Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW – Sníh nesníh

Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW – Sníh nesníh

 
 

Kia Sportage dostala v nabídce na českém trhu výraznou vzpruhu v podobě nového dvoulitrového turbodieselu, společného i pro sesterský Hyundai Tucson.

Zásadním rozdílem oproti minulému vznětovému agregátu je možnost variabilního natáčení lopatek turbodmychadla (VGT) a vůz také disponuje odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Pro řidiče je ale podstatnější nárůst výkonu z původních 83 kW na 103 kW a krouticího momentu 245 Nm na současných 310 Nm při 2000 otáčkách. Výsledkem je razantní zlepšení dynamiky, například sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za solidních 12 vteřin. Kromě pásma nad 4000 otáček je reakce na pedál plynu okamžitá a turboprodlevu se podařilo téměř úplně eliminovat.

obrázek [300 x 238] Motor není hlučnější než předchůdce, subjektivně se nám zdál dokonce tišší než zážehový dvoulitr. Jízda je i přes relativně vysoký výkon stále úsporná, autu nevadí ani městský provoz a nejlépe se cítí při poklidném cestování rychlostmi do 120 km/h. Někde nad touto hranicí přestává i šestý stupeň převodovky pomalu stačit a spotřeba jinak skvělého motoru roste až k „městským“ hodnotám. Deklarované průměrné spotřeby 7,1 l/100 km jsme dosáhli bez problémů i v náročném zimním provozu, vůz navíc potěšil dobře ovladatelným a rychle nastupujícím topením.

Stále skvělé hodnocení si zaslouží Sportage za vnitřní prostor, musíme ale přiznat, že použité tvrdé černé plasty se nám líbily podstatně méně než světlé čalounění u dříve testovaného zážehového dvoulitru – slícování je ovšem bezchybné. Vysoká hrana a relativně malý objem zavazadelníku jsou daní za přítomnost rezervního kola pod podlahou, za podstatnější ale považujeme komfort a prostor na zadních sedadlech.

obrázek [300 x 226] Na suché i mokré silnici je Sportage příjemně neutrální, ani těžký motor nezpůsobuje větší nedotáčivost. I když je ESP k dispozici jen za příplatek, nemělo by pravděpodobně důvod k zásahu příliš často – připojitelný pohon všech kol odvede za zhoršených adhezních podmínek dobrou práci a přiměřeně rychlé průjezdy zasněženými zatáčkami zvládá KIA s přehledem. Mimo silnice je Sportage limitován malou křížitelností náprav a světlou výškou 195 mm, v praxi ale vyšplhá výše než bychom čekali. Podstatně lepší oproti zážehovému dvoulitru je využití síly motoru na první rychlostní stupeň – s kvalitními zimními pneumatikami, vypnutým protiprokluzem a zamčeným rozdělením kroutícího momentu na obě nápravy lze projíždět i hodně hlubokým sněhem či blátem.

obrázek [300 x 230] V turbodieselové motorizaci je Sportage k dispozici od 709.980 Kč, přičemž testovaná verze EX je dražší o 50 tisíc. Toto provedení má vyčerpávající seznam výbavy, připlácí se pouze za ESP v kombinaci s koženým čalouněním a vyhřívanými sedadly a pochopitelně za metalízu. Vzhledem ke konkurenci, zárukám a hodnotě vozu jde o velmi zajímavé ceny, je ovšem třeba počítat s relativně rychlým poklesem ceny ojetého auta.

První cena vozu599.980,- (2.0 104 kW, CVVT LX)
První cena vozu s testovanou motorizací709.980,- (2.0 103 kW, CRDi LX)
Základní cena testovaného vozu759.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků772.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX)

Plusy:

  • cena/hodnota
  • pružnost, spotřeba a odhlučnění motoru
  • schopnosti v lehkém terénu
  • vnitřní prostor a pohodlná sedadla
  • výklopné sklo pátých dveří

Minusy

  • chybějící axiální nastavení volantu
  • dlouhé dráhy řazení
  • objem zavazadlového prostoru
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW

Cena v základní výbavě: 759 980 Kč Cena v testované výbavě: 772 980 Kč

Základní výbava:6-ti stupňová manuální převodovka, Hliníkové disky kol, Vnější kliky a zpětná zrcátka v barvě karosérie, Plastové boky v barvě karoserie, Nárazníky a nástavce prahů v barvě, Střešní anténa, Pneumatiky235/60x16, Podélné střešní ližiny, Přední světla do mlhy, Elektronický systém řízení pohonu 4x4, Stěrač a ostřikovač zadního okna, Tónovaná izotermická skla, Třetí brzdové světlo, Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Vyhřívané přední okno – stěrače, Vyhřívané zadní okno, Zatmavené zadní okno a okna zadních dveří, Bezfreonová elektronická klimatizace, Kontrola kvality vzduchu / filtr, Dálkové ovl. centrálního zamykání dveří + alarm, Chromované vnitřní kliky dveří, Dálkové otvírání víčka nádrže, Digitální hodiny, Palubní počítač, Držák nápojů v konzole vpředu a vzadu, Metalický dekor palubní desky, Elektrické ovládání sklápění předních světlometů, Elektrické ovládání předních a zadních oken, Látkové čalounění sedadel, Loketní opěrka předních sedadel se schránkou, Loketní opěra zadních sedadel, Opěradla předních sedadel s kapsami, Kosmetické zrcátko ve slunečních clonách, Kožený volant a hlavice řadicí páky, Osvětlení zavazadlového prostoru, Otáčkoměr, Posilovač řízení, Příprava na montáž radiopřehrávače+repro (ks), Signalizace otevřených dveří, Sklopná opěradla zadních sedadel, zanoření sedáků, Stavitelný sklon opěradel zadních sedadel, Variabilní cyklovač stěračů, Stropní schránka na brýle a bodové osvětlení, Úchytná oka v zavazadlovém prostoru / síťka, Schránka před spolujezdcem, zamykatelná, Vnější zpětná zrcátka s elektrickým ovládáním, Výklopné sklo pátých dveří, Výškově stavitelné opěrky hlavy všech sedadel, Výškově stavitelné sedadlo řidiče, Výškově stavitelný volant, ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, Airbag řidiče a spolujezdce, Bezpečnostní vzpěry dveří, Boční airbagy předních sedadel a hlavové airbagy, Dětské pojistky zámků dveří, IN KEY imobilizér, Kotoučové brzdy všech kol, Odjištění dveří při nárazu, Zdvojené pyrotechnické předpínače bezp. pásů, TCS

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.000,-)

Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.2 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 325 / 1375
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1612 / 598
Rozměr pneu:235/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4350
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,26
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Kia Sportage: facelift pro malé SUV ze Slovenska Kia Sportage: facelift pro malé SUV ze Slovenska

Kia zahájila prodej faceliftovaného SUV Sportage, které…

Kia: sedmiletá záruka také na Sportage Kia: sedmiletá záruka také na Sportage

Automobilka Kia Motors upravila s účinností od 1.…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…