Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Urus ST-X Concept: Značkový pohár pro milovníky SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Lamborghini Urus se prakticky ihned po svém odhalení a uvedení na trh zařadilo mezi nejúspěšnější modely své značky. Popularitu tohoto výjimečného SUV může zvýšit i nový značkový pohár.

Lamborghini v polovině letošního listopadu odhalilo jedinečný supersport SC18, který vychází z modelu Aventador a je pod ním podepsána divize Squadra Corse, která se věnuje přípravě závodních vozů s býkem ve znaku. S odstupem pouhých pár dnů tato divize odhalila své další dílo v podobě Lamborghini Urus ST-X Concept.

SUV s karoserií v kombinaci výrazného zeleného odstínu s černými karbonovými vlákny již není na zakázku postaveným vozem, jako je SC18, ale jak uvádí jeho označení, jedná se o koncept a to vozu připraveného pro novou závodní sérii.

Lamborghini Urus ST-X Concept má být totiž připraveno pro závody na uzavřených okruzích ve stylu rallyekrosu, což znamená, že část okruhu má nabídnout hladký asfalt a část naopak terénní vložku. SUV italské značky se má dočkat v roce 2020 vlastního poháru, jehož podniky mají být realizovány v Evropě a na Středním východě se schválením organizace FIA.

Koncept závodního automobilu se od výchozího sériového modelu liší optimalizovanou technikou a kompletní bezpečnostní výbavou podle požadavků FIA, což znamená, že v interiéru nechybí ochranná klec a vůz je vybaven vlastním hasicím systémem i bezpečnostní palivovou nádrží FT3.

SUV se vedle bezpečnostních prvků může pochlubit i mírně upraveným exteriérem. Ten zaujme novou kapotou motoru s většími vstupy a výdechy vzduchu, vnějšími zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových vláken, spoilerem nad zadním oknem ze stejného materiálu a jednodílnými 21palcovými koly s uchycením centrální maticí a obutím značky Pirelli.

V případě samotné techniky pak Lamborghini zmiňuje, že přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l má i nadále poskytuje nejvyšší výkon a 478 kW (650 k) a točivý moment 850 N.m. Pozornost má ovšem přitahovat nový výfukový systém s koncovkami vyvedenými přední kola a snížení hmotnosti o 25 %, což má znamenat, že hmotnost konceptu je kolem 1650 kg, což je o 550 kg méně než u sériového vozu.

Lamborghini v současnosti v souvislosti s novou závodní sérií uvádí, že hodlá svým klientům poskytovat kompletní servis, což má znamenat, že všechny vozy bude připravovat divize Squadra Corse a jezdcům budou pouze přistaveny k jednotlivým závodům. První z nich se má jet již při finále značkového poháru Super Trofeo na konci sezóny 2019.

Video se připravuje ...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
23. 11. 2018 21:12
Re: Lambo
Tak to si vystihol uplne. Ale uznavam, ze marketingovo je to pre lambo velmi mudry krok.
19. 11. 2018 15:15
Lambo
Značkový pohár Lamborghini Urus - závody pro majetné, a pro lůzu mají ekoteroristé tříhrnky, aby prý nezasviniznečistili planetu!