Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Picanto LPG jede na plyn i na benzin

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Nejmenší model značky Kia pro evropský trh se dočkal nové verze, jejíž označení LPG odhaluje palivo, které budou majitelé tohoto Picanta tankovat nejčastěji.

Kia Picanto LPG je vedle konceptu Niro, nového Soulu a modernizované Optimy čtvrtou novinkou, kterou si jihokorejská automobilka připravila pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.

V souvislosti s premiérou tohoto modelu Kia uvádí, že byl vyvinut v reakci na rostoucí poptávku evropských zákazníků po malých vozech s nízkými provozními náklady a emisemi. Právě ve srovnání s konvečními modely Picanto poháněnými benzinovými motory má provedení LPG nabídnout znatelně nižší provozní náklady.

Pohonnou jednotkou zvolenou v případě Picanta pro úpravu na spalování LPG se stal zážehový tříválec 1.0 CVVT s výkonem 51 kW a točivým momentem 95 N.m. Spotřeba LPG má být 5,8 litru na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 100 g/km. U modelů vybavených automatickým stop/start systémem ISG uvádí Kia spotřebu 5,6 litru LPG na 100 km a emise CO2 97 g/km.

Picanto LPG disponuje stále nádrží na benzin o objemu 35 litrů umístěnou před zadní nápravou a pod podlahou zavazadlového prostoru je v místě pro uložení náhradního kola umístěna nádrž na stlačený zkapalněný plyn LPG o objemu 27 litrů.

Nádrž na LPG a další součásti palivového systému zvyšují hmotnost Picanta o 51 kg. Pro dosažení akcelerace z 0 na 100 km/h na 14,5 s, což je jen o 0,1 s horší čas než u benzinového 1.0 CVVT, byl stálý převod zkrácen o 8,6 % (ze 4,235:1 na 4,600:1). Maximální rychlost je stejně jako u konvečního provedení stále 150 km/h.

Objem zavazadlového prostoru Picanta LPG je v základním uspořádání 152 litrů, zatímco pro konveční verzi je uváděno 200 litrů. Rezervní kolo je nahrazeno sadou na opravu poškozených pneumatik.

Nová Kia Picanto LPG má dorazit i na český trh a u našich prodejců se jí máme dočkat na jaře příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
13. 9. 2013 10:56
Re: Novinka?
doplnim - pri S&S systeme sa pouzivaju silnejsia ako bateria, tak aj alternator, cize v konecnom dosledku to, co usetrite na palive, 5x tolko zaplatite na tychto komponentoch + o 100% vyssia sanca, ze to bude poruchove, kedze kde to nie je, tak sa nema ani ako pokazit
13. 9. 2013 10:35
Re: Novinka?
Taky mi systém start/stop nepřipadá jako úspora na pravém místě. Co uspoří na palivu, to se zaplatí dřívější nutností koupit novou baterku.
13. 9. 2013 09:37
Re: Novinka?
Hlavně to co stáhli byla regulérni přestavba Kia. Tudíž místo benzínové nadrže dvě jiné nádrže. 3/4 objemu pro LPG a 1/4 pro benzin.
Todle je jen "obyčejná dodělávka", což je škoda.
13. 9. 2013 09:25
Re: Novinka?
Poptávali sme ho vloni na jaře. Podle prodejce byl nějaký problém s evropskou homologací plnícího hrdla LPG nádrže. Proto všechny LPG verze stahli. Spíš mě zaráží v nový verzi ten Start/Stop. Jako že si na každý křižovatce nastartuju na benzín a popojedu k další křižovatce a sotva se mi přepne zpět na LPG auto mi chcípne na další červený a tak pořád dkola. Opravdu úspora. 8-s
13. 9. 2013 07:21
Novinka?
Vzdyt Picanto na LPG bylo dostupne uz pri premiere stavajiciho modelu a pak se pro maly zajem stahlo z trhu....