Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik automechaniků přijde kvůli elektromobilům o práci? Počet je alarmující

Stanislav Kolman
Diskuze (90)
Výrobci vozů prezentují elektrickou revoluci v automobilovém průmyslu s nadšením. Všichni ostatní jsou ale opatrnější, mnoho lidí si možná bude muset hledat nové zaměstnání.

Vozy poháněné elektřinou jsou co do prodaných kusů stále ještě okrajovou záležitostí, už brzy se ale strhne lavina nových elektromobilů, jejichž potenciálu automobilky zatraceně věří. Jenže ne všichni jsou z nových technologií v útrobách aut tak nadšení. Zákazníkům nestačí dojezd a vadí dlouhá doba nabíjení, obce a sítě čerpaček musí řešit nedostatečnou infrastrukturu a automechanici? Ti dost možná přijdou o práci.

Na tuto problematiku si nyní posvítila asociace Bovag, která od roku 1930 nesdružuje jen automobilové prodejce, ale i čerpací stanice, půjčovny či právě servisáky. A společnost tvrdí, že v příštích letech si spoustu z nich bude muset hledat nové angažmá.

Důvod? Nebudou potřeba. Elektrické pohonné jednotky jsou prý ve srovnání se spalovacími motory o polovinu méně náročné na údržbu. S masovým rozšířením elektrických aut zmizí výměny filtrů, rozvodů a dalších komponent. Elektromotor má navíc o poznání méně pohyblivých součástek, což přináší méně návštěv servisu.

Společnost představuje i vcelku realistický scénář, který prozrazuje, kolika autoopravářů se problémy mohou týkat. Tím nejpravděpodobnějším je, že v roce 2025 bude čtvrtinu nových automobilů pohánět elektřina. To by znamenalo, že počet elektromobilů mezi všemi auty vzroste na pět procent. O pět let později už se počítá s třemi čtvrtinami nových aut s baterkami a nabíjecím kabelem, což znamená 18 % elektrického vozového parku.

A teď nedobrá zpráva pro automechaniky: asociaci tvrdí, že s takovým růstem přijde o práci zhruba 31 % servisáků. Nejvíce ohroženi jsou ti, kteří se věnují opravám jen pár let starých aut. Ani pomalejší růst počtu elektromobilů nebude k servisům shovívavější, o práci dle výzkumu přijde minimálně čtvrtina z nich. Černou můrou je pak scénář ještě rychlejšího nástupu elektroaut, který hovoří až o 36 % automechaniků bez práce. A to už je pořádná porce…

Stanislav Kolman
Diskuze (90)
15. 10. 2018 22:57
Dívejme se na to z té lepší stránky
Spousta zaměstnání je kvůli robotům ohrožena, ale to nemusí být nutně špatná věc. Představte si, že za nás vše budou dělat roboti a my nebudeme muset ztrácet čas prací, která nás nenaplňuje a budeme mít čas dělat to, co nám doopravdy dělá radost.. a jiná práce se když tak dá najít vždy. Stačí napsat dobrý životopis např. podle [odkaz]
12. 6. 2018 10:37
Re: AT TREBA POCHCÍPÁ BANDA VYŽÍRKŮ, ZAPRODANCI AUTODEBILEK
1) baterie není nutno po pár letech vyměnit (ta moje už má více než 7let a dojezd se nezměnil)
2) nejsem magor abych jezdil autem z Plzně do Ostravy a ještě zpátky, raději pohodlně vlakem
3) když se budete pořád vztekat, možná se nedožijete ani letošních Vánoc :-)
12. 6. 2018 09:15
Re: Konecne dobre zpravy
Ja jsem na ty baterky nezapomnel, ja jsem na ten problem primo sam ukazal.
Nemam k tomu moc co rict, presny detaily neznam.

Odhaduju, ze suma sumarum to ma v dusledku znatelne (!) mensi dopad na zivotni prostredi, nez soucasna situace spalovacich motoru a vseho okolo (tezba ropy, rafinace, distribuce, spalovani uprostred mesta atd).

Ale je to jen odhad a muzu se plest.
Proste nevim.
11. 6. 2018 22:04
Re: Konecne dobre zpravy
Z toho si nic nedelej Freddko.

Kdyz napises rozumny argumenty na ktery se tezko odpovida, tak se obycejne zacne s humorem anebo urazkama (zdravim Wina). Ale nejspis je tim diskuze u konce >:D

Elektromobilite zdar

PS Bohuzel stale plati nejvetsi argument odpurcu elektro - ano, porizeni EV je zatim nakladne. Ale i diky dotacim ;-) a masove vyrobe brzy bude 100$ za kwh battery packu.
[odkaz]
11. 6. 2018 21:50
Re: Konecne dobre zpravy
Na jakych prosim te?