Lancia Delta HF Integrale se vrátí. S jedním párem dveří

 

Už je to šestadvacet let, co Lancia vyhrála naposledy rallye započítanou do mistrovství světa. Delta HF Integrale se ale vrátí. Má to sice háček, ale vlastně jen malý...

Když Singer dokáže křísit starší Porsche 911 generace 964, auta prakticky stavět znovu kromě základu karoserie a vybavovat je moderní technikou (a starším vzhledem), proč by totéž nešlo s Lancií Delta? Konkrétně slavnou HF Integrale, která měla premiéru coby evoluce HF 4WD v březnu 1988 na Portugalské rallye a Massimo „Miki“ Biasion tam s ní hned vyhrál? Poslední triumf tohoto vozu v královské kategorii patřil Andreovi Aghinimu, ten zvítězil v továrních barvách Martini Racing na Sanremu 1992.

Prostě ikona, i když to nebyl speciál bestiální skupiny B, ale mnohem krotší „áčko“, šest mistrovských titulů ve značkách pro Lancii v řadě za sebou (1987-1992) hovoří jasně. To, že se vrátí, je dobrou zprávou pro všechny fanoušky. A nejlepší pro ty, kteří si ji mohou dovolit. Nová Integrale ale nebude mít dva páry bočních dveří, nýbrž pouze jeden. Reinterpretaci klasiky samozřejmě nemá na starosti automobilka samotná, protože ta pod křídly Fiatu pomalu cíleně umírá.

Třídveřová Delta Integrale je dílem malé firmičky Automobili Amos. Nebojte se, nejde o kůlnu, která produkuje pochybné laminátové kity někde na předměstí amerického velkoměsta. Založil ji Eugenio Amos, dnes dvaatřicetiletý podnikatel, automobilový závodník a sběratel a jde o společnost italskou. Jel už dvakrát Dakar stejně jako kdysi jeho táta, vyhrál Lamborghini Super Trofeo a i další závody gétéček. V úvodu zmíněnou inspirací od Singeru se tento muž nijak netají a vzhledem k tomu, že na prvním připravovaném prototypu i počítačových snímcích jsou loga Lancie, určitě si vše předem ošéfoval.

Amos chce využít komponentů původních Integrale s dvoulitrovými přeplňovanými šestnáctiventilovými motory. Jestli si myslíte, že jsou všechny v soukromých sbírkách, tak to určitě neplatí, protože spousta jich skončila napadena kutilem a takové auto má pramalou historickou hodnotu. Takže se na něj může sáhnout, předělat ho a... ano, vytřískat na něm co nejvíc peněz. Sem tam možná lze potkat i nějaký řádně unavený exemplář. Ale nakonec proč ne? Eugenio je velký blázen do aut, určitě nepoužije žádnou doslova mýtickou limitku Evoluzione, protože ty si každý právě chrání jako oko v hlavě, jsou drahé a zakladateli společnosti je to jasné jak facka, Jednu bílou Evo v těch správných barvách má mimochodem doma ve Varese. Jinou žlutou Evoluzione II Giallo Ginestra koupil v roce 1992 jeho otec, takže se nelze této vášni divit...

Revize každého vozu má být kompletní včetně instalace zhruba tisícovky nových komponentů, Karoserie hodlají u Amosu vyklepávat ručně z hliníkového plechu, protože jsou širší a svalnatější. Jen na příď poslouží uhlíkové kompozity. Proč? Aby byla černá a odkazovala na starší slavné kupé Beta Montecarlo z let 1975-1981. Interiér je kompletně přepracován, kokpit připomíná šílenou Deltu S4. Všechno začalo hliněným modelem. Tým návrhářů pracoval v Borromeo de Silva u Milána, prototyp ale vzniká ještě západněji v Piemontu, tedy kraji u hranic s Francií a Švýcarskem, jehož metropolí je... Turín. Tam funguje spousta dodavatelů Fiatu, takže má vše logiku.

Automobili Amos slibují i přepracovanou geometrii a zavěšení, aby auta s pohonem všech kol potlačila vrozenou nedotáčivost. Prototyp jsme měli původně vidět už na Concorso d'Eleganza Villa d'Este, ale bohužel se všechny práce nestihly, tak nás alespoň odměnili fotkou rozestavěného stroje a rendery. Eugenio Amos chce postavit maximálně 15 kousků, pokud se mu sejdou objednávky. Dílny jsou uzpůsobeny k tomu, aby se rodily dva vozy současně a potrvá to asi tři až čtyři měsíce.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se Vodní elektrárna Dalešice je v provozu už čtyřicet let. Podívejte se

Vodní elektrárna Dalešice, která byla kompletně uvedena…

Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají Svět řeší v Polsku klima. Zástupci dvou set států se blíží dohodě, ale rozpory trvají

Zástupci téměř dvou set států světa, kteří se na světové…

Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná Komunisty povede do evropských voleb europoslankyně Konečná

Kandidátku KSČM do voleb do Evropského parlamentu povede…

 
Zdroj: Classic Driver, Carscoops, SM

Štítky Lancia

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu... Stylově pro vánoční dárky? Potřebujete k tomu slavné Lancie! A něco k tomu...

Na loni zveřejněné video s Lancií 037 jedoucí pro vánoční…

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová! Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: Kupte si legendu z limitované edice, je jako nová!

Žlutá Delta najezdila za čtvrt století pouhých 6.487…

 



 
Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Mikrovlnné zapalování má zachránit benzinové motory. Emise prý sníží o 80 %

Dnes 13:10

Přechod na elektromobily je prý nevyhnutelný. Mnozí si to nemyslí. Kupříkladu německý start-up Micro Wave Ignition.




Blesk.cz

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s tanečnicí! Pláč a konec tréninku

Hodiny před finále StarDance: Drsná hádka Dvořáka s…

Už aby byl konec, říkají si jistě mnozí účinkující. Kolotoč přímých přenosů, tréninků a těžké dřiny se na…

 

iSport.cz

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu spálila prkno

Skvělá Ledecká! Zvítězila na snowboardu, při triumfu…

Olympijská vítězka Ester Ledecká vyhrála obří slalom snowboardistek v Cortině d'Ampezzo a po šestnáctém triumfu…

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi zvládnout a proč se nedaří

Frýdek po remíze v Příbrami: Nevíme, jak krizi…

Ani U Litavky se nepodařilo Spartě zmírnit velké zklamání z podzimní části. Jednogólové vedení neudrželi a…

 

Reflex.cz

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a producent Pavel Richter

Všechny naše desky končí pozitivně, říká hudebník a…

Na konci roku, ve kterém jsme si několikrát připomněli čtyřicet let od vzniku hudebního stylu ambient, jsme se…

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky, které mají rádi i rodiče

21 nejlepších filmů pro děti všech dob. Snímky,…

Určitě se s námi pohádáte: každá rodina má vlastní dětskou “hitparádu”, takže vybrat, nedejbože dokonce seřadit…