reklama


6.8. 2015 Michal Fokt

Kia bude mít sporťák za pět let, Hyundai zatím žádný nechystá

Kia bude mít sporťák za pět let, Hyundai zatím žádný nechystá

Korejský automobilový gigant se zatím staví ke kategorii sportovních vozů poměrně rezervovaně, prvního zástupce tohoto segmentu čekejte až v roce 2020.

Zatímco v mainstreamových třídách je automobilka Hyundai i její sestra Kia už velice silným hráčem, obě značky dlouho ignorovaly vše, co byť jen trošku zavánělo emocemi a radostí z jízdy. Jedinou výjimkou byl v letech 1996-1999 roadster Kia Elan, licence původního předokolkového Lotusu Elan z konce osmdesátek, osazeným korejskou osmnáctistovkou.

Posun vpřed nastal až v několika posledních letech, kdy Hyundai nabídl sportovně laděný Hyundai Veloster Turbo a Kia kontrovala modelem Pro_cee´d GT, stále se však bavíme "jen" o třídě hot-hatchů a nikoli čistokrevných sportovních aut. Cenovou válku ovšem hodlají Korejci vyhlásit konkurenci i v této prestižní kategorii. Kia slibuje svůj první sportovní vůz "koncem dekády", není však zatím zřejmé, o jaký model se bude jednat a s jakou koncepcí pohonu.

Šéf britského zastoupení Kie řekl Autocaru, že vůz bude samostatným modelem, nikoli derivátem existujícího modelu a bude "cenově dostupný". Aby se náklady na jeho vývoj vrátily, nabízet se má celosvětově. S ohledem na důležitost amerického trhu lze očekávat snahu přizpůsobit se jeho požadavkům, nepůjde tedy zřejmě o malý sporťák formátu Toyoty GT86, ale o něco trochu většího, patrně o kompakt. Design by mohl být inspirován koncepty Kia GT a GT4 Stinger.

Méně optimistická situace panuje překvapivě u luxusněji orientovaného Hyundaie. Ten vcelku sympaticky "zahrozil" zadokolkovým kupé Genesis, byť se jednalo spíše o gétéčko, ambicí jeho sportovní divize N je však údajně vyvíjet pouze ostřejší verze konvenčních modelů namísto pokusu prorazit se samostatným sportovním modelem. Podle Hyundaie je dnes situace na trhu pro sportovní auta velmi těžká, i kultovní modely zavedených značek zažívají prý špatné časy a udělat úspěšný byznys v této třídě je velmi obtížné. Korejská automobilka nicméně trh pozorně monitoruje.

Také vám přijde tento přístup v rámci jednoho koncernu poměrně překvapivý? V blízké budoucnosti se technika Mazdy MX-5 objeví pod karoserií Fiatu a dost možná dokonce i Toyoty, aby se minimalizovaly náklady na vývoj i výrobu a Korejci že by nevyužili techniku sportovního vozu Kia pro obě značky? Třeba Hyundai jen mlží, nechme se překvapit, jisté ovšem v každém případě je, že se minimálně jeden sporťák z Koreje opravdu připravuje.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu

Stát chystá nový fond pro lesnické a dřevozpracující…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 






 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama