Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily budou levnější než auta na naftu a benzin! Výzkum prozrazuje kdy

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Dát za elektrický vůz menší balík peněz než za auto s běžným spalovacím motorem? Dnes to zní bláznivě, ale brzy se takové ceníkové rošády mohou stát skutečností.

O elektromobilech se toho hodně namluví, ale na silnicích je napočítáte na prstech jedné ruky. Zákazníci se do nákupu elektrických aut nehrnou. Nejhlavnějšími důvody jsou nízký dojezd na jedno nabití, nemožnost nabíjet kdekoliv a konečně i vysoká pořizovací cena.

Poslední jmenovaný faktor by se však podle dat Bloombergu mohl stát minulostí. Cenu elektromobilů rapidně zvyšují lithium-iontové akumulátory, avšak výdaje na jejich tvorbu mají v příštích letech rapidně klesat. Pokud se předpověď výše zmíněného zdroje potvrdí, budou elektromobily stát stejně jako auta se spalovacím motorem už v roce 2024. Rok poté už mohou být dokonce levnější!

„Prodej elektrických aut v příštích letech zcela jistě poroste, avšak ceny baterií musí ještě klesnout, aby trh elektromobily přijal v masovém měřítku,“ uvedl analytik Colin McKerracher.

Ve světě se snaží zákazníky přimět k nákupu elektrických aut i nejrůznějšími výhodami. Někde dostávají velké slevy, jinde mohou využívat pruhů vyhrazených pro MHD či parkovat ve vyznačených zónách. U nás toto řešení zatím pokulhává, i proto tvoří podíl elektromobilů v České republice jen nepatrnou část trhu.

Příkladem za všechny budiž oblíbený hatchback Golf. Zatímco český ceník automobilu se spalovacími motory startuje na 414.900 Kč, elektrický e-Golf už stojí minimálně 969.900 korun. Snížení cen bychom se mohli dočkat už s příjezdem elektrické rodiny I.D., právě hatchback má být duchovním nástupcem e-Golfu. Auto vstoupí do produkce závěrem příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
24. 3. 2018 14:51
Re: Len taka drobnost
No ten manual me taky pobavil.

Je videt, jak je tezky uspokojit prani zakaznika. No a v tomhle pripade je to v podstate nemozny.

Nicmene ta jednicka tam je zarazena furt :-)
24. 3. 2018 13:20
LG chem
LG Chem uvadi ze cena surovin tvori pod 20% ceny baterii, pokles ceny baterii je relativne realny o vice nez polovinu dnesnich cen, proste vyrobni naklady ohledne samotne vyroby a marze casem klesnou na relativne normalni hodnoty, pro baterie jsou dnes stale jen smesne male vyrobni kapacity, motoraren jsou po svete stovky, baterkaren necelych 20 a to jeste dost malych baterkaren, ktere by se kuprikladu vmestnaly vsechny z velkou rezervou do motoraren jedine mensi automobilky jako je treba Skodovka
24. 3. 2018 13:09
Re: Len taka drobnost
BEV jsou s manualni prevodovkou, sak tam je jen 1 rychlost dopredu a jedna dozadu, a obe ty rychlosti musis zaradit rucne >:D

jinak novej Leaf ma zrychleni na 100 pod 8 vterin, maximalka sice 144, ale dle videi se da jet i 160, v prubehu roku (spise na konci roku) ma prijit verze Nismo 180 koni, pravdepodobne pristi rok s 60kWh baterkou a maximalkou okolo 200km/h

v roce 2024 bude v Evrope sit nabijecek tak rozsahla, ze s nabijenim fakt problem nebude, asi ani v CR, minimalne tedy na tranzitu, na sidlistich to bude problem jeste treba pristich 15-20 let, tam se nabijecky zacnou stavet i parkovacich mist podle pozadavku trhu, ne dopredu bez vetsi poptavky trhu jako ted u dalnic
Avatar - Blue Sun
24. 3. 2018 09:11
Re: Len taka drobnost
Maximální rychlost elektrovozů je na tuto hodnotu omezena uměle, ne tím, že by nedokázaly jet rychleji. Nakonec, Tesla má maximálky vždy o dost výše.
Avatar - Blue Sun
24. 3. 2018 09:08
Re: Aha ...Bloomberg a ostatní
Myslíš, že nevěděli? Věděli, jen si informace nechali pro sebe a náležitě je zpeněžili.