Lamborghini Miura SVJ může překonat aukční rekord

 

Lamborghini Miura SVJ je jedním z nejvzácnějších zástupců své značky a brzy se může stát i tím nejdražším vozem v historii automobilky s býkem ve znaku.

Lamborghini Miura bývá velmi často označováno za jeden z nejkrásnějších vozů na světě a ve své verzi SVJ je pak díky vzniku celkem šesti exemplářů zároveň i jedním z nejvzácnějších.

Nyní jeden z dochovaných vozů ve špičkové kondici zařadila do své aukce pořádané v Arizoně ve dnech 15. a 16. ledna 2015 společnost RM Auctions. Právě u tohoto vozu se očekává, že se jeho cena bude pohybovat mezi částkou 2.000.000 až 2.600.000 amerických dolarů (okolo 46,6 až 60,6 mil. Kč), což z něj může učinit rekordmana v rámci své značky.

Miura SVJ se přitom dostala na svět navzdory zakladateli automobilky Lamborghini a hlavním iniciátorem jejího vzniku byl testovací jezdec Bob Wallace. Ten původně stvořil jediný exemplář, který měl posloužit jako nosič technologií a zároveň ukázka možností Miury proměněné v závodní stroj.

Základem pro stavbu vývojového a závodního prototypu se stala sériová Miura. Původní karoserii ovšem nahradila nová s panely z leteckého hliníku, k zasklení byl použit perspex a interiér byl bez jediného náznaku luxusu. Výsledkem se ovšem stala úspora hmotnosti v podobě nezanedbatelných 360 kg.

Vedle snižování hmotnosti došlo i použití výkonnějšího dvanáctiválce disponujícího 309 kW (418 k) při 8800 min-1 a úpravy podvozku. Od standardní Miury se Wallaceho dítě lišilo na první pohled vytaženými blatníky, kryjícími rozměrnější kola, řadou nových průduchů a aerodynamickými kryty pevných světlometů.

Všechny provedené změny odpovídaly tehdejší příloze J sportovních předpisů FIA. Odtud vlastně vzniklo i označení SVJ.

Video: Lamborghini Miura – nejslavnější z býků

Lamborghini Miura SVJ bylo dokončeno během roku 1970 a ve službách své značky najelo přes 32.000 testovacích kilometrů. Po premiéře na autosalonu v Ženevě roku 1971, kde mělo demonstrovat schopnosti svého výrobce, mělo být podle příkazu Ferruccia Lamborghini dáno do šrotu, protože zakladatel značky netoužil po účasti v závodech.

Na vrakoviště se Miura SVJ ovšem vydala oklikou, protože se našel zájemce ochotný za ni zaplatit. Vůz s číslem podvozku 5084 nakonec získal milionář Alfredo Belpone z italského Bresica, ale ten se z něj dlouho neradoval, protože jeho mechanik při jedné z testovacích jízd narazil do mostu, při čemž se roztrhla palivová nádrž a Miura SVJ skončila v plamenech a již nikdy nebyla opravena.

Lamborghini Miura – etalon krásy

Původní prototyp ovšem zaujal několik dostatečně movitých zákazníků a Lamborghini jim postavil pětici replik s továrním označením P 400 SVJ Miura. Tyto vozy se od první Joty liší prakticky jen interiérem, protože namísto na závodní dráhu zamířily do běžného provozu a jejich majitelé si tak užívali kvalitní čalounění i komfort klimatizace. Jedna z Miur SVJ z této pětice je tedy nyní v nabídce společnosti RM Auctions a podle jejích materiálů se jedná o vůz s číslem podvozku 4892, který zahájil svou kariéru v červenci roku 1971 jako jako Miura SV v bílé barvě s modrým interiérem, kterou si koupil doktor Alcide z Říma.

Nejpozději v roce 1974 byla u tohoto vozu provedena konverze na provedení P 400 SVJ Miura, kdy všechny úpravy techniky a karoserie doplnil nový červený lak. Ve své nové podobě mělo toto Lamborghini zamířit do Japonska, kde vystřídalo do konce osmdesátých let několik majitelů.

Následoval přesun do Spojených států a zde jej v roce 2007 do své sbírky zařadil sběratel z Pensylvánie. V květnu roku 2007 vůz s číslem podvozku 4892 zkontroloval Claudi Zampolli, bývalý zaměstnanec Lamborghini, který měl v letech 1967 až 1972 na starosti speciální projekty značky. Zampolli písemně potvrdil, že se skutečně jedná o továrně upravenou Miuru SVJ.

Díky tomu se vůz dočkal špičkové renovace, kterou během dvou let za cenu 225.000 amerických dolarů provedl Gary Bobileff. Celý proces byl důkladně zdokumentován a na jeho konci stál vůz ve své současné podobě s karoserií v odstínu Rosso Granada, který v roce 2010 získal jeho aktuální majitel. Ten ještě v tom roce kontaktoval Boba Wallace a bývalý testovací jezdec Lamborghini potvrdil, že vůz byl uveden do stejného stavu, v němž opustil v sedmdesátých letech automobilku.

Nyní je tedy jedinečný zástupce historie značky Lamborghini opět na prodej a může stát i jejím nejdražším zástupcem, který překoná i částky 2,5 milionu amerických dolarů zaplacených za Reventón v roce 2009 a 2,16 milionu amerických dolarů, ze něž změnil majitele koncept Marzal v roce 20011.

Spolupracujeme s TipCars.com
Stát letos už po osmé zasáhl proti vývozu léků Stát letos už po osmé zasáhl proti vývozu léků

Ministerstvo zdravotnictví v pátek zakázalo vývoz léku…

Analytici: Růst inflace kulminuje, ke zvyšování sazeb to ale ČNB ještě nepřiměje Analytici: Růst inflace kulminuje, ke zvyšování sazeb to ale ČNB ještě nepřiměje

Růst inflace dosáhl svého maxima v říjnu a opět začíná…

Pelikán chystá revoluci, soudce má vybírat centrální komise Pelikán chystá revoluci, soudce má vybírat centrální komise

Ministr spravedlnosti zavádí od ledna nový centralizovaný…

 
Zdroj: RM Auctions

Štítky Lamborghini Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 



Lamborghini poodhalilo budoucí plány. Ve hře je i nástupce Miury! Lamborghini poodhalilo budoucí plány. Ve hře je i nástupce Miury!

O italské automobilce se v poslední době hovoří hlavně ve…

Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník Zapomenuté koncepty: Lamborghini Marzal (1967) – Okřídlený šestiúhelník

Marzal předznamenával Espadu, proháněl se v Monaku a…

 



 
5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Dnes 11:51

Novinka z Wokingu v mnohém navazuje na legendární McLaren F1. Pojďme společně odhalit jeho tajemství.




Blesk.cz

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář vánočního koncertu

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář…

Už v úterý se legendární Lucerna rozezní hity Hanky Zagorové (71). Zpěvačka má za sebou první zkoušku vánočního…

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak je skladovat, aby na Vánoce zazářily

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak…

Na Vánoce musí být mnoho věcí připraveno dopředu. Jenže, jak vše správně uskladnit a uchovat, aby to na Štědrý…

 

iSport.cz

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka a gól Plzni

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka…

Jan Berger do Hradce většinou přijde, až když je hodně zle, při řádění marodky, kdy hodně hráčů chybí. Letos to…

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za německé dávky užívají v Česku, díky bohu za Zemana

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za…

Současné hlavě státu fandí, do prezidentské volby přesto jde. Hudební producent Petr Hannig by se prý choval…

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…