Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Laraki Fulgura – další na kolbišti supersportů

Miroslav Kudělka
Diskuze (22)
Dalším klenotem do sbírek movitých nadšenců sportovních vozů je Laraki Fulgura. Pochází z Maroka a k jeho pohonu slouží motor Mercedes-Benz...

Dalším klenotem do sbírek movitých nadšenců sportovních vozů je Laraki Fulgura. Pochází z Maroka a k jeho pohonu slouží motor Mercedes-Benz.

Laraki Fulgura se zrodila z nedšení Laraki Abdelsama, jehož vášní jsou sportovní vozy. Tím byla prakticky dána koncepce vozu, dvoumístné kupé s motorem před zadní nápravou. Karoserie má smíšenou konstrukci, nosná struktura je hliníková a povrchové panely jsou z uhlíkového kompozitu. Tím bylo dosaženo dostatečné tuhosti a přitom poměrně nízké hmotnosti vozu, 1350 kg. Podvozek vychází ze současných vozů F1, takže pružící jednotky nejsou u kol, ale uloženy ve středu vozu a ovládané pákovým převodem. Brzdy dodává firma Brembo a jsou v této kategorii téměř standardní velikosti, průměr 355 mm vpředu a 320 mm vzadu. Na obou nápravách jsou čtyřpístkové třmeny a použito je také ABS. Kola jsou vícedílná s deseti subtilními paprsky z hliníkové slitiny o rozměrech 9x19“ vpředu a 13x19“ vzadu. Pneumatiky mají rozměry 235/35 ZR19 resp. 335/25 ZR19.

Všechny tyto vymoženosti jsou použity především proto, aby dokázaly zkrotit sílu motoru V8 se třemi ventily na válec, mechanickým kompresorem a objemem 5439 ccm. Ten pochází od německého Mercedesu, avšak disponuje poněkud vyšším výkonem 441 kW (600 k) při 6300 ot/min a medvědím točivým momentem 730 Nm v širokém pásmu 2400-4800 ot/min. Tato síla je přenášena na kola zadní nápravy přes šestistupňovou sekvenční převodovku. S tímto agregátem dosahuje Laraki lehce nadstandardních výkonů ve své kategorii. Zrychlení 0-100 km/h zvládá za raketových 3,8 sekundy a maximální rychlost leží na hranici 330 km/h.

Miroslav Kudělka
Diskuze (22)