Kia Ray: Futuristický hybridní paprsek v Chicagu

Kia Ray: Futuristický hybridní paprsek v Chicagu

 
 

Kia přivezla na autosalon do Chicaga koncept plug-in hybridu Ray, který je vyroben z lehkých a recyklovatelných materiálů.

Ray (anglicky paprsek) ovšem není jen plug-in hybridem, jehož akumulátory se dají dobíjet přímo z běžné elektrické zásuvky. Čtyřdveřový futuristický kompaktní sedan je rovněž vybaven dalšími vymoženostmi, jakými jsou například solární panely ve skleněné střeše. Energie z nich získaná slouží k napájení palubních systémů, klimatizace a vnitřního osvětlení.

Vůz je poháněn zážehovým celohliníkovým motorem Gamma objemu 1,4 litru s přímým vstřikováním paliva a výkonem 114 kW (155 k). Motor je spojen s bezstupňovou převodovkou CVT a elektromotorem se 78 kW. Zatímco benzinová jednotka pohání vždy pouze přední nápravu, elektrický agregát je schopen rozdělovat točivý moment na obě. Energii mu dodávají lithium-polymerové baterie

Řízení je typu drive-by-wire, tedy bez přímé mechanické vazby volantu a přední nápravy. Důležité funkce vozu se ovládají přes dotykový displej. Podvozek s rozvorem náprav 2700 mm pochází z modelu Forte. Konstrukce celého vozu byla navržena s ohledem na co nejmenší hmotnost, díky které lze uspořit značné množství energie.

Tým designérů vedl samotný šéf návrhářského oddělení Kie Peter Schreyer. Vozu zvenčí dominují hlavně sebevražedné dveře, otevírající se proti sobě. Zajímavě tvarovaná je i záď, která postrádá klasické tvary jako u sedanu, ale pozvolně splývá a je zakončena odtrhovou hranou. Koncová světla mají tvar obráceného písmene U. Při stavbě karoserie se součinitelem odporu vzduchu 0,25 se uplatnilo i již v úvodu zmíněné sklo, které najdeme například také na tmavé přední kapotě. Místo zpětných zrcátek má vůz kamery citlivé na pohyb, ty nahradily také tradiční zámky ve dveřích.

Interiér pojme čtveřici pasažérů na samostatných sedadlech z lehkých kompozitů. Na středové konzole se nachází dotykový panel systému UVO, vyvinutého ve spolupráci s Microsoftem. Ten slouží k bezdrátovému ovládání mobilního telefonu a správě hudebních souborů, které přehraje audio GreenEdge značky Infinity. Tamtéž nalezneme také indikátor řazení.

Ray má základní vnější rozměry 4400 x 1850 x 1360 mm. Jezdí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami 195/50 R20 se sníženým valivým odporem. Je schopen absolvovat zhruba 80 km čistě na elektřinu, spotřeba paliva v tomto módu odpovídá po přepočtu hodnotě 1,16 l/100 km! Pokud jede vůz v hybridním režimu, přesahuje jen lehce 3 l/100 km. Kia Ray dosahuje maximální rychlosti 175 km/h a její celkový akční rádius může dosáhnout až 1.200 km.

Automobil je na hony vzdálen sériové výrobě, není ale vyloučeno, že se některé prvky, ať už tvarové, či technické v masové produkci objeví.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana Europoslanec Ježek končí spolupráci s ANO, nesouhlasí s podporou Zemana

Europoslanec Petr Ježek končí spolupráci s hnutím ANO.…

Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry Banky zažily dobrý rok, jejich byznys navíc vstupuje do další éry

Banky v Evropě stojí na prahu nové éry svého byznysu. Po…

Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů Rittigův bývalý advokát čelí obvinění z daňového úniku za desítky milionů

Policie obvinila advokáta Davida Michala z krácení daní,…

Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání Imunitní výbor nechce vydat exprimátora Svobodu k trestnímu stíhání

Sněmovní mandátový a imunitní výbor doporučil plénu, aby…

 

Štítky Kia

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Kia Ray: Futuristický hybridní paprsek v Chicagu







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 





 
Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Řidič zvolil pro otáčení nejhorší možné místo. Jak to asi mohlo skončit?

Dnes 12:50

V Kansasu se odehrál incident, jenž by klidně mohl posloužit jako výukový materiál v autoškolách. Vysvětluje, proč je podobné otáčení se striktně zakázané.




Blesk.cz

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal sebevraždu nárazem do stromu!

Tragédie v Uhříněvsi: Mladík (†27) spáchal…

Na jihovýchodě Prahy se v úterý brzy ráno stala tragická dopravní nehoda. Mladý řidič v Uhříněvsi naboural do…

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální realitě: Recenze The Inpatient

Hororové sanatorium na vlastní oči ve virtuální…

Kdo jste, si nepamatujete. Nevzpomínáte si ani na to, kde jste a jak jste se tam dostali. Trpíte totiž silnou…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že máme jistotu

Hašek o brankářích pro olympiádu: Líbí se mi, že…

Od zlaté cesty českého hokejového národního týmu na olympijských hrách v Naganu uběhlo už téměř 20 let. „Co se…

 

Reflex.cz

Zeman s oblibou peskuje lidi, když něco neví, sám teď prokázal neznalosti zeměpisu

Zeman s oblibou peskuje lidi, když něco neví, sám…

Miloš Zeman při rozhovorech, ve svých knížkách či vystoupeních dlouhodobě peskuje lidi, kteří něco neví.…

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího vůdce a další bizarnosti sovětského komunismu

Leninovi balzamovači: Jak udržet naživu nejvyššího…

Velká říjnová socialistická revoluce bylo nejdůležitější výročí celého východního bloku, co na tom, že se…