Koncept Volkswagen Golf Sportsvan ukazuje nástupce Golfu Plus
Krátce před oficiální výstavní premiérou na frankfurtském autosalonu zveřejnil Volkswagen první fotografie konceptu Golf Sportsvan. Ten naznačuje podobu nástupce Golfu Plus, který doplní modelovou řadu Golfu VII v polovině příštího roku.
Automobilka přiznává, že koncept má blízko sériové výrobě. Při pohledu na fotografie je jasné, že sériové auto se opravdu příliš lišit nebude. Křivky vycházejí z Golfu hatchback, karoserie je však více nafouknutá. Proti chystanému typickému MPV (Touran) má Sportsvan nabídnout dynamičtější karoserii a o něco menší užitnou hodnotu.
I přesto Golf Sportsvan nabídne prostorný a flexibilní interiér. Zadní lavici je možné posouvat v rozsahu 180 milimetrů, objem zavazadelníku činí 498 litrů. Po sklopení zadních sedadel však má až 1.512 litrů.
Sportsvan je dlouhý 4.338 mm, široký 1.807 mm a vysoký 1.578 mm, rozvor náprav činí 2.685 mm. Auto je tak o 134 mm delší než předchůdce a zároveň o 224 mm kratší než dnešní Golf Variant. Základem je samozřejmě modulární platforma MQB.
Volkswagen Golf Sportsvan – srovnání rozměrů s dalšími modely | ||||
Model | VW Golf Sportsvan | VW Golf 5dv. | VW Golf Variant | VW Golf Plus |
Délka [mm] | 4.338 | 4.255 | 4.562 | 4.204 |
Šířka [mm] | 1.807 | 1.799 | 1.799 | 1.759 |
Výška [mm] | 1.578 | 1.763 | 1.762 | 1.804 |
Rozvor [mm] | 2.685 | 2.637 | 2.635 | 2.578 |
Objem zav. prostoru [l] | 498-1.512 | 380-1.270 | 605-1.620 | 395-1.450 |
Volkswagen už odhalil nabídku motorů pro budoucí MPV. Sériový Golf Sportsvan bude dostupný se šesti motory. Čtyři benzinové nabídnou výkon 63 kW až 110 kW, turbodiesely zastoupí 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Vznětový 1.6 TDI má v kombinovaném evropském cyklu spotřebovat pouze 3,7 litru nafty na 100 kilometrů.
Až na 1.2 TSI (63 kW) budou všechny motory dostupné s dvouspojkovou převodovkou DSG. Naopak pohon všech kol pro Sportsvan nabídnut nebude.
Výbava sériového auta zahrne varování před objekty v mrtvém úhlu doplněné o funkci asistenta pro vyjíždění z parkovacího místa. Tento systém bude pro Golf nabídnut vůbec poprvé, řidiče bude varovat před vozidly, které při vyjíždění z parkovacího místa má v mrtvých úhlech.