reklama


Koenigsegg CCR – ještě rychleji

Koenigsegg CCR – ještě rychleji

 
 

Chcete-li auto, které umí bez mála 400 km/h, zapomeňte na Bugatti, Ferrari či jiné známé sportovní značky. Novinka ze Švédska Koenigsegg CCR dostal vylepšený motor s výkonem 806 koní a dosahuje 395 km/h.

Nový model Koenigsegg CCR vychází ze základního modelu značky CC8S (podrobný popis zde), který je ve výrobě již od roku 2002. Koncepce celého vozu zůstala zachována, ale většina mechanických částí prodělala další intenzivní vývoj.

Karosérie zůstala zachována jako kombinace střední části z uhlíkových kompozitů a hliníkového sendviče a pomocných rámů z vysokopevnostních ocelových trubek v přední části a hliníkových konzol v zadní části. Povrchové panely jsou také vyrobeny z uhlíkového kompozitu. Tato koncepce byla převzata z vozů F1, kde je již mnoho let základním konstrukčním prvkem. Přední rám nese kompletní přední nápravu i s řízením, pružícími jednotkami a tvoří také zavazadlový prostor a prostor pro odkládání demontovatelné pevné střechy. Zadní část vozu nese motor, který je přišroubován ke střední části karosérie a hliníkové konzoly slouží jako kotevní místo pro nápravu a podpěra převodovky. Tuhost konzol zvyšují ocelové čepy, kterými jsou připevněny.

Největší změny se dotkly pohonné jednotky. Osmiválec do V 90° objemu 4,7 litru vybavený čtyřmi ventily na válec zůstává ve svém základě stejný, ale jeho periférie se značně změnily. Jeho velké turbodmychadlo bylo nahrazeno mechanickým dvoušroubovým kompresorem Lysholm. Tento systém dokáže úspěšně kombinovat požadavky na vysoký točivý moment v nízkých otáčkách i vysoký výkon ve vysokých otáčkách při přijatelné spotřebě i nízkých emisích. Kompresor dodává vzduch pod tlakem 1.3 baru do spalovacích prostor s kompresním poměrem 8.6:1. Celý sací trakt je zcela nově navržen a vyroben z uhlíkových kompozitů, čímž se ušetřilo 11 kg hmotnosti. Před sacím potrubím je umístěna patentově chráněná válcová škrtící klapka, protože klasický systém nedokázal přesně ovládat vysoký přeplňovací tlak. Navíc je podobný systém využíván ve vozech F1 a umožňuje přesnější dávkování při částečném otevření a ničím neomezovaný průřez při plném otevření. Umožňuje tak dosažení vyššího výkonu. Motor dostal také zcela nové titanové výfukové potrubí, které je o polovinu lehčí než předešlé z nerezové oceli. Díky lepším vlastnostem Titanu ve vysokých teplotách také zlepšuje účinnost katalyzátorů. Tyto hlavní změny mají společně s dalším doladěním řídící jednotky na svědomí razantní nárůst výkonu na 593 kW (806 koní) při 6900 ot/min a točivý moment 920 Nm při 5700 ot/min. Na motor navazuje dvoukotoučová spojka o průměru 215 mm a příčně uložená šestistupňová převodovka Cima. Převodovka je vybavena olejovým čerpadlem pro spolehlivé mazání a chladičem oleje. Nejvyšší převod je navržen tak, aby vůz při 7300 ot/min mohl dosáhnout 400 km/h.

Obě nápravy mají lichoběžníkovou konstrukci. Ramena tvaru A jsou vyrobena z chrom-molybdenové oceli. Odpruženy jsou speciálně vyvinutými a plně seřiditelnými tlumiči VPS s vinutými pružinami. Síly jsou na tyty jednotky přenášeny pomocí vzpěr a vahadel pushrod, která mají progresivní účinek a tak mohou být pružiny jednodušší. Světlá výška je elektricky nastavitelná. Zůstal zachován systém KACS, který umožňuje podvozek nastavit přesně podle požadavku zákazníka. Zůstávají také plně nastavitelné zkrutné stabilizátory ve tvaru písmene Z na obou nápravách. Výrazného posílení se dočkaly brzdy, jejichž kotouče mají vpředu i vzadu stejné rozměry 362 x 32 mm a šestipístkové třmeny z hliníkové slitiny. Brzdy dokážou zastavit CCR z rychlosti 100 km/h na 31 metrech(!), což je o jeden metr dříve než jeho předchůdce. Přední kola byla zvětšena na 19“ a jejich šířka je 9,5“, zadní kola zůstávají stejná, tedy 12,5“ x 20“. Pro snížení hmotnosti jsou vyrobeny z hořčíkové slitiny a tvar jejich paprsků podporuje odsávání horkého vzduchu od brzd. Obutí bylo svěřeno firmě Michelin a má rozměry 255/35 x 19 vpředu a 335/30 x 20 vzadu a musí dokázat odolávat i přetížení 1,3 g, kterého je Koenigsegg CCR schopen dosáhnout v zatáčce.

Aerodynamika je byla velmi silnou stránkou již původního modelu. Ve srovnání s ním však přibyl na spodní hraně přídě malý spoiler, který má za úkol přesně oddělit vzduch, který má proudit nad a pod vozem. Zajišťuje tak nejen vyšší přítlak přídě, ale tím že udržuje přesné množství vzduchu proudícího pod vozem také lepší funkci Venturiho trysek na zádi vozu. Tím se výraznou měrou podílí na celkové stabilitě vozu ve vysokých rychlostech. Zlepšuje také proudění vzduchu k hlavnímu chladiči motoru v přídi a k předním brzdám. Druhou změnou na aerodynamice je jiné tvarování bočních vstupů chladícího vzduchu, které umožňuje původním chladičům vyšší výkon. Změněn byl také tvar hlavních světlometů. Na přání je k dispozici přídavné křídlo na zádi vozu. Interiér se proti standardnímu modelu nijak nemění. Na zádi je také obrázek létajícího ducha, který je zde použit jako připomenutí slávy letecké stíhací jednotky, která dříve sídlila v hale jež je po adaptaci využívána jako továrna Koenigseggu. Tato jednotka používala jako svůj znak právě tohoto ducha.

Dynamika tohoto svalovce se dá celkem snadno odhadnout, je brutální! Při hmotnosti 1180 kg a zmíněném výkonu vychází měrná hmotnost 1,99 kg/kW což mu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 3,2 sekundy. Sprint na 400 m s pevným startem zvládá za 9 sekund a jeho konečná rychlost je 235 km/h! Nejvyšší rychlost by měla přesahovat 395 km/h.

Video

video

Délka záběru: 00:01:25

rozměr 352x288 - 7 MB

Ke spuštění vida je nutné mít ve svém prohlížeči nainstalován plug-in DivX nebo použít prohlížeč DIVX, který si můžete stáhnout ve free verzi zde".

MotorV8
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)4700
Válce/ventily na válec8/4
Max. výkon (kW/k/ot)593/806/6900
Max. točivý moment (Nm/ot)920/5700
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)395
Zrychlení 0-100 km/h (s)3,2
Zrychlení 0-400 m (s)9,0
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)17,0
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4190
Šířka (mm)1990
Výška (mm)1070
Rozvor (mm)2660
Pohotovostní hmotnost (kg)1180
Objem nádrže (l)80
Rozměr pneu vpředu255/35 R19
Rozměr pneu vzadu335/30 R20
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama