reklama


Kia Picanto 1.0 – Velké mezi malými

Kia Picanto 1.0 – Velké mezi malými

 
 

Nejmenší model korejské automobilky prošel omlazením, což je ideální příležitost jak zjistit, jestli má ve stále nabitější kategorii miniaut stále co nabídnout.

Kia Picanto už od počátku patřila k mým nejoblíbenějším miniautům, protože dokázala už před lety nabídnout dostatek prostoru a poměrně slušný posaz za volantem i pro vyšší osoby, což se úplně nedá říct ani o některých nejnovějších modelech. Dokáže ale s nimi držet krok i v ostatních oblastech?

obrázek [555 x 335]
 

Modernizované autíčko poznáte na první pohled podle změněné přídě s novými světlomety a maskou chladiče a jak si tak tyhle partie prohlížím a můj pohled sklouzne k ozdobným krytům kol, přemýšlím, kde asi čerpali pro facelift Korejci inspiraci. Ale co, raději změním téma, nebo mi příznivci nejmenované italské značky přijdou vytlouct okna, že tohle auto přece produkty jejich zamilované značky vůbec nepřipomíná. Co se dalších změn týče, určitě nepřehlédnete nový tekipi81 design zadních svítilen. V kabině se nic převratného neudálo. Palubní deska má stále stejný vzhled se středovým panelem natočeným k řidiči, již zmíněný dobrý posaz se také nezměnil, delší sloupek volantu způsobuje, že není třeba sedět nalepený na palubní desce. Volant se dobře drží a sedadla sice postrádají boční vedení, ale jsou příjemně tuhá. Pochválit musím i dobrý tvar řadicí páky pětistupňové manuální převodovky. Takže to, co platilo tehdy, je aktuální i nyní, v Picantu se budou i vyšší řidiči cítit opravdu pohodlně. Na zadních sedadlech není místa na rozdávání, ale i tam se dospělí docela komfortně posadí. Ovšem prostorové zázraky se nekonají a tak to za prostornou kabinu odskákal kufr. 157 l představuje místo tak akorát pro dvě menší sportovní tašky.

obrázek [555 x 338]
 

Litrový benzinový čtyřválec má výkon 46 kW a točivý moment 87 Nm, což rozhodně neuchvátí a stejně tak papírové zrychlení na stovku za 15,8 s není z kategorie snů, ovšem v praxi motůrek spíše překvapí, byť to může být způsobeno i tím, že od něj mnoho neočekáváte. Svezení je překvapivě svižné, motor se i vzdor docela dlouhým převodům ochotně vytáčí a je i poměrně tichý. Se zvyšujícím se zatížením pochopitelně dynamické schopnosti auta klesají, ale celkově v nás zanechal dobrý dojem už proto, že dokáže jezdit bez problémů do šesti litrů. Řazení pětistupňové převodovky je lehké a na poměry dané třídy i poměrně přesné, byť s vůlemi v kulise.

Dobrý dojem v nás zanechalo i komfortní nastavení pérování, které statečně tlumilo přejezdy většiny nerovností včetně dlažebních kostek, nelibě šasi neslo pouze přejezdy krátkých příčných nerovností, jako jsou spáry ve vozovce, retardéry nebo koleje na přejezdech. Tento typ nástrah se projevoval v kabině výraznějšími rázy. Nic ale není zadarmo a tak je komfort na úkor jízdních vlastností. Picanto je prostě auto do města – jeho manévrovatelnost a poloměr otáčení jsou vynikající, ale v zatáčkách je výrazně nedotáčivé, nerovnosti dokáží vůz s krátkým rozvorem pěkně rozhodit a sundání nohy v zatáčce nezřídka způsobí přetáčivé choutky zádě. Potenciální krizovou situaci ale dává najevo s dostatečným předstihem, rozhodně tedy není záludné. Řízení je lehké, kolem přímého směru necitlivé a je v něm hodně cítit práce posilovače, ale tohle auto si žádné sportovní ambice nedělá. Brzdy mají příjemný nástup, ale při intenzivní deceleraci má vůz tendenci se rozvlnit.

obrázek [555 x 326]
 

Jak si tedy stojí omlazené Picanto na současném trhu? Podle mého názoru stále patří do té lepší poloviny současné nabídky. Ne, že by šlo o tak vynikající vůz, ale kategorie miniaut je plná kompromisů a malá Kia jimi docela schopně proplouvá.

První cena vozu199 980,- (1.0, 46 kW, Active)
První cena vozu s testovanou motorizací199 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu219 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Cena testovaného vozu vč. příplatků219 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1.0

Cena v základní výbavě: 219 980 Kč Cena v testované výbavě: 219 980 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag řidiče, imobilizér, stěrač a ostřikovač zadního okna, ochranné lišty, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní okno, zrcátka ve clonách, příprava na rádio + 2x repro, dělené s sklopné opěradlo zadního sedadla, kliky a zrcátka v barvě, ozdobné poklice kol, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant,

Výbava testovaného vozu:základní

Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.0
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 46 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 87 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 157 / 882
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 929 / 421
Rozměr pneu:165/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3495
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 13
f) rozchod vzadu (mm): 1502
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Picanto 1.0
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,81
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč

Kia připravila akční model Picanto Ready, které za cenu…

Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě

Jedno z nejmenší a nejlevnějších aut na trhu, Kia Picanto…

 



 
Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Absurdní tuning sovětského offroadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Dnes 11:56

Lada Niva je známá jako schopný offroad. Australská tuningová společnost Probag ale z ní vytvořila něco, co je naprostý opak výchozího auta.




Blesk.cz

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky: Byla jsem spontánní

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky:…

Kateřina Kornová (49) vystřídala za svůj život mnoho povolání. Byla modelkou, tanečnicí, herečkou a hlavně také…

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

 

iSport.cz

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse, říká zlínský šéf

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse,…

Pro srbského pravého záložníka má Zdeněk Červenka (60) slabost, lepšího hráče aktuálně v ePojisteni.cz lize…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama