9.6. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Kolik automechaniků přijde kvůli elektromobilům o práci? Počet je alarmující

Kolik automechaniků přijde kvůli elektromobilům o práci? Počet je alarmující

Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání.

Vozy poháněné elektřinou jsou co do prodaných kusů stále ještě okrajovou záležitostí, už brzy se ale strhne lavina nových elektromobilů, jejichž potenciálu automobilky zatraceně věří. Jenže ne všichni jsou z nových technologií v útrobách aut tak nadšení. Zákazníkům nestačí dojezd a vadí dlouhá doba nabíjení, obce a sítě čerpaček musí řešit nedostatečnou infrastrukturu a automechanici? Ti dost možná přijdou o práci.

Na tuto problematiku si nyní posvítila asociace Bovag, která od roku 1930 nesdružuje jen automobilové prodejce, ale i čerpací stanice, půjčovny či právě servisáky. A společnost tvrdí, že v příštích letech si spoustu z nich bude muset hledat nové angažmá.

Nejprodávanější elektromobil Evropy dorazil do ČR. Kolik za něj dáte?

Důvod? Nebudou potřeba. Elektrické pohonné jednotky jsou prý ve srovnání se spalovacími motory o polovinu méně náročné na údržbu. S masovým rozšířením elektrických aut zmizí výměny filtrů, rozvodů a dalších komponent. Elektromotor má navíc o poznání méně pohyblivých součástek, což přináší méně návštěv servisu.

Společnost představuje i vcelku realistický scénář, který prozrazuje, kolika autoopravářů se problémy mohou týkat. Tím nejpravděpodobnějším je, že v roce 2025 bude čtvrtinu nových automobilů pohánět elektřina. To by znamenalo, že počet elektromobilů mezi všemi auty vzroste na pět procent. O pět let později už se počítá s třemi čtvrtinami nových aut s baterkami a nabíjecím kabelem, což znamená 18 % elektrického vozového parku.

A teď nedobrá zpráva pro automechaniky: asociaci tvrdí, že s takovým růstem přijde o práci zhruba 31 % servisáků. Nejvíce ohroženi jsou ti, kteří se věnují opravám jen pár let starých aut. Ani pomalejší růst počtu elektromobilů nebude k servisům shovívavější, o práci dle výzkumu přijde minimálně čtvrtina z nich. Černou můrou je pak scénář ještě rychlejšího nástupu elektroaut, který hovoří až o 36 % automechaniků bez práce. A to už je pořádná porce…

Spolupracujeme s TipCars.com
Petříček zruší Pocheho funkci politického tajemníka. O další spolupráci budou jednat Petříček zruší Pocheho funkci politického tajemníka. O další spolupráci budou jednat

Jedním z prvních kroků Petříčka v úřadu bude zrušení…

Audi zaplatí více než dvacetimiliardovou pokutu za podvody s emisemi Audi zaplatí více než dvacetimiliardovou pokutu za podvody s emisemi

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800…

Banky zdraží úvěry pro domácnosti, očekává ČNB. Zájem o půjčky na bydlení oslabí Banky zdraží úvěry pro domácnosti, očekává ČNB. Zájem o půjčky na bydlení oslabí

Banky ve čtvrtém čtvrtletí očekávají u úvěrů domácnostem…

Systém zdravotního pojištění není připraven na krizi, říká analýza Systém zdravotního pojištění není připraven na krizi, říká analýza

Český systém zdravotního pojištění není připraven na…

 

Štítky Elektromobil

 

Přidat názorDiskuse: Kolik automechaniků přijde kvůli…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
Bubnová brzda stále žije. A má i své výhody!

Bubnová brzda stále žije. A má i své výhody!

Dnes 12:50

U současných vozidel stále více převažují kotoučové brzdy, které i na zadní nápravě pomalu vytlačují ty bubnové. Přesto mají stále co nabídnout.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce odpovídali na horké lince Blesku: Které problémy vás pálí nejvíce?

Odborníci z úřadu práce odpovídali na horké lince…

Unikátní možnosti spojit se s odborníky na horké lince Blesku jste využili plnou měrou! Dvě hodiny v redakci…

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj s nemocí a starost o dítě

Všichni tady zemřeme! Opuštěná Štíbrová nezvládá boj…

Herečka Nikol Štíbrová (32) je známá svým smyslem pro humor. Ovšem i ten ji teď ale zřejmě pomalu opouští. Nemoc…

 

iSport.cz

Český fousek překvapil a prohnal největší favority Velké pardubické

Český fousek překvapil a prohnal největší favority…

Bylo to největší překvapení 128. ročníku Velké pardubické steeplechase s Českou pojišťovnou. Osmiletý hnědák…

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad, vzkázal Tatar

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad,…

Vyprodaný stánek Bell Centre mu tleskal a Tomáš Plekanec myslel prý na jedinou věc. „Chtěl jsem zápas dobře…

 

Reflex.cz

Telička: Nejsem ten, kdo zradil, Babiš je úplně jiný a otočil i Zeman, už nedokáže domyslet důsledky

Telička: Nejsem ten, kdo zradil, Babiš je úplně jiný…

Kdo tady zradil Česko? Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička tvrdí, že on rozhodně ne. Špatným…

Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?

Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí…

Někdy si říkám, zda žijeme ještě ve svobodné zemi. Ve státě, kde platí ústavou garantované právo na svobodu…