Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW – Sníh nesníh

Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW – Sníh nesníh

 
 

Kia Sportage dostala v nabídce na českém trhu výraznou vzpruhu v podobě nového dvoulitrového turbodieselu, společného i pro sesterský Hyundai Tucson.

Zásadním rozdílem oproti minulému vznětovému agregátu je možnost variabilního natáčení lopatek turbodmychadla (VGT) a vůz také disponuje odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Pro řidiče je ale podstatnější nárůst výkonu z původních 83 kW na 103 kW a krouticího momentu 245 Nm na současných 310 Nm při 2000 otáčkách. Výsledkem je razantní zlepšení dynamiky, například sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za solidních 12 vteřin. Kromě pásma nad 4000 otáček je reakce na pedál plynu okamžitá a turboprodlevu se podařilo téměř úplně eliminovat.

obrázek [300 x 238] Motor není hlučnější než předchůdce, subjektivně se nám zdál dokonce tišší než zážehový dvoulitr. Jízda je i přes relativně vysoký výkon stále úsporná, autu nevadí ani městský provoz a nejlépe se cítí při poklidném cestování rychlostmi do 120 km/h. Někde nad touto hranicí přestává i šestý stupeň převodovky pomalu stačit a spotřeba jinak skvělého motoru roste až k „městským“ hodnotám. Deklarované průměrné spotřeby 7,1 l/100 km jsme dosáhli bez problémů i v náročném zimním provozu, vůz navíc potěšil dobře ovladatelným a rychle nastupujícím topením.

Stále skvělé hodnocení si zaslouží Sportage za vnitřní prostor, musíme ale přiznat, že použité tvrdé černé plasty se nám líbily podstatně méně než světlé čalounění u dříve testovaného zážehového dvoulitru – slícování je ovšem bezchybné. Vysoká hrana a relativně malý objem zavazadelníku jsou daní za přítomnost rezervního kola pod podlahou, za podstatnější ale považujeme komfort a prostor na zadních sedadlech.

obrázek [300 x 226] Na suché i mokré silnici je Sportage příjemně neutrální, ani těžký motor nezpůsobuje větší nedotáčivost. I když je ESP k dispozici jen za příplatek, nemělo by pravděpodobně důvod k zásahu příliš často – připojitelný pohon všech kol odvede za zhoršených adhezních podmínek dobrou práci a přiměřeně rychlé průjezdy zasněženými zatáčkami zvládá KIA s přehledem. Mimo silnice je Sportage limitován malou křížitelností náprav a světlou výškou 195 mm, v praxi ale vyšplhá výše než bychom čekali. Podstatně lepší oproti zážehovému dvoulitru je využití síly motoru na první rychlostní stupeň – s kvalitními zimními pneumatikami, vypnutým protiprokluzem a zamčeným rozdělením kroutícího momentu na obě nápravy lze projíždět i hodně hlubokým sněhem či blátem.

obrázek [300 x 230] V turbodieselové motorizaci je Sportage k dispozici od 709.980 Kč, přičemž testovaná verze EX je dražší o 50 tisíc. Toto provedení má vyčerpávající seznam výbavy, připlácí se pouze za ESP v kombinaci s koženým čalouněním a vyhřívanými sedadly a pochopitelně za metalízu. Vzhledem ke konkurenci, zárukám a hodnotě vozu jde o velmi zajímavé ceny, je ovšem třeba počítat s relativně rychlým poklesem ceny ojetého auta.

První cena vozu599.980,- (2.0 104 kW, CVVT LX)
První cena vozu s testovanou motorizací709.980,- (2.0 103 kW, CRDi LX)
Základní cena testovaného vozu759.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků772.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX)

Plusy:

  • cena/hodnota
  • pružnost, spotřeba a odhlučnění motoru
  • schopnosti v lehkém terénu
  • vnitřní prostor a pohodlná sedadla
  • výklopné sklo pátých dveří

Minusy

  • chybějící axiální nastavení volantu
  • dlouhé dráhy řazení
  • objem zavazadlového prostoru
Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW

