Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender EV: Tiše ke kořisti

David Bureš
Diskuze (0)
Elektrický offroad to tu ještě nebylo. Land Rover Defender EV je novým vozem pro návštěvníky safari. Tichý provoz má konečně ryze praktické využití.

Zastoupení automobilky Land Rover v Jihoafrické republice představilo Defender poháněný na elektřinu. Elektrický offroad byl vyvíjen ve spolupráci s místním úpravcem Barker Performance Products.

Defender EV byl postaven díky zájmu jihoafrického přírodního parku Londolozi o offroad šetrný k životnímu prostředí. Právě proto je automobil speciálně upraven pro použití v přírodních rezervacích, pro lepší výhled pasažérů mu chybí střecha. Výhodou je rovněž tichý elektrický agregát, který automobilu umožní se více přiblížit zvířatům v rezervaci.

Elektrický terénní vůz je poháněn elektromotorem o výkonu 59 kW, maximální točivý moment je 300 Nm. Tak jako konvenční verze je i Defender EV vybaven stálým pohonem všech kol.

Dojezd offroadu při maximální rychlosti 60 km/h je 80 km, což odpovídá osmihodinovému výletu po safari. Typická vyjížďka je však podle slov automobilky asi třikrát kratší.

Energie elektromotoru je čerpána z lithium-ionových baterií o kapacitě 27 kW/h, které se dají dobít ve standardní elektrické síti. Baterie od společnosti Axeon jsou spolu s elektromotorem umístěny v přední kapotě auta, což má podle Land Roveru zajistit stejnou prostupnost terénem jako u sériového Defenderu.

Tak jako ostatní Land Rovery prošel i elektrický Defender náročnými terénními testy. Ty proběhly na testovací trati Gerotek nedaleko jihoafrické Pretorie. Elektrický offroad prospěl ve všech testech bez nejmenších problémů.

Land Rover Defender se vyrábí od roku 1983, poslední větší modernizací prošel v létě 2006. Číslo v 90 odkazuje na nejkratší verzi vozu a označuje rozvor náprav v palcích. Defender je v současné době nabízen s motorem TD4, což je přeplňovaný vznětový čtyřválec common-rail o objemu 2.402 cm3. Jeho výkon je 90 kW v 3.500 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm v 2.000 min-1.

David Bureš
Diskuze (0)