25.5. 2016 Michal Fokt

Koenigsegg One:1 dosáhl na Vmax200 rychlosti 386 km/h. Je to hodně?

 

Švédi cení zuby před útokem na rekord Severní smyčky Nürburgringu. Na ranveji Vmax200 se supersport One:1 rozjel na rychlost 386 km/h.

Automobilka Koenigsegg se už déle než rok chlubí svými plány na pokoření rekordu na Nordschleife. Vloni jí plány zmařilo zavedení rychlostních limitů na rovinkách (v reakci na havárii při VLN), letos už by to ale mělo klapnout. Zatímco se realizační tovární tým teprve "rozcvičuje", klub vlastníků supersportů The BHP Project supercar club nelenil a vyrazil s Koenigseggem One:1 na britskou ranvej Vmax220, určenou pro jízdu vysokými rychlostmi.

Tam závodní jezdec Oliver Webb se švédským hypersportem dosáhl rychlosti 240 mph, tedy 386,16 km/h. V nádrži měl v tu chvíli etanol E85, s nímž má auto plný výkon 1360 koní, tedy rovných 1000 kW. Na klasický benzin dosahuje motor "jen" 866 koní a na Vmax220 se tak rozjel "pouze" na 362 km/h. Já vím, že automobilka tvrdí, že One:1 pojede až 440 v hodině, ale to, čeho docílil vůz na zmíněné ranveji, je třeba měřit tím, jak si vedla ostatní superauta.

Hypersportovní hybridní trojka P1, LaFerrari a 918 Spyder se pohybovaly kolem 340 km/h a pyšné Bugatti Veyron Super Sport měl maximálku 362 km/h, tedy stejně, jako One:1 s benzinem v nádrži. Nemůže být tedy pochyb, že Koenigsegg předvede Nürburgringu, co je to peklo. A co Vmax220? Inu, ještě by to chtělo tam dostat Texasany s Hennessey Venom GT Spyder...

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 





 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…