Kia Picanto 1.0 – Velké mezi malými

Kia Picanto 1.0 – Velké mezi malými

 
 

Nejmenší model korejské automobilky prošel omlazením, což je ideální příležitost jak zjistit, jestli má ve stále nabitější kategorii miniaut stále co nabídnout.

Kia Picanto už od počátku patřila k mým nejoblíbenějším miniautům, protože dokázala už před lety nabídnout dostatek prostoru a poměrně slušný posaz za volantem i pro vyšší osoby, což se úplně nedá říct ani o některých nejnovějších modelech. Dokáže ale s nimi držet krok i v ostatních oblastech?

obrázek [555 x 335]
 

Modernizované autíčko poznáte na první pohled podle změněné přídě s novými světlomety a maskou chladiče a jak si tak tyhle partie prohlížím a můj pohled sklouzne k ozdobným krytům kol, přemýšlím, kde asi čerpali pro facelift Korejci inspiraci. Ale co, raději změním téma, nebo mi příznivci nejmenované italské značky přijdou vytlouct okna, že tohle auto přece produkty jejich zamilované značky vůbec nepřipomíná. Co se dalších změn týče, určitě nepřehlédnete nový tekipi81 design zadních svítilen. V kabině se nic převratného neudálo. Palubní deska má stále stejný vzhled se středovým panelem natočeným k řidiči, již zmíněný dobrý posaz se také nezměnil, delší sloupek volantu způsobuje, že není třeba sedět nalepený na palubní desce. Volant se dobře drží a sedadla sice postrádají boční vedení, ale jsou příjemně tuhá. Pochválit musím i dobrý tvar řadicí páky pětistupňové manuální převodovky. Takže to, co platilo tehdy, je aktuální i nyní, v Picantu se budou i vyšší řidiči cítit opravdu pohodlně. Na zadních sedadlech není místa na rozdávání, ale i tam se dospělí docela komfortně posadí. Ovšem prostorové zázraky se nekonají a tak to za prostornou kabinu odskákal kufr. 157 l představuje místo tak akorát pro dvě menší sportovní tašky.

obrázek [555 x 338]
 

Litrový benzinový čtyřválec má výkon 46 kW a točivý moment 87 Nm, což rozhodně neuchvátí a stejně tak papírové zrychlení na stovku za 15,8 s není z kategorie snů, ovšem v praxi motůrek spíše překvapí, byť to může být způsobeno i tím, že od něj mnoho neočekáváte. Svezení je překvapivě svižné, motor se i vzdor docela dlouhým převodům ochotně vytáčí a je i poměrně tichý. Se zvyšujícím se zatížením pochopitelně dynamické schopnosti auta klesají, ale celkově v nás zanechal dobrý dojem už proto, že dokáže jezdit bez problémů do šesti litrů. Řazení pětistupňové převodovky je lehké a na poměry dané třídy i poměrně přesné, byť s vůlemi v kulise.

Dobrý dojem v nás zanechalo i komfortní nastavení pérování, které statečně tlumilo přejezdy většiny nerovností včetně dlažebních kostek, nelibě šasi neslo pouze přejezdy krátkých příčných nerovností, jako jsou spáry ve vozovce, retardéry nebo koleje na přejezdech. Tento typ nástrah se projevoval v kabině výraznějšími rázy. Nic ale není zadarmo a tak je komfort na úkor jízdních vlastností. Picanto je prostě auto do města – jeho manévrovatelnost a poloměr otáčení jsou vynikající, ale v zatáčkách je výrazně nedotáčivé, nerovnosti dokáží vůz s krátkým rozvorem pěkně rozhodit a sundání nohy v zatáčce nezřídka způsobí přetáčivé choutky zádě. Potenciální krizovou situaci ale dává najevo s dostatečným předstihem, rozhodně tedy není záludné. Řízení je lehké, kolem přímého směru necitlivé a je v něm hodně cítit práce posilovače, ale tohle auto si žádné sportovní ambice nedělá. Brzdy mají příjemný nástup, ale při intenzivní deceleraci má vůz tendenci se rozvlnit.

obrázek [555 x 326]
 

Jak si tedy stojí omlazené Picanto na současném trhu? Podle mého názoru stále patří do té lepší poloviny současné nabídky. Ne, že by šlo o tak vynikající vůz, ale kategorie miniaut je plná kompromisů a malá Kia jimi docela schopně proplouvá.

První cena vozu199 980,- (1.0, 46 kW, Active)
První cena vozu s testovanou motorizací199 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu219 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Cena testovaného vozu vč. příplatků219 980,- (1.0, 46 kW, Active)
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Picanto 1.0

Cena v základní výbavě: 219 980 Kč Cena v testované výbavě: 219 980 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, airbag řidiče, imobilizér, stěrač a ostřikovač zadního okna, ochranné lišty, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní okno, zrcátka ve clonách, příprava na rádio + 2x repro, dělené s sklopné opěradlo zadního sedadla, kliky a zrcátka v barvě, ozdobné poklice kol, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant,

Výbava testovaného vozu:základní

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Kia Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Kia Picanto 1.0
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 3
Zdvihový objem (ccm): 999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 46 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 87 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 15.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 4.4 / 4.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 157 / 882
Objem nádrže (l):35
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 929 / 421
Rozměr pneu:165/60 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3495
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2370
e) rozchod vpředu (mm): 13
f) rozchod vzadu (mm): 1502
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1310
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Picanto 1.0
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,81
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč Kia Picanto Ready: Klimatizace, rádio a dva airbagy pod 200 tisíc Kč

Kia připravila akční model Picanto Ready, které za cenu…

Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě Kia Picanto: Umírněný facelift korejského miniauta již v Evropě

Jedno z nejmenší a nejlevnějších aut na trhu, Kia Picanto…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…