Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
LaFerrari XX bude pohánět motor V6 Turbo z formule 1

LaFerrari XX bude pohánět motor V6 Turbo z formule 1 Zdroj: acz

LaFerrari XX bude pohánět motor V6 Turbo z formule 1

Závodní verze Ferrari LaFerrari nezůstane u motoru V12 ze silniční verze, mělo by dostat šestiválec, odvezený od motoru pro formuli 1.

Nejostřejší Ferrari současnosti, hybridní supersport (nebo chcete-li hypersport) LaFerrari, je standardně poháněn atmosférickým motorem V12 6,3 l o výkonu 800 koní a s točivým momentem 700 N.m, doplněným o 163k elektromotor, což je verze, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový závodní speciál.

Proto překvapí, že britský Top Gear přišel s informací, že okruhová verze Ferrari LaFerrari XX, určená pro značkový pohár, dostane úplně jiný motor. Vlastně ani nemůže být odlišnější, velkoobjemovou atmosféru totiž má nahradit extrémně downsizingovaný šestiválec patrně o objemu 1,6 l.

Ano, tušíte správně (zvlášť pokud jste si přečetli nadpis) – Ferrari prý zamýšlí vybavit LaFerrari XX přeplňovanou šestiválcovou šestnáctistovkou, odvozenou od motoru pro současnou formuli 1. Z marketingového hlediska rozhodně geniální tah, plně odpovídající původním prohlášením Ferrari, že XX bude „okruhové hyperauto“ a jako takové by mělo dostat velmi speciální pohonnou jednotku.

Zatím není známo, zda Italové zachovají hybridní naturel auta, ale bylo by asi chybou, kdyby ne. V tom případě je možné, že LaFerrari XX bude mít z F1 více techniky, než jen spalovací motor, kombinovat V6 Turbo s hybridním systémem silničního LaFerrari by asi bylo zbytečně komplikované…

Zatímco tato zpráva je v rovině spekulací, šéf Sporting Activity Department Ferrari Antonello Coletta Top Gearu prozradil, že LaFerrari XX bude podobně výkonné jako výchozí model, ale s lepší aerodynamikou, nižší hmotností, vylepšenou elektronikou, sportovnějším šasi a závodním obutím. První exempláře by se měly začít vyrábět zkraje příštího roku, premiéra by tedy mohla proběhnout už na podzim v Paříži.