Cena v základní výbavě: 759 980 Kč Cena v testované výbavě: 772 980 Kč

Základní výbava:6-ti stupňová manuální převodovka, Hliníkové disky kol, Vnější kliky a zpětná zrcátka v barvě karosérie, Plastové boky v barvě karoserie, Nárazníky a nástavce prahů v barvě, Střešní anténa, Pneumatiky235/60x16, Podélné střešní ližiny, Přední světla do mlhy, Elektronický systém řízení pohonu 4x4, Stěrač a ostřikovač zadního okna, Tónovaná izotermická skla, Třetí brzdové světlo, Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Vyhřívané přední okno – stěrače, Vyhřívané zadní okno, Zatmavené zadní okno a okna zadních dveří, Bezfreonová elektronická klimatizace, Kontrola kvality vzduchu / filtr, Dálkové ovl. centrálního zamykání dveří + alarm, Chromované vnitřní kliky dveří, Dálkové otvírání víčka nádrže, Digitální hodiny, Palubní počítač, Držák nápojů v konzole vpředu a vzadu, Metalický dekor palubní desky, Elektrické ovládání sklápění předních světlometů, Elektrické ovládání předních a zadních oken, Látkové čalounění sedadel, Loketní opěrka předních sedadel se schránkou, Loketní opěra zadních sedadel, Opěradla předních sedadel s kapsami, Kosmetické zrcátko ve slunečních clonách, Kožený volant a hlavice řadicí páky, Osvětlení zavazadlového prostoru, Otáčkoměr, Posilovač řízení, Příprava na montáž radiopřehrávače+repro (ks), Signalizace otevřených dveří, Sklopná opěradla zadních sedadel, zanoření sedáků, Stavitelný sklon opěradel zadních sedadel, Variabilní cyklovač stěračů, Stropní schránka na brýle a bodové osvětlení, Úchytná oka v zavazadlovém prostoru / síťka, Schránka před spolujezdcem, zamykatelná, Vnější zpětná zrcátka s elektrickým ovládáním, Výklopné sklo pátých dveří, Výškově stavitelné opěrky hlavy všech sedadel, Výškově stavitelné sedadlo řidiče, Výškově stavitelný volant, ABS s rozdělovačem brzdného tlaku EBD, Airbag řidiče a spolujezdce, Bezpečnostní vzpěry dveří, Boční airbagy předních sedadel a hlavové airbagy, Dětské pojistky zámků dveří, IN KEY imobilizér, Kotoučové brzdy všech kol, Odjištění dveří při nárazu, Zdvojené pyrotechnické předpínače bezp. pásů, TCS

Výbava testovaného vozu:metalíza (+13.000,-)

Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací Němci se naučili využívat českého pohřebnictví. Láká je nižší cenou i volnější regulací

Stále více Němců se v posledních letech nechává pohřbít v…

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

 

Štítky SUV Kia Testy

Technické údaje
Motor Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1991
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.9 / 6.2 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 325 / 1375
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1612 / 598
Rozměr pneu:235/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4350
b) šířka (mm): 1800
c) výška (mm): 1695
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,26
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Kia Sportage: facelift pro malé SUV ze Slovenska Kia Sportage: facelift pro malé SUV ze Slovenska

Kia zahájila prodej faceliftovaného SUV Sportage, které…

Kia: sedmiletá záruka také na Sportage Kia: sedmiletá záruka také na Sportage

Automobilka Kia Motors upravila s účinností od 1.…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací úder za mrtvé křesťany

Egypt bombardoval tábory teroristů v Libyi. Vrací…

Egyptské letectvo provedlo nálety v Libyi. Cílem byly tábory, ve kterých se cvičili teroristé, kteří v pátek…

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve Strakově akademii

Drsná místa Sobotkova sídla: Vězení i lazaret ve…

Strakova akademie je sídlem české vlády, aktuálně kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD), i proto je přístupná jen…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Proč mizí paní -ová aneb Prznění jazyka českého

Vážený pane Höschle! Vážím si Vás jako odborníka v oboru psychiatrie, poslouchám Vás rád a Vaše názory jsou pro…

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady. Překročí strana pomyslný Rubikon?

Chvíle osudového rozhodnutí lidovců je tady.…

Tuto sobotu a neděli proběhne v Praze poměrně ostře sledovaný sjezd KDU-ČSL. Strana si na něm nejen zvolí své…