Lexus IS-F 2012: Facelift s upraveným podvozkem
Sportovní sedan z dílny Lexusu je lehce upravován každý rok. Loni IS-F dostalo několik designových úprav, předloni bylo vybaveno