Kia Niro s hybridním pohonem otevírá novou kategorii
Kia Niro sice představuje hybridní crossover, ale automobilka jej uvádí jako zakladatele nové kategorie, ukryté za zkratkou HUV (Hybrid Utility Vehicle). Premiéra této novinky se odehraje na Chicago Auto Show pořádané od 13. do 21. února letošního roku.
Za stylistickým ztvárněním modelu Niro, jménem i řadou stylistických prvků odkazujícího na koncept z IAA 2013, stojí vlastní návrhářská centra automobilky Kia v Kalifornii a v korejském Namyangu, jimž se podařilo do nového vozu promítnout praktičnost a estetickou přitažlivost kompaktního SUV v kombinaci s elegantní aerodynamickou karoserií a jemně tvarovanými povrchy.
Na zvýšených bocích v zadní části vozu, které tomuto HUV propůjčují atletický postoj, zaujmou vysoce posazené koncové svítilny s LED, završující celkově úhledný design celé zádi. Štíhlá charakteristická křivka modelu Niro společně se zadními okny zdůrazňuje uhlazený boční profil vozu a zároveň dává větší prostor robustním podběhům kol.
Kia uvádí, že Niro je vůbec prvním modelem značky, který využívá novou platformu určenou pro vozy s alternativními pohonnými systémy a zároveň představuje automobil, který svým vzhledem nedává najevo, že je vybaven hybridním systémem pohonu jako například model Ioniq sesterské značky Hyundai, s nímž novinka sdílí techniku.
Niro s rozvorem náprav 2700 mm, celkovou délkou 4356 mm, šířkou 1801 mm a výškou 1534 mm je vybaveno atmosférický zážehovým čtyřválcem 1.6 GDI s přímým vstřikováním, pracujícím v upraveném Atkinsonově cyklu a disponujícím výkonem 77 kW (105 k). Motor má podle automobilky tepelnou účinnost 40 % a jeho maximální točivý moment je 146 N.m.
Na spalovacím motor navazuje trakční elektromotor s výkonem 32 kW (43 k) a točivým momentem 169 N.m, za nímž je připojena šestistupňová dvouspojková převodovka, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena výhradně kola přední nápravy. Potřebnou energii elektromotoru poskytuje lithium-iontová baterie s kapacitou 1,56 kWh a celkový výkon pohonného systému je 107 kW (146 k) a 264 N.m.
Kia prozatím neuvádí dynamické schopnosti své novinky, ale uvádí, že kombinovaná spotřeba paliva se má u vozu na standardně montovaných 17-palcových kolech s pneumatikami o rozměrech 225/55 R17 pohybovat okolo 4,7 litru benzinu na 100 km.
Podobně jako již zmiňované Hyundai Ioniq má i Niro prostřednictvím elektronického asistenta „učit“ řidiče úsporné jízdě, což znamená, že mu bude radit s využitím potenciálu hybridního pohonného systému.
Spolu s premiérou modelu Niro bylo automobilkou Kia potvrzeno uvedení i plug-in hybridního provedení v rámci životního cyklu této novinky.