Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada XRAY se chystá do prodeje, odhaluje technická data a výbavu

David Bureš
Diskuze (365)
Nový crossover z dílny Lady bude nabízen i s vyhřívaným čelním sklem nebo navigací. Ruští zákazníci mohou vybírat ze tří motorů.

V ruské automobilce AvtoVAZ aktuálně probíhají rázné změny. Výrobce na trh uvádí nové modely s novou technikou a novým designem. Po sedanu Vesta následuje crossover XRAY, který se v Rusku začne prodávat 14. února. Krátce před zahájením prodeje auto odhaluje nabídku motorů a výbavu na domácím trhu.

Nový crossover se v Rusku začíná prodávat se třemi motory. Základem je benzinová šestnáctistovka se 78 kW, nad níž stojí silnější provedení s 81 kW. Oba tyto agregáty spolupracují s pětistupňovou manuální převodovkou. Vrcholem nabídky je zážehová osmnáctistovka s 90 kW, kombinovaná s robotizovaným manuálem s pěti stupni. Lada zdůrazňuje, že převodovka byla upravena pro ruské podmínky, a tak zvládne pracovat i za nízkých teplot.

Ceny na ruském trhu začínají na částce 589.000 rublů za základní motor se 78 kW, což je v přepočtu asi 192.000 korun. Dříve představený sedan Vesta je prodáván od 514.000 rublů (zhruba 168.000 korun). Standardní výbava je na poměry vozů značky bohatá, za výchozí částku zahrnuje dva airbagy, rádio, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, diody denního svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo 16palcová kola z lehkých slitin.

Už druhý stupeň Comfort přidává klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla a chlazenou schránku před spolujezdcem. S motorem o objemu 1,8 litru a robotizovanou převodovkou stojí 653.000 rublů (cca 213.000 Kč).

Provedení Top nabízí i mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, parkovací asistent, multimediální systém a navigaci. Vrcholem je pak Prestige s vyhřívaným čelním sklem, zadní parkovací kamerou nebo dešťovým a světelným senzorem.

Lada XRAY je svými tvůrci nazývána jako kompaktní hatchback ve stylu SUV. Spíše než na drsné oplastování sází představený model na zvýšenou karoserii. Zákazníky chce lákat hlavně na bohatou výbavu za atraktivní cenu. Lada počítá s tím, že se XRAY bude stejně jako Vesta prodávat i v Evropské unii.

XRAY je dlouhý 4164 mm, široký 1764 mm a vysoký 1570 mm, rozvor náprav má hodnotu 2592 mm. Světlá výška činí slušných 195 mm. Zavazadelník nabídne objem 324 litrů, po sklopení zadních sedadel až 770 litrů, palivová nádrž pak pojme 50 litrů pohonných hmot. Základem auta je platforma B0 známá třeba z modelů Dacia, přední nápravu tvoří vzpěry MacPherson, vzadu je pak polonezávislé zavěšení.

Lada XRAY – technická data nabízených motorů
Motor1.6 16v1.6 16v1.8 16v
Zdvihový objem [cm3]159615981774
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]78/580081/550090/6050
Točivý moment [N.m/min]148/4200150/4000170/3750
Převodovka5M5M5A
Max. rychlost [km/h]170171183
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,910,310,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,56,97,1

David Bureš
Diskuze (365)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2016 09:01
Re: Ruský auto
žádné staré auto 20 (let a víc) vám nevydrží pokud ho nebudete pravidelně opravovat a ošetřovat před korozí >:D
a u nových nevydrží elektrika a alektronika >:D >:D >:D
Avatar - MGRR
7. 2. 2016 11:10
Niko auto nezná, ale většina ví, že je to šunt...
Karel Čapek napsal: „Nikdo si nesmí myslet, že je něco víc nebo něco lepšího než ten druhý. Možná, že toho má víc v makovici, možná, že nosí lepší košili, možná, že má fortelnější ruce, možná, že má větší bicepsy, ale tohle všechno ho jen zavazuje. Jen ho zavazuje k tomu, aby toho udělal víc a tím i víc pro ty s menšími bicepsy a s horší košilí. “
Avatar - MGRR
7. 2. 2016 10:24
Já jim držím palce, na laciné auto vypadá dobře.
Kdyby to mělo jiná loga, polovina černopuntíkářů by závistivě slintala.

S logem Skoda dokonce díra v monitoru. Postkomunistická země by trhala prodejní rekordy a vždy kasíruje západní VW.
Avatar - MGRR
7. 2. 2016 10:11
Re: A co ta rez soudruzi
Možná když lezete do auta a máte na botách posypovou sůl, či hromadu slaného sněhu z ulice - neřekli Vám, že si máte venku boty oklepávat a netahat to do interiéru. Možná to chtělo nešetřit 1.000kč a pořídit kvalitní gumové koberce, ale hlavně větrat...

Jestli jste tu Ravku pro ženy, s pocitem "off-roadu" nepromáchnul někde v 30cm potůčku - s nacucanými koberci už nenaděláte nic, k tomu kvalitní Česká posypová sůl dělá divy.

Pokud je rez v interiéru, auto bylo někde ve vodě, nebo něco dělá uživatel špatně.
Avatar - cechblog
7. 2. 2016 02:55
Re: Ruský auto
žádné ruské (licenční jako Lada které, ale vycházelo z Fiatu) auto vám nevydrželo 20 let pokud ho stále neopravujete a pokud nějaké auto stále opravujete, tak takové auto vám vydrží 20 let každé a ještě si užijete kvalitní a důstojné svezení a ne jako v Ruských sračkách