vnadných blondýn je v konkurzu

Slavný autosalon jde k zemi. Bývalá firma milovníka…

Někdejší největší síť autosalonů v Česku A. Charouz Motors skončila v konkurzu. Uvedl to ve středu…

 

iSport.cz

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky nezajímá, říká Zábranský

Kometa a LM? Nutné zlo, partnery ani fanoušky…

Automaticky se ziskem extraligového titulu připadlo Kometě právo startovat v příštím ročníku Ligy mistrů. Na…

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře porazila Vinciovou

Velký návrat Šarapovové. V prvním zápase po aféře…

Návrat k tenisu po trestu za doping se ruské hvězdě Marii Šarapovové vydařil. Na turnaji ve Stuttgartu porazila…

 

Reflex.cz

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k nalezení nového chlapa

Je suis Bělobrádek aneb Co zůstalo skryto za radou k…

Předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek pohoršil v rozhovoru pro The Student Times snad všechny české svobodné matky.…

Generálním ředitelem České televize bude i nadále Petr Dvořák

Generálním ředitelem České televize bude i nadále…

Generálním ředitelem České televize dnes Rada ČT na dalších šest let zvolila jejího současného šéfa Petra…