Kia GT4 Stinger: Schreyer válí
Už od chvíle, kdy Peter Schreyer začal pracovat jako šéfdesignér značky Kia, je prý jeho snem navrhnout pro ní sportovní kupé s pohonem zadních kol. V roce 2006 čirá utopie, dnes ale má mateřský Hyundai platformu pro pohon zadních kol a něco mi říká, že se Schreyer bude ze všech svých, dnes už z pozice jednoho ze tří ředitelů automobilky Kia skutečně nemalých, sil snažit tento projekt dotáhnout do konce.
Oficiálně je ovšem GT4 Stinger studie, u níž „zatím nejsou plány na výrobu“, ale při pohledu na do posledních detailů propracovanou karoserii, jejímž jediným (opravdu jen) relativně futuristickým prvkem jsou vertikálně orientované přední světlomety, dá asi Korejcům dost práci o tom někoho přesvědčit.
Dalším plusem je design samotný. Pesimista sice můžete namítnout, že na řešení střechy je něco z Nissanů GT-R a 370Z, optimista ale může kontrovat zdaleka nejstylovější Kiu, která je dnes v prodeji – Soulem (jenž ovšem paradoxně vznikl ještě před příchodem Schreyera ke Kie). Jinak asi nelze proti tomuto decentnímu retru, které nezastírá, že hlavním trhem pro takový vůz by bylo USA a také bylo v americkém centru značky (KDCA) navrženo, nic namítat.
Pozitiva ale pokračují i dále – tak třeba rozměry. Hyundai Genesis Coupe už je na nějaké dovádění možná moc velký, GT4 Stinger má však proporce kompaktní Toyoty GT 86 – délka 4310 mm a rozvor 2619 mm vypadá velmi slibně, stejně jako váha 1300 kg, rozložená mezi nápravy v poměru 52:48. Pod kapotou by měl být turbem přeplňovaný dvoulitr T-GDI s přímým vstřikem, vyladěný na 235 kW (320 k), krocený čtyřpístkovými brzdami Brembo s 15“ kotouči, ukrytými za paprsky 20“ kol s obutím Pirelli P-Zero 235/35 vpředu a 275/35 vzadu. Tak nezbývá, než držet palce, aby to (nějak) dopadlo...