reklama


1.12. 2016 ČTK

Konec crashtestů? Nová metoda testování má být nedestruktivní...

Konec crashtestů? Nová metoda testování má být nedestruktivní...

Bezpečnost vozidel a jejich systémy se již nebudou muset testovat destruktivní metodou za pomoci takzvaných crashtestů.

V Bezděčíně, části města Mladá Boleslav, se otevřela nová laboratoř na nedestruktivní testování vozidel, jejíž název je Dynamic Component Testing (DYCOT). Umožňuje testovat vozidla stejně spolehlivě, jen s nižšími náklady. ČTK to sdělila společnost TÜV SÜD, která se zabývá nezávislým ověřováním, testováním a certifikací a která novou automobilovou zkušebnu provozuje.

Nová, již třetí laboratoř TÜV SÜD, umožňuje fyzické simulace dynamického zatížení komponentů a struktur vozidel nad rámec jejich virtuálních simulací. Auto se testuje takzvanou sáňkovou zkouškou. Skelet auta je umístěn na vozík, který je po kolejích vymrštěn předem určenou rychlostí. Auto je z místa vymrštěno pomocí speciálního katapultu. Právě vymrštění nahrazuje dosud používaný náraz. Vůz je katapultem vyslán z klidového bodu dozadu, vozidlo tedy celý test couvá. Samotný ráz katapultu způsobí pohyb, který běžně vyvolá náraz auta do pevné překážky. Figuríny ve voze se tedy rozpohybují dopředu stejně, jako při běžném crashestu. Auto i figuríny jsou vybaveny desítkami senzorů sledujícími pohyb a působení sil, které pak vyhodnocuje počítač.

Automobilky k testování bezpečnosti musely obětovat několik prototypů. Nově bude stačit jeden kus auta, na kterém se budou testy dělat opakovaně. "Ta podstatná část karoserie opravdu neprojde destruktivní zkouškou. Ta je vyztužená a my zkoumáme jednotlivé dílčí komponenty, to znamená tělo vozidla zůstává stále stejné, a my zkoumáme například zádržné systémy, airbagy, sedačky a podobně," řekl zástupce vedoucího laboratoře DYCOT Martin Škopek.

Klíčovým klientem nové laboratoře má být vzhledem k umístění mladoboleslavská Škoda Auto. Přístupná bude ale všem dalším výrobcům z České republiky i ze zahraničí. Podle ředitele divize TÜV SÜD Jiřího Sochy se jedná o jedinečnou technologii v regionu střední a východní Evropy, v některých parametrech dokonce o evropský unikát.

Za projekt DYCOT získala společnost TÜV SÜD 3. místo v soutěži CzechInvest Investor a podnikatelská nemovitost roku 2015 v kategorii Výzkum a vývoj.

Společnost TÜV SÜD se zabývá nezávislým ověřováním, testováním a certifikací ve všech odvětvích průmyslu a služeb. Letos slaví 150 let od svého založení. V České republice zaměstnává firma 300 lidí. V Praze má centrálu pro 13 poboček ve střední a východní Evropě, kde firma zaměstnává celkem 1300 lidí.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 






 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě zahynulo nejméně 12 lidí

Autobus plný dětí se srazil s kamionem! Při nehodě…

Nejméně 12 mrtvých, včetně devíti dětí, a dalších dvacet zraněných si v neděli na východě Ruska vyžádala nehoda…

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu poslala pomoc bez vojáků

Stovky lidí se praly o jídlo a vodu: Vláda do Mosulu…

Ve východní části iráckého Mosulu v neděli vypukl chaos, když se stovky lidí vrhly na nákladní automobily s…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud tu bude, šanci má

Šilhavý: Van Kessel pryč ze Slavie? Jedná se. Pokud…

Když trenér Jaroslav Šilhavý přebíral po pěti kolech ligové sezony fotbalisty Slavie, patřilo týmu z Edenu až…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama