Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo přeruší výrobu modelů Giulia a Stelvio. Není o ně dostatečně velký zájem

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Tributo Italiano
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Tributo Italiano
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Tributo Italiano
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Tributo Italiano
138 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (58)

Italská automobilka začátkem listopadu na celý pracovní týden přeruší výrobu v továrně v Cassinu, kde vedle Alf Romeo Giulia a Stelvio vzniká také Maserati Grecale.

Stellantis je jedním z nejvíce zkoušených automobilových výrobců v posledních letech. Nadnárodní koncern se potýká s propadem poptávky po svých modelech. Zřetelné je to zejména u italské větve spadající pod Fiat.

Například Maserati se za prvních letošních devět měsíců podařilo prodat pouze 6000 aut, což jej řadí po bok Ferrari, Bentley, Lamborgini či Rolls-Royceu. Jestliže ostatní zmíněné značky si ovšem na exkluzivitě zakládají, v případě Maserati jsou nízká čísla způsobena nezájmem zákazníků.

Výsledky Alfy Romeo proti uplynulým rokům sice zlepšují dostupnější modely Tonale a Junior, stárnoucí zadokolky v podobě sedanu Giulia a SUV Stelvio s vyšší marží a prémiovějším charakterem ale tolik nelákají.

Italové z důvodu nízkého vytížení proto od pondělí 3. do pátku 7. listopadu přeruší výrobu zmíněných alf, které vznikají v továrně v italském Cassinu. Odstávka se týká též SUV Maserati Grecale, které zde taktéž vzniká. Pauza postihne klíčová oddělení montáže, karosárny a lakovny. Poptávka po všech třech modelech je delší dobu taková, že v Cassinu stačí pouze jednosměnný provoz, který častokrát ani není zcela vytížen.

Na českém trhu bylo letos od ledna do září zaregistrováno pouze 56 Alf Giulia a 65 stelvií. Maserati Grecale zaznamenalo pouze sedm zápis.

Podobný scénář s přerušovanou výrobou tuto továrnu pravděpodobně čeká ještě v příštím roce.

Video placeholder
Martin Vaculík a bazar Alfa Romeo Stelvio • Zdroj: auto.cz

Stellantis sice přislíbil nástupce obou alf na nové platformě STLA Large s elektrickým pohonem i spalovacími motory, ti se ovšem představí nejdříve v roce 2026. K vyššímu vytížení po náběhu novinek by přitom mohlo dojít ještě o rok později. Otázkou také zůstává, jak velká bude poptávka po sportovně laděných elektromobilech. V současnosti je totiž globálně mizivá, což některé značky, jako například Porsche, Lamborghini a další, nutí k přehodnocování plánů.

V Cassinu v nedávné minulosti ročně vznikalo přes 130 tisíc aut, aktuálně jich nebude ani 20.000, což samozřejmě vytváří velkou nejistotu. V továrně a u místních dodavatelů přitom pracují tisíce lidí, místní odbory proto zdůrazňují naléhavou potřebu jistoty a konkrétních investic, aby se zabránilo riziku dalšího propouštění.

Zdroj: Frosinonetoday.it, foto a video: auto.cz

Vstoupit do diskuze (58)