Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koncept Volkswagen Golf Sportsvan ukazuje nástupce Golfu Plus

David Bureš
Diskuze (49)
Koncept kompaktního MPV má blízko sériové výrobě. Proti běžnému Golfu má Golf Sportsvan o 48 mm delší rozvor.

Krátce před oficiální výstavní premiérou na frankfurtském autosalonu zveřejnil Volkswagen první fotografie konceptu Golf Sportsvan. Ten naznačuje podobu nástupce Golfu Plus, který doplní modelovou řadu Golfu VII v polovině příštího roku.

Automobilka přiznává, že koncept má blízko sériové výrobě. Při pohledu na fotografie je jasné, že sériové auto se opravdu příliš lišit nebude. Křivky vycházejí z Golfu hatchback, karoserie je však více nafouknutá. Proti chystanému typickému MPV (Touran) má Sportsvan nabídnout dynamičtější karoserii a o něco menší užitnou hodnotu.

I přesto Golf Sportsvan nabídne prostorný a flexibilní interiér. Zadní lavici je možné posouvat v rozsahu 180 milimetrů, objem zavazadelníku činí 498 litrů. Po sklopení zadních sedadel však má až 1.512 litrů.

Sportsvan je dlouhý 4.338 mm, široký 1.807 mm a vysoký 1.578 mm, rozvor náprav činí 2.685 mm. Auto je tak o 134 mm delší než předchůdce a zároveň o 224 mm kratší než dnešní Golf Variant. Základem je samozřejmě modulární platforma MQB.

Volkswagen Golf Sportsvan – srovnání rozměrů s dalšími modely
ModelVW Golf SportsvanVW Golf 5dv.VW Golf VariantVW Golf Plus
Délka [mm]4.3384.2554.5624.204
Šířka [mm]1.8071.7991.7991.759
Výška [mm]1.5781.7631.7621.804
Rozvor [mm]2.6852.6372.6352.578
Objem zav. prostoru [l]498-1.512380-1.270605-1.620395-1.450

Volkswagen už odhalil nabídku motorů pro budoucí MPV. Sériový Golf Sportsvan bude dostupný se šesti motory. Čtyři benzinové nabídnou výkon 63 kW až 110 kW, turbodiesely zastoupí 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Vznětový 1.6 TDI má v kombinovaném evropském cyklu spotřebovat pouze 3,7 litru nafty na 100 kilometrů.

Až na 1.2 TSI (63 kW) budou všechny motory dostupné s dvouspojkovou převodovkou DSG. Naopak pohon všech kol pro Sportsvan nabídnut nebude.

Výbava sériového auta zahrne varování před objekty v mrtvém úhlu doplněné o funkci asistenta pro vyjíždění z parkovacího místa. Tento systém bude pro Golf nabídnut vůbec poprvé, řidiče bude varovat před vozidly, které při vyjíždění z parkovacího místa má v mrtvých úhlech.

David Bureš
Diskuze (49)
10. 9. 2013 13:49
Re: Vzhled
Také nereaguji na tebe, ale na Pacho69 z 17:11. :-) Stejně jako ty.
10. 9. 2013 09:57
Re: Vzhled
Neber to osobně, na Tebe to nesměřovalo. Jen vysvětluji kde soudruzi(a konkrétně kdo) udělali chybu!!"
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 21:51
Re: Kde sú kritici...?
;-) S oním okénkem u zdvojeného A sloupku máš recht ... Nicméně se vcelku nedalo čekat nic jiného -> vypadá, že ztratil určitou bachratost předchůdce, ve hře je více přímých ostřejších linek, a celkově působí dojmem maximálně efektivně využitého vnitřního prostoru ...
Design Klaudie u VW takový byl , je a bude ( víš to stejně jako já ) , pro výrobce není důvod cokoli měnit , zákazníci jej očekávají a prodává se dobře ...
9. 9. 2013 21:13
Re: Klobouk dolů
Psal jsem o rozdílu oproti skice (tedy o vizuálním dojmu). Bordel v číslech mě tu rozhodně nepřekvapí. Na to je tu až příliš mnoho chyb.
9. 9. 2013 21:04
Re: Vzhled
A co já mám společného s tabulkou v článku? Nebo snad nesouhlasíš s tím, že dodávky, MPV a SUV jsou obecně vyšší auta (s vyšším posezem)?