6.8. 2015 Michal Fokt

Kia bude mít sporťák za pět let, Hyundai zatím žádný nechystá

Kia bude mít sporťák za pět let, Hyundai zatím žádný nechystá

Korejský automobilový gigant se zatím staví ke kategorii sportovních vozů poměrně rezervovaně, prvního zástupce tohoto segmentu čekejte až v roce 2020.

Zatímco v mainstreamových třídách je automobilka Hyundai i její sestra Kia už velice silným hráčem, obě značky dlouho ignorovaly vše, co byť jen trošku zavánělo emocemi a radostí z jízdy. Jedinou výjimkou byl v letech 1996-1999 roadster Kia Elan, licence původního předokolkového Lotusu Elan z konce osmdesátek, osazeným korejskou osmnáctistovkou.

Posun vpřed nastal až v několika posledních letech, kdy Hyundai nabídl sportovně laděný Hyundai Veloster Turbo a Kia kontrovala modelem Pro_cee´d GT, stále se však bavíme "jen" o třídě hot-hatchů a nikoli čistokrevných sportovních aut. Cenovou válku ovšem hodlají Korejci vyhlásit konkurenci i v této prestižní kategorii. Kia slibuje svůj první sportovní vůz "koncem dekády", není však zatím zřejmé, o jaký model se bude jednat a s jakou koncepcí pohonu.

Šéf britského zastoupení Kie řekl Autocaru, že vůz bude samostatným modelem, nikoli derivátem existujícího modelu a bude "cenově dostupný". Aby se náklady na jeho vývoj vrátily, nabízet se má celosvětově. S ohledem na důležitost amerického trhu lze očekávat snahu přizpůsobit se jeho požadavkům, nepůjde tedy zřejmě o malý sporťák formátu Toyoty GT86, ale o něco trochu většího, patrně o kompakt. Design by mohl být inspirován koncepty Kia GT a GT4 Stinger.

Méně optimistická situace panuje překvapivě u luxusněji orientovaného Hyundaie. Ten vcelku sympaticky "zahrozil" zadokolkovým kupé Genesis, byť se jednalo spíše o gétéčko, ambicí jeho sportovní divize N je však údajně vyvíjet pouze ostřejší verze konvenčních modelů namísto pokusu prorazit se samostatným sportovním modelem. Podle Hyundaie je dnes situace na trhu pro sportovní auta velmi těžká, i kultovní modely zavedených značek zažívají prý špatné časy a udělat úspěšný byznys v této třídě je velmi obtížné. Korejská automobilka nicméně trh pozorně monitoruje.

Také vám přijde tento přístup v rámci jednoho koncernu poměrně překvapivý? V blízké budoucnosti se technika Mazdy MX-5 objeví pod karoserií Fiatu a dost možná dokonce i Toyoty, aby se minimalizovaly náklady na vývoj i výrobu a Korejci že by nevyužili techniku sportovního vozu Kia pro obě značky? Třeba Hyundai jen mlží, nechme se překvapit, jisté ovšem v každém případě je, že se minimálně jeden sporťák z Koreje opravdu připravuje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí Putin směrem k Le Penové: Zastupujete politické spektrum, které se velmi rychle rozvíjí

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová se v…

Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě Krátce po schválení dálničních poplatků už Němci diskutují o jejich úpravě

Sotva dnes německý parlament po několikaletých debatách…

CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks CIA dokázala kontrolovat i zařízení Apple, uvádí WikiLeaks

Server WikiLeaks zveřejnil další dokumenty, které se…

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

 

iSport.cz

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu další mečbol?

ONLINE: Plzeň - Liberec 0:0. Využije mistr k postupu…

ONLINE | Hokejisté Liberce nedokázali proměnit mečbol a s oslavami postupu do semifinále Tipsport extraligy…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…