Nová technika pro vozy Kia: 1,7 CRDi Bi-Turbo, dvouspojková převodovka, mild-hybrid
V Paříži se Kia Motors pochlubila nejen Optimou a Popem, ale taky několika připravovanými technickými novinkami.
Ve fázi funkčních prototypů jsou tři nové úsporné verze existujících modelů. Už letos na podzim se na trhu objeví Eco Venga s motorem 1,4 CRDi (55 kW), která by měla srazit produkci CO2 na 114 g/km.
Hudbou poněkud vzdálenější budoucnosti je Eco Cee’d jehož studii značka vystavila v Paříži. V jeho případě dává motor 1,4 CRDi 66 kW ve 4000 min-1 a 240 Nm v 1900 min-1. Vozidlo dostane zakrytování podlahy kvůli lepší aerodynamice, systém Idle Stop & Go, nový inteligentní alternátor s možností plynulého odpojení podle aktuální potřeby a provozního režimu, delší převody apod. Kombinovaná spotřeba takového vozu by se měla dostat pod 3,7 l/100 km. Výroba by měla začít na konci příštího roku.
Druhým konceptem s nízkou spotřebou byla v Paříži Sportage Mild Hybrid. Její hnací ústrojí kombinuje turbodiesel 1,7 CRDi (85 kW) s točivým momentem 260 Nm už od 1250 min-1 a pomocný 5kW elektromotor. Díky tomu a díky dalším úpravám (aerodynamika, pneumatiky) se podařilo snížit produkci CO2 na 117 g/km. Kia předpokládá, že výroba této Sportage by se mohla rozběhnout na konci roku 2011.
Na stánku byly vystaveny také další připravované technické novinky. Tříválcový motor 1,0 (57 kW, 94 Nm) s převodovkou CVT pro nové Picanto, dvouspojková šestistupňová převodovka se suchými spojkami, nebo dvojitě přeplňovaný turbodiesel 1,7 CRDi (118 kW, 373 Nm).