Lada Niva měla úpravy, o kterých možná ani nevíte. Vypadá skvěle i dnes
Střecha dole, tříramenný volant, tažný naviják, střešní okno vyhlášené značky Webasto, obrovská kola, prodloužený rozvor i zadní převis – terénní Lada Niva už se ve světě dočkala ledasjakých úprav.
V Československu jsme nesmrtelnou Ladu Niva znali nejen jako odolného seriálového cestovatele časem s technikou z pětadvacátého století, ale i dvě speciální vozidla záchranného systému upravená pro zabezpečení vrcholného autokrosu. Pozdější importér vozů Lada do samostatného Česka dokonce připravil dvousedadlovou Nivu Praktik se zavazadelníkem zvětšeným ze 150 až na 1130 litrů. A to stále není všechno – firma OSS frýdecko-místeckého dealera Lady Ing. Ivana Pavlase se dokonce pochlubila unikátním modelem Niva Speciál s prodlouženým zadním převisem a v případě dvoumístné verze zavazadelníkem zvětšeným o dalších 1040 litrů objemu. Po více než stovce upravených vozů se na přelomu milénia jen zaprášilo.
Přestože v našich podmínkách niva sloužila především jako pracovník pro těžkou dřinu, v rodné zemi se pochlubila prodlouženou karoserií s pěti sedadly a různými nástavbami na stejném šasi: například plnohodnotnou sanitkou. Zato na Západě k ní měli zákazníci větší úctu – v té době se dočkala i stylových variant pro individualisty. Přinášíme přehled nejrozmanitějších proměn nezdolného ruského offroadu.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.