Lamborghini Miura SVJ může překonat aukční rekord

 

Lamborghini Miura SVJ je jedním z nejvzácnějších zástupců své značky a brzy se může stát i tím nejdražším vozem v historii automobilky s býkem ve znaku.

Lamborghini Miura bývá velmi často označováno za jeden z nejkrásnějších vozů na světě a ve své verzi SVJ je pak díky vzniku celkem šesti exemplářů zároveň i jedním z nejvzácnějších.

Nyní jeden z dochovaných vozů ve špičkové kondici zařadila do své aukce pořádané v Arizoně ve dnech 15. a 16. ledna 2015 společnost RM Auctions. Právě u tohoto vozu se očekává, že se jeho cena bude pohybovat mezi částkou 2.000.000 až 2.600.000 amerických dolarů (okolo 46,6 až 60,6 mil. Kč), což z něj může učinit rekordmana v rámci své značky.

Miura SVJ se přitom dostala na svět navzdory zakladateli automobilky Lamborghini a hlavním iniciátorem jejího vzniku byl testovací jezdec Bob Wallace. Ten původně stvořil jediný exemplář, který měl posloužit jako nosič technologií a zároveň ukázka možností Miury proměněné v závodní stroj.

Základem pro stavbu vývojového a závodního prototypu se stala sériová Miura. Původní karoserii ovšem nahradila nová s panely z leteckého hliníku, k zasklení byl použit perspex a interiér byl bez jediného náznaku luxusu. Výsledkem se ovšem stala úspora hmotnosti v podobě nezanedbatelných 360 kg.

Vedle snižování hmotnosti došlo i použití výkonnějšího dvanáctiválce disponujícího 309 kW (418 k) při 8800 min-1 a úpravy podvozku. Od standardní Miury se Wallaceho dítě lišilo na první pohled vytaženými blatníky, kryjícími rozměrnější kola, řadou nových průduchů a aerodynamickými kryty pevných světlometů.

Všechny provedené změny odpovídaly tehdejší příloze J sportovních předpisů FIA. Odtud vlastně vzniklo i označení SVJ.

Video: Lamborghini Miura – nejslavnější z býků

Lamborghini Miura SVJ bylo dokončeno během roku 1970 a ve službách své značky najelo přes 32.000 testovacích kilometrů. Po premiéře na autosalonu v Ženevě roku 1971, kde mělo demonstrovat schopnosti svého výrobce, mělo být podle příkazu Ferruccia Lamborghini dáno do šrotu, protože zakladatel značky netoužil po účasti v závodech.

Na vrakoviště se Miura SVJ ovšem vydala oklikou, protože se našel zájemce ochotný za ni zaplatit. Vůz s číslem podvozku 5084 nakonec získal milionář Alfredo Belpone z italského Bresica, ale ten se z něj dlouho neradoval, protože jeho mechanik při jedné z testovacích jízd narazil do mostu, při čemž se roztrhla palivová nádrž a Miura SVJ skončila v plamenech a již nikdy nebyla opravena.

Lamborghini Miura – etalon krásy

Původní prototyp ovšem zaujal několik dostatečně movitých zákazníků a Lamborghini jim postavil pětici replik s továrním označením P 400 SVJ Miura. Tyto vozy se od první Joty liší prakticky jen interiérem, protože namísto na závodní dráhu zamířily do běžného provozu a jejich majitelé si tak užívali kvalitní čalounění i komfort klimatizace. Jedna z Miur SVJ z této pětice je tedy nyní v nabídce společnosti RM Auctions a podle jejích materiálů se jedná o vůz s číslem podvozku 4892, který zahájil svou kariéru v červenci roku 1971 jako jako Miura SV v bílé barvě s modrým interiérem, kterou si koupil doktor Alcide z Říma.

Nejpozději v roce 1974 byla u tohoto vozu provedena konverze na provedení P 400 SVJ Miura, kdy všechny úpravy techniky a karoserie doplnil nový červený lak. Ve své nové podobě mělo toto Lamborghini zamířit do Japonska, kde vystřídalo do konce osmdesátých let několik majitelů.

Následoval přesun do Spojených států a zde jej v roce 2007 do své sbírky zařadil sběratel z Pensylvánie. V květnu roku 2007 vůz s číslem podvozku 4892 zkontroloval Claudi Zampolli, bývalý zaměstnanec Lamborghini, který měl v letech 1967 až 1972 na starosti speciální projekty značky. Zampolli písemně potvrdil, že se skutečně jedná o továrně upravenou Miuru SVJ.

Díky tomu se vůz dočkal špičkové renovace, kterou během dvou let za cenu 225.000 amerických dolarů provedl Gary Bobileff. Celý proces byl důkladně zdokumentován a na jeho konci stál vůz ve své současné podobě s karoserií v odstínu Rosso Granada, který v roce 2010 získal jeho aktuální majitel. Ten ještě v tom roce kontaktoval Boba Wallace a bývalý testovací jezdec Lamborghini potvrdil, že vůz byl uveden do stejného stavu, v němž opustil v sedmdesátých letech automobilku.

Nyní je tedy jedinečný zástupce historie značky Lamborghini opět na prodej a může stát i jejím nejdražším zástupcem, který překoná i částky 2,5 milionu amerických dolarů zaplacených za Reventón v roce 2009 a 2,16 milionu amerických dolarů, ze něž změnil majitele koncept Marzal v roce 20011.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky Křetínský koupil slovenského výrobce kotlů SES, použil k tomu pohledávky

Společnost EP Industries miliardáře Daniela Křetínského…

 
Zdroj: RM Auctions
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Valentino Balboni: Legendární testovací jezdec pracuje pro Lamborghini už přes 40 let! Valentino Balboni: Legendární testovací jezdec pracuje pro Lamborghini už přes 40 let!

Nebyl ani designérem, ani šéfem velké automobilky. Muž…

Lamborghini Miura všude kam se podíváte (fotogalerie + videa) Lamborghini Miura všude kam se podíváte (fotogalerie + videa)

Itálií v červnu projíždělo dvacet kousků slavného…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusí módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření míst pro ultras

Sparta pyká za fanoušky. Pokuta 100 tisíc a uzavření…

Disciplinární komise Ligové fotbalové asociace potrestala Spartu pokutou 100 tisíc korun a uzavřením části…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…