Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán od Underground Racing: Až 2.200 koní pro italského býka

David Bureš
Diskuze (3)
Některým zákazníkům 610 koní výchozího Lamborghini Huracán nestačí. Proto se obrací na takové firmy, jako je Underground Racing.

Americký specialista na úpravu vozů Lamborghini, firma Underground Racing se naposledy zaměřila na desetiválcový model Huracán. Podobně jako v předchozích případech i tento vůz osadila dvojicí turbodmychadel. Výsledkem je až výkon 2.200 koní.

Underground Racing nabízí několik stupňů úprav pro Huracán. O vyladěném autě přitom tvrdí, že není snadné ho popsat, protože je nutné ho zažít na vlastní kůži.

Základní rozsah změn znamená osazení motoru dvojicí turbodmychadel bez větších dalších úprav vidlicového desetiválce. Výsledkem tohoto řešení je 800 koní (588 kW) při použití „amerického“ benzinu s 93 oktany. Závodní palivo však toto číslo může zvýšit na 900 koní (662 kW).

Montáž tohoto systému stojí 49.000 dolarů, což je v přepočtu asi 1,2 milionu korun. Základní Huracán přitom v Evropě stojí 169.900 eur bez daně (4,5 milionu korun). Underground Racing na úpravu poskytuje dvouletou záruku.

Úpravce ze Severní Karolíny se však může podívat na vroubek motoru také o něco více. Výrazně přepracovaný agregát doplněný o dvě turba nabídne se závodním palivem výkon až 2.200 koní (1618 kW)! Na benzin s 93 oktany jednotka vyvíjí „jen“ 883 kW. V evropských podmínkách může být taková síla až směšná, vězte ale, že vozy od Underground Racing jsou často používány ve sprinterských závodech. A ve sprintu na míli se obrovská síla hodí.

Změny na motoru jsou v tomto případě tak rozsáhlé, že specialisté z Underground Racing dokonce vyměnili sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku základního Huracánu za sekvenční skříň. Již brzy však firma nabídne Huracán s 1.500 koňmi (při použití závodního paliva), které bude osazeno dvouspojkovou převodovkou.

David Bureš
Diskuze (3)
6. 12. 2015 04:10
..
Auto takej konstrukcie neprenesie ten vykon na cestu aj keby sa vodic rozkrajal na 25 kuskov. Vlastne na to ani nebolo stavane. Na sprint s 2200k alebo 5000 alebo hoc aj 100 tisic.... uplne nepouzitelne a neefektivne, to je tak pre americkych dutohlavcov s dolarom miesto mozgu a siltovkou co si honia ego na cislach a potom si placaju rukami. Zaujimalo by ma aka je zivotnost toho motora. Jeden nepodareny sprint? >:D
Avatar - habanero1
5. 12. 2015 17:25
výkon
Je pěkné, že to jde, ale není už 610koní až příliš?
5. 12. 2015 14:10
ugr lambo vs gtr
Underground Lamborghini určitě patří k tomu nejlepšímu. Alpha Omega GT-R ale vždy vyhraje, i když jen o kousek.

/watch?v=C4pC-bYIKe4 :-)