KTM RC 390 nastupuje v ostřejší verzi R
KTM představila svou řadu lehkých superposportů RC 390, RC 200 a RC 125 na podzim roku 2013. V současnosti jsou v její nabídce modely RC 390 a RC 125, z nichž ten s větším objemem motoru se dočkal ostřejší verze R a byl pro něj připraven i speciální závodní kit s označením SSP300.
KTM RC 390 R má vzniknout pro modelový rok 2018 v limitované edici 500 exemplářů a od výchozího standardního provedení se odlišuje především novými komponenty podvozku v čele se stavitelným odpružením značky WP, frézovanými horními brýlemi přední vidlice a nastavitelnými řidítky i páčkami spojky a přední brzdy.
Pro závodní využití má být vhodné přepracované sání, které má zvyšovat účinnost motoru. K identifikaci verze R pak má posloužit i nové provedení grafiky na kapotách.
Novinka pak s výchozím RC 390 sdílí trubkový prostorový rám i čtyřtaktní jednoválec o objemu 373,2 cm3, disponující nejvyšším výkonem 32 kW (44 k) při 9500 min-1 a točivým momentem 35 N.m při 7250 min-1.
Motor je vybaven vstřikováním paliva Bosch EFI a pro dosažení co nejlepších reakcí na pohyby jezdcova pravého zápěstí používá KTM elektronické ovládání plynu ride-by-wire s plynulejší odezvou. S jednoválcem prostřednictvím antihopingové spojky spolupracuje šestistupňová převodovka.
Proměnu KTM RC 390 R v čistě závodní stroj má zajistit tovární kit SSP300, který má být k dispozici pro padesát strojů a obsahuje celkem 230 nových komponentů, z nichž lze zmínit například titanový výfukový systém Akrapovič SSP300 EVO02 se závodní řídící jednotkou motoru, systém rychlořazení, přepracovaný a účinnější chladicí systém, širokou paletu rozet zadního kola či náhradní kola a závodní kapoty.
KTM si model RC 390 R cení na 8500 eur (zhruba 216.000 Kč) a paket SSP300 bude k dispozici za 11.000 eur (kolem 280.000 Kč).