Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Granta míří do Francie, stojí 282 tisíc korun

Aleš Dragoun
Diskuze (67)
Lada Granta se začala prodávat i na západě Evropy. Od tohoto týdne si ji mohou objednávat Francouzi.

Granta s továrním kódem 2190 není ničím jiným než aktualizovanou Kalinou, v Rusku se nabízí již od ledna 2012. Kromě ní se prodává i modernizovaná Kalina 2, která má stejný základ, ale jinou příď a záď. Ta však hranice své domoviny zatím nepřekročila. Grantě se to již povedlo, nabízí se nově ve Francii. Malý sedan je poháněn jediným motorem: zážehovým dvouventilovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 64 kW (87 k)/5100 min-1 a točivým momentem 140 N.m při 3800 otáčkách. 4260 mm dlouhý a 1115 kg těžký vůz průměrně spálí na každých 100 kilometrů jízdy 6,4 litrů benzinu.

Pokud někdo čeká dumpingovou cenu, musíme jej zklamat. V zemi galského kohouta zájemce zaplatí nijak nízkých 10.900 eur, tedy necelých 282 tisíc korun. Částka je pochopitelně navýšena o daně a další, zejména emisní poplatky. I tak je ale dost vysoká. Základní výbava obsahuje běžné prvky jako povinné ABS, pouhé dva přední vzduchové vaky, dálkové centrální zamykání, denní světla a tónovaná skla. Standardem je také palubní počítač, volant lze nastavit jen výškově a chybí rádio, příprava je však zahrnuta.

Za hudbu v autě se připlácí minimálně 300 eur (7.800 Kč), stejnou částku dá zájemce i za parkovací asistent. Metalický lak stojí čtyři stovky (skoro 10,4 tisíce korun) a litá kola dalších 600 eur (15,5 tisíce Kč). Dnes již běžná klimatizace ale v nabídce zcela chybí. Francouzský importér si ovšem hned připravil akční slevu, takže Granta přijde na 8.990 eur (232,5 tisíce korun) - a dokonce s metalízou. To už je lákavější, nicméně představuje asi opravdu jen zpestření tamního trhu. Proti přímé cenové konkurenci, kterou reprezentuje hlavně o něco větší a prostornější Logan, to bude mít Granta skutečně hodně těžké.

Doby, kdy ve Francii Lada slavila úspěchy s terénní Nivou a tehdejší dovozce Poch je nestačil upravovat, jsou už dávno pryč. Bohužel. Zřejmě pouze skalní fanoušci značky se svých nových vozů dočkají nejdříve letos v červenci.

Aleš Dragoun
Diskuze (67)
Avatar - chetoos
16. 4. 2013 08:09
Granta
Je to docela odvážný krok, prodávat ji hned tak sfleku na západních trzích. Osobně bych s tímto automobil zečal postupovat z východní Evropy, kde nároky nejsou tak vysoké jako v Západní Evropě. Francie, Německo, Vb jsou jedny z nejnáročnějších trhů co se týče automobilu. Myslím si, že oprtoi Kaline je to obrovský skok dopředu, ale pořád to nebude stačit. Desing je velice podařený, ale jde vidět podobnost s rumunským Loganem. Navíc cena je rovněž odvážná, z 282 000 se dají sehnat mnohem lepší a kvalitnější vozy více prémiových zanček. Myslím, že to bude mít Lada hodně těřké. Na našem trhu budeToto auto je určeno spíše specifické skupině fanoušků této značky a dále starším lidem, kteří za dob komunismu jezdili z automobily značky VAZ.
15. 4. 2013 12:41
Re: Cena???
Říkám reálná cena téhle parodie na auto je cca 60 000 Kč!!!
Avatar - Barrichello
15. 4. 2013 10:24
Re: TOP GEAR
Zejména ve Fracnii byly Nivy velmi úspěšné, tehdejší dovozce Poch je pomalu enstíhal upravovat, v německu se Lady taky prodalo dost + další země. Dokonce se Lady jednu chvíli vyvážely i do Británie, Kanady a na Island.....
Avatar - Barrichello
15. 4. 2013 10:22
Re: TOP GEAR
No zejména GAZ M14 a Zily 70 a 80. let byly kopie aut s 50. let....připomínáš my písničku Honzy Vyčítala......"karoserie mění tvar, to dědovi mýmu ušlo nák"......

Ony to přímé kopie už později nebyly, spíše silná inspirace nebo části 4 amerik v jednom modelu s vlastním designem a dimenzované na ruské podmínky....

Opravdu není proč se těmhle autům smát, sou to vyhledávané veterány i na západě (zis,zil, čajky, staré volhy)
15. 4. 2013 07:45
Re: Cena???
Tedy ne že bych si něco takového chtěl koupit.
Ale i u nás by to mohl být prodejní hit, pokud by přišli s rozumnou výbavou a cenou tak něco pod 200 tisícovek. Ruskému medvědovi se u nás věří co do spolehlivosti o něco víc, než Drákulovi... Už pro ten pocit "nezničitelnosti".
A museli by něco nasypat do reklam, ale to snad Renault (majitel Avto-VAZ) ví.