Lancia Delta HF Integrale se vrátí. S jedním párem dveří

 

Už je to šestadvacet let, co Lancia vyhrála naposledy rallye započítanou do mistrovství světa. Delta HF Integrale se ale vrátí. Má to sice háček, ale vlastně jen malý...

Když Singer dokáže křísit starší Porsche 911 generace 964, auta prakticky stavět znovu kromě základu karoserie a vybavovat je moderní technikou (a starším vzhledem), proč by totéž nešlo s Lancií Delta? Konkrétně slavnou HF Integrale, která měla premiéru coby evoluce HF 4WD v březnu 1988 na Portugalské rallye a Massimo „Miki“ Biasion tam s ní hned vyhrál? Poslední triumf tohoto vozu v královské kategorii patřil Andreovi Aghinimu, ten zvítězil v továrních barvách Martini Racing na Sanremu 1992.

Prostě ikona, i když to nebyl speciál bestiální skupiny B, ale mnohem krotší „áčko“, šest mistrovských titulů ve značkách pro Lancii v řadě za sebou (1987-1992) hovoří jasně. To, že se vrátí, je dobrou zprávou pro všechny fanoušky. A nejlepší pro ty, kteří si ji mohou dovolit. Nová Integrale ale nebude mít dva páry bočních dveří, nýbrž pouze jeden. Reinterpretaci klasiky samozřejmě nemá na starosti automobilka samotná, protože ta pod křídly Fiatu pomalu cíleně umírá.

Třídveřová Delta Integrale je dílem malé firmičky Automobili Amos. Nebojte se, nejde o kůlnu, která produkuje pochybné laminátové kity někde na předměstí amerického velkoměsta. Založil ji Eugenio Amos, dnes dvaatřicetiletý podnikatel, automobilový závodník a sběratel a jde o společnost italskou. Jel už dvakrát Dakar stejně jako kdysi jeho táta, vyhrál Lamborghini Super Trofeo a i další závody gétéček. V úvodu zmíněnou inspirací od Singeru se tento muž nijak netají a vzhledem k tomu, že na prvním připravovaném prototypu i počítačových snímcích jsou loga Lancie, určitě si vše předem ošéfoval.

Amos chce využít komponentů původních Integrale s dvoulitrovými přeplňovanými šestnáctiventilovými motory. Jestli si myslíte, že jsou všechny v soukromých sbírkách, tak to určitě neplatí, protože spousta jich skončila napadena kutilem a takové auto má pramalou historickou hodnotu. Takže se na něj může sáhnout, předělat ho a... ano, vytřískat na něm co nejvíc peněz. Sem tam možná lze potkat i nějaký řádně unavený exemplář. Ale nakonec proč ne? Eugenio je velký blázen do aut, určitě nepoužije žádnou doslova mýtickou limitku Evoluzione, protože ty si každý právě chrání jako oko v hlavě, jsou drahé a zakladateli společnosti je to jasné jak facka, Jednu bílou Evo v těch správných barvách má mimochodem doma ve Varese. Jinou žlutou Evoluzione II Giallo Ginestra koupil v roce 1992 jeho otec, takže se nelze této vášni divit...

Revize každého vozu má být kompletní včetně instalace zhruba tisícovky nových komponentů, Karoserie hodlají u Amosu vyklepávat ručně z hliníkového plechu, protože jsou širší a svalnatější. Jen na příď poslouží uhlíkové kompozity. Proč? Aby byla černá a odkazovala na starší slavné kupé Beta Montecarlo z let 1975-1981. Interiér je kompletně přepracován, kokpit připomíná šílenou Deltu S4. Všechno začalo hliněným modelem. Tým návrhářů pracoval v Borromeo de Silva u Milána, prototyp ale vzniká ještě západněji v Piemontu, tedy kraji u hranic s Francií a Švýcarskem, jehož metropolí je... Turín. Tam funguje spousta dodavatelů Fiatu, takže má vše logiku.

Automobili Amos slibují i přepracovanou geometrii a zavěšení, aby auta s pohonem všech kol potlačila vrozenou nedotáčivost. Prototyp jsme měli původně vidět už na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, ale bohužel se všechny práce nestihly, tak nás alespoň odměnili fotkou rozestavěného stroje a rendery. Eugenio Amos chce postavit maximálně 15 kousků, pokud se mu sejdou objednávky. Dílny jsou uzpůsobeny k tomu, aby se rodily dva vozy současně a potrvá to asi tři až čtyři měsíce.

Spolupracujeme s TipCars.com
České Nestlé loni zvýšilo svůj zisk o více než čtvrtinu České Nestlé loni zvýšilo svůj zisk o více než čtvrtinu

Zisk české pobočky předního světového výrobce cukrovinek…

Italská vláda plánuje po pádu mostu Ponte Morandi kontroly staveb v celé zemi Italská vláda plánuje po pádu mostu Ponte Morandi kontroly staveb v celé zemi

Italská vláda plánuje po pádu dálničního mostu v Janově…

Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum

Pětihodinovou pracovní dobu by v rámci svého zaměstnání…

 
Zdroj: Classic Driver, Carscoops, SM

Štítky Lancia

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu... Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu...

Na loni zveřejněné video s Lancií 037 jedoucí pro vánoční…

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová! Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová!

Žlutá Delta najezdila za čtvrt století pouhých 6.487…

 



 
Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Dnes 09:41

Solární panely dnes najdete na polích i střechách domů. Prý mohou dokonce dobít autobaterii.




Blesk.cz

Násilnický syn akčního hrdiny Van Damma opět zaútočil! Na spolubydlícího vytáhl nůž

Násilnický syn akčního hrdiny Van Damma opět…

Nejmladší syn hvězdy akčních filmů Jeana-Claudea Van Damma (57) Nicholas Van Varenberg (22) je podle žaloby…

Na Trutnovsku hoří barokní zámek! Byl na prodej za 14,5 milionu

Na Trutnovsku hoří barokní zámek! Byl na prodej za…

V Horním Maršově na Trutnovsku od dnešního rána hoří nevyužívaný a chátrající barokní zámek. Střecha zámku…

 

iSport.cz

Hrdina Jablonce Hrubý: Bylo to napínavé, ale konečně mám nulu

Hrdina Jablonce Hrubý: Bylo to napínavé, ale konečně…

Lepší než on by byla už asi jen cihlová zeď. Jablonecký brankář Vlastimil Hrubý byl včera v Edenu neprůstřelný,…

Bohemians vzali gól, ofsajd nebyl. Atentát a loupež, psali hráči po remíze

Bohemians vzali gól, ofsajd nebyl. Atentát a loupež,…

Týden poté, co dala Plzeň vítězný gól po ofsajdové situaci, se ve FORTUNA:LIZE objevil další případ, kdy bylo…

 

Reflex.cz

Opět povinná vojna v Česku? Je to nesmysl, ministr Metnar by měl řešit úplně jiné věci

Opět povinná vojna v Česku? Je to nesmysl, ministr…

Ministr obrany Lubomír Metnar (za hnutí ANO) prohlásil, že by podpořil opětovné zavedení povinné vojenské služby…

Za krvácení a modřiny jen pokuta. Rusko dekriminalizovalo domácí násilí. Jaký je výsledek?

Za krvácení a modřiny jen pokuta. Rusko…

V únoru 2017 ruská státní Duma dekriminalizovala některé formy domácího násilí. Pokud k násilí na ženě a dětech…