Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Leaderem v oblasti jízdních vlastností se chce stát... Kia!

Michal Fokt
Diskuze (39)
Poté, co korejská značka skoncovala s nudným designem, se chce zaměřit na techniku a má v plánu zahanbit renomovanější konkurenci svými podvozky

Korejci poměrně rychle pochopili, že jedním z klíčů k úspěchu na západních trzích je pohledný design, přičemž Kia to díky německému šéfdesignérovi pochopila přece jen o něco dříve, než mateřský Hyundai, vozy této značky jsou pohledné, moderní a se sportovním nádechem. Ostatně takový byl také plán – udělat z Kie v rámci koncernu sportovně laděnou značku pro mladší zákazníky.

To ostatní okolo však zatím trochu vázne a nejsportovnějším modelem je kompaktní gétéčko pro_cee´d. Zdá se však, že Kia na svém směřování nic nemění, jen postupuje poněkud pomaleji, než se očekávalo. Nyní evropský šéf automobilky Michael Cole v rozhovoru pro Autocar prozradil, jak se věci vyvíjí dál.

Řekl, že poté, co se značka zaměřila na design, kvalitu a spolehlivost, si vytyčila další cíl. Bude se snažit nejen o to, aby byla plně konkurenceschopná v oblasti ovladatelnosti a jízdních vlastností, ale dokonce aby se v těchto ohledech stala špičkou v autoprůmyslu.

„Jsme konkurenceschopní, ale chceme, abychom byli známí také dynamikou našich aut.“ S tím má značce Kia pomoci svými schopnostmi a znalostmi Albert Biermann, bývalý šéf divize BMW M, jenž bude mít na starosti nejen ostré hyundaie divize N, ale i sportovní modely Kia. Ano, něco se v této oblasti opravdu chystá, ale je to zatím přísně tajné a nejspíš to ještě bude pár let trvat.

Michal Fokt
Diskuze (39)
Avatar - Emel
20. 9. 2016 08:46
Re: Kija po italsku? hmm
Sportage je více globální model než třeba Ceed, nedělá se jen na Slovensku... a i jeho design je trošku více "globální". Já tam tu evropskou školu vidím, ale souhlas, u Sportage to není tak jednoznačné.
20. 9. 2016 05:45
Re: Kija po italsku? hmm
Než budeme pokračovat v diskusi, tak se nejprve podívej třeba na v Evropě vyráběný Sportage. Má snad jinde po světě jiný design?
20. 9. 2016 00:29
Re: ciel je to pekny
Počínaje rokem 86 to vyhráli Williams a pak McLaren, kteří měli od Hondy pouze motory. Ale ok, závodní auta Japonci tou dobou nestavěli špatná, vždyť v roce 1991 Mazda vyhrála Le Mans. Nebavil jsem se však o závodech, nýbrž o masové produkci, kde ta auta fakt nebyla bůhvíco. Vždy je tam x let zpoždění, než se ty zkušenosti z motorsportu promítnou do normální produkce. Vem si, že dnes Hyundai v rallye celkem válí, M-Sportu s podporou Fordu dává kouř, ale civilní Focus a Fiesta jsou jízdně stále o něčem jiném než i30 a i20. ;-)
Avatar - bystron
19. 9. 2016 23:26
Re: ciel je to pekny
Kia = pouťové labutě >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2016 23:18
Re: Kija po italsku? hmm
tazky nesuhlas... ved kia uz chysta zavodny ceed TCR .... ktory uz o rok bude zavodit :yes:

pride mi ze tuto znacku hodne podcenujes... ale preco to neviem