Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini v Ženevě 2010

Aleš Jungmann
Tak jako každý rok i letos si charismatický Stephan Winkelmann připravil pro fandy automobilky s býkem ve znaku nějakou perličku. Je jí ostrý model nového Gallarda, kvůli úspoře hmotnosti oproti sériovému modelu zvaný Superleggera.

Gallardo LP 570-4 Superleggera

V porovnání s Gallardem LP 560–4 je nová Superleggera o 70 kilogramů lehčí, její suchá hmotnost nepřesahuje 1340 kilogramů. Může za to samozřejmě velmi bohaté využití karbonu v exteriéru i interiéru (karbon celkem ušetřil 40 kg), kovaná hliníková devatenáctipalcová kola uspořila dalších 13 kg a několik kilogramů mají na svědomí také odlehčené sedačky čalouněné Alcantarou místo „těžké“ kůže. Drobných úprav je ale daleko více.

Jak je z názvu patrné, vidlicový desetiválec o objemu 5204 cm3 si o deset koní polepšil a při osmi tisících otáčkách produkuje velmi dobrých 419 kW (570 koní). To znamená výborný poměr výkon/hmotnost na úrovni 2,35 kg/k. Točivý moment 540 Nm vrcholí při 6500 otáčkách. Zrychlení z klidu na 100 km zabere permanentní (normální rozdělení točivého momentu mezi nápravy je 30:70) čtyřkolce 3,4 sekundy, na 200 km/h zrychlí za 10,2 s. Nejvyšší rychlost činí 325 km/h, to vás ale nemusí až tak moc zajímat; se Superleggerou si totiž budete užívat hlavně v zatáčkách. A to především díky rozdělení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy a sportovnějšímu nastavení podvozku, kde byly určité partie zesíleny.

Devadesátilitrovou nádrž byste prý neměli vyjezdit tak lehce, spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouhých (na supersport) 13,5 litru Naturalu na 100 km. To je hodnota při použití automatické převodovky E-Gear, koupíte-li verzi s manuálem, počítejte se spotřebou 14,4 litru.

O včasná zastavení se starají ocelové brzdy (průměr 365 vpředu a 356 vzadu) nebo na okruhu o hodně použitelnější karbonové kotouče o rozměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu. Na rozdíl od těch ocelových, které jsou vpředu osmipístkové, stačí předním karbonovým brzdám pístků jen šest. Samozřejmě je zde možnost barevného nalakování třmenů, možnost objednání většího zadního křídla jakož i úprava dalších částí v rámci programu Ad Personam. Seznam příplatkové výbavy je velmi bohatý.


Aleš Jungmann