Kia Picanto LPG jede na plyn i na benzin
Kia Picanto LPG je vedle konceptu Niro, nového Soulu a modernizované Optimy čtvrtou novinkou, kterou si jihokorejská automobilka připravila pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.
V souvislosti s premiérou tohoto modelu Kia uvádí, že byl vyvinut v reakci na rostoucí poptávku evropských zákazníků po malých vozech s nízkými provozními náklady a emisemi. Právě ve srovnání s konvečními modely Picanto poháněnými benzinovými motory má provedení LPG nabídnout znatelně nižší provozní náklady.
Pohonnou jednotkou zvolenou v případě Picanta pro úpravu na spalování LPG se stal zážehový tříválec 1.0 CVVT s výkonem 51 kW a točivým momentem 95 N.m. Spotřeba LPG má být 5,8 litru na 100 km a emise CO2 mají mít hodnotu 100 g/km. U modelů vybavených automatickým stop/start systémem ISG uvádí Kia spotřebu 5,6 litru LPG na 100 km a emise CO2 97 g/km.
Picanto LPG disponuje stále nádrží na benzin o objemu 35 litrů umístěnou před zadní nápravou a pod podlahou zavazadlového prostoru je v místě pro uložení náhradního kola umístěna nádrž na stlačený zkapalněný plyn LPG o objemu 27 litrů.
Nádrž na LPG a další součásti palivového systému zvyšují hmotnost Picanta o 51 kg. Pro dosažení akcelerace z 0 na 100 km/h na 14,5 s, což je jen o 0,1 s horší čas než u benzinového 1.0 CVVT, byl stálý převod zkrácen o 8,6 % (ze 4,235:1 na 4,600:1). Maximální rychlost je stejně jako u konvečního provedení stále 150 km/h.
Objem zavazadlového prostoru Picanta LPG je v základním uspořádání 152 litrů, zatímco pro konveční verzi je uváděno 200 litrů. Rezervní kolo je nahrazeno sadou na opravu poškozených pneumatik.
Nová Kia Picanto LPG má dorazit i na český trh a u našich prodejců se jí máme dočkat na jaře příštího roku.