Lancia Delta HF Integrale se vrátí. S jedním párem dveří

 

Už je to šestadvacet let, co Lancia vyhrála naposledy rallye započítanou do mistrovství světa. Delta HF Integrale se ale vrátí. Má to sice háček, ale vlastně jen malý...

Když Singer dokáže křísit starší Porsche 911 generace 964, auta prakticky stavět znovu kromě základu karoserie a vybavovat je moderní technikou (a starším vzhledem), proč by totéž nešlo s Lancií Delta? Konkrétně slavnou HF Integrale, která měla premiéru coby evoluce HF 4WD v březnu 1988 na Portugalské rallye a Massimo „Miki“ Biasion tam s ní hned vyhrál? Poslední triumf tohoto vozu v královské kategorii patřil Andreovi Aghinimu, ten zvítězil v továrních barvách Martini Racing na Sanremu 1992.

Prostě ikona, i když to nebyl speciál bestiální skupiny B, ale mnohem krotší „áčko“, šest mistrovských titulů ve značkách pro Lancii v řadě za sebou (1987-1992) hovoří jasně. To, že se vrátí, je dobrou zprávou pro všechny fanoušky. A nejlepší pro ty, kteří si ji mohou dovolit. Nová Integrale ale nebude mít dva páry bočních dveří, nýbrž pouze jeden. Reinterpretaci klasiky samozřejmě nemá na starosti automobilka samotná, protože ta pod křídly Fiatu pomalu cíleně umírá.

Třídveřová Delta Integrale je dílem malé firmičky Automobili Amos. Nebojte se, nejde o kůlnu, která produkuje pochybné laminátové kity někde na předměstí amerického velkoměsta. Založil ji Eugenio Amos, dnes dvaatřicetiletý podnikatel, automobilový závodník a sběratel a jde o společnost italskou. Jel už dvakrát Dakar stejně jako kdysi jeho táta, vyhrál Lamborghini Super Trofeo a i další závody gétéček. V úvodu zmíněnou inspirací od Singeru se tento muž nijak netají a vzhledem k tomu, že na prvním připravovaném prototypu i počítačových snímcích jsou loga Lancie, určitě si vše předem ošéfoval.

Amos chce využít komponentů původních Integrale s dvoulitrovými přeplňovanými šestnáctiventilovými motory. Jestli si myslíte, že jsou všechny v soukromých sbírkách, tak to určitě neplatí, protože spousta jich skončila napadena kutilem a takové auto má pramalou historickou hodnotu. Takže se na něj může sáhnout, předělat ho a... ano, vytřískat na něm co nejvíc peněz. Sem tam možná lze potkat i nějaký řádně unavený exemplář. Ale nakonec proč ne? Eugenio je velký blázen do aut, určitě nepoužije žádnou doslova mýtickou limitku Evoluzione, protože ty si každý právě chrání jako oko v hlavě, jsou drahé a zakladateli společnosti je to jasné jak facka, Jednu bílou Evo v těch správných barvách má mimochodem doma ve Varese. Jinou žlutou Evoluzione II Giallo Ginestra koupil v roce 1992 jeho otec, takže se nelze této vášni divit...

Revize každého vozu má být kompletní včetně instalace zhruba tisícovky nových komponentů, Karoserie hodlají u Amosu vyklepávat ručně z hliníkového plechu, protože jsou širší a svalnatější. Jen na příď poslouží uhlíkové kompozity. Proč? Aby byla černá a odkazovala na starší slavné kupé Beta Montecarlo z let 1975-1981. Interiér je kompletně přepracován, kokpit připomíná šílenou Deltu S4. Všechno začalo hliněným modelem. Tým návrhářů pracoval v Borromeo de Silva u Milána, prototyp ale vzniká ještě západněji v Piemontu, tedy kraji u hranic s Francií a Švýcarskem, jehož metropolí je... Turín. Tam funguje spousta dodavatelů Fiatu, takže má vše logiku.

Automobili Amos slibují i přepracovanou geometrii a zavěšení, aby auta s pohonem všech kol potlačila vrozenou nedotáčivost. Prototyp jsme měli původně vidět už na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, ale bohužel se všechny práce nestihly, tak nás alespoň odměnili fotkou rozestavěného stroje a rendery. Eugenio Amos chce postavit maximálně 15 kousků, pokud se mu sejdou objednávky. Dílny jsou uzpůsobeny k tomu, aby se rodily dva vozy současně a potrvá to asi tři až čtyři měsíce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Mír do příští války Glosa Jany Havligerové: Mír do příští války

Z těžkých mračen, která se stahovala nad předsedou…

Komunista Ondráček obdržel medaili od Českého svazu bojovníků za svobodu Komunista Ondráček obdržel medaili od Českého svazu bojovníků za svobodu

Komunistický poslanec Zdeněk Ondráček obdržel tento týden…

Hamáček získal důvěru od spolustraníků. Zimola svou platformu rušit nebude Hamáček získal důvěru od spolustraníků. Zimola svou platformu rušit nebude

Předseda sociální demokracie a vicepremiér Jan Hamáček…

 
Zdroj: Classic Driver, Carscoops, SM

Štítky Lancia

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby! Líbí se vám BMW X8? Tohle obří kupé-SUV by se mohlo dostat do výroby!

Rozroste se dále modelová řada BMW? Nová X7 by mohla…

 



Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu... Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu...

Na loni zveřejněné video s Lancií 037 jedoucí pro vánoční…

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová! Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová!

Žlutá Delta najezdila za čtvrt století pouhých 6.487…

 



 
Tarform Motorcycles: I takto může vypadat elektrická motorka

Tarform Motorcycles: I takto může vypadat elektrická motorka

Dnes 15:26

Moderní způsob výroby, elektrický pohon a zároveň linie, které jsou nyní tolik v módě u café racerů a scramblerů, ohlížejících se do minulosti, nabízí nová motocyklový značka.




Blesk.cz

Moderátorka Tereza Kostková: Před StarDance šla na funus!

Moderátorka Tereza Kostková: Před StarDance šla na funus!

Třpytivou róbu vyměnila za černý smuteční šat. Tereza Kostková (42), která s Markem Ebenem (60) provází sobotní…

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním tahu hořelo auto

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním…

Dálnici D10 uzavřel dnes na 32. kilometru ve směru na Prahu nedaleko Benátek nad Jizerou na Mladoboleslavsku…

 

iSport.cz

Sága Nylander: evropská odbočka v Rakousku, Znojmo by ale bylo risk

Sága Nylander: evropská odbočka v Rakousku, Znojmo…

Když tým prohraje šest utkání v řadě, okamžitě se vyrojí spekulace o možných posilách. Do výsledkově trápícího…

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku je to zpráva z Marsu?

Změnit hru. A hned. Proč to v Chelsea jde a v Česku…

Změna hry ze dne na den? Vyloučené! Snad za půl roku, ale spíš až za rok. Tohle se bere v českém fotbale za…

 

Reflex.cz

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit zrak. A jde na to překvapivě jednoduše

Český projekt chce miliardě lidí na planetě zlepšit…

Nekorigovaný špatný zrak je v současnosti nejrozšířenějším zdravotním problémem na světě. Valnou většinu potíží…

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…