Lancia možná ještě není odepsaná
Dění kolem značky Fiat v posledních letech vyvolává dost protichůdné názory odborníků i veřejnosti. Značka, která nebyla daleko od bankrotu, teď vlastní třetího největšího výrobce aut v Americe a chystá takovou ofenzivu svých evropských, ovšem i těch i nově nabytých značek, že řada expertů odmítá uvěřit, že je realizovatelná.
Tím myslím zejména restart značek Maserati a Alfa Romeo, ale i návrat samotného Fiatu na výsluní evropských prodejů. Zdá se, že jediná automobilka, která na restrukturalizaci doplatila, je Lancia. Plán na prodej rebadgeovaných Chryslerů nefungoval a značka se stáhla ze všech trhů s výjimkou italského, kde bude živořit prodejem minivozu Ypsilon.
Objevily se ovšem i názory, že si Marchionne nechává Lancii "v záloze", kdyby náhodou restart Alfy Romeo nevyšel, je ovšem otázkou, k čemu by v takovém případě Lancia Fiatu byla. S mnohem zajímavější informací však přišel italský tisk. Tamní web autoedizione sice neuvedl zdroj, ale s odkazem na jistý italský deník informuje, že Lancia nekončí a byla pouze z krátkodobého horizontu "zakonzervována".
Už všechny ostatní ohlášené projekty FCA působí dost těžko proveditelně a zařazovat do nich i renesanci Lancie už by bylo patrně příliš, nicméně tato slavná italská značka prý čeká na to, až se postaví pevně na nohy ostatní koncernoví sourozenci a poté bude transformována zpět v normálně fungující automobilku. Bylo by však asi naivní očekávat takovou Lancii, jakou si ji pamatují z minulosti fandové motorsportu. Na sportovní a luxusní auta se bude zaměřovat Alfa Romeo a Maserati a orientace Lancie tak zřejmě půjde stejnou cestou, jako v letech minulých, tedy se zaměřením na ženy ze středních vrstev, módu, popřípadě rodinu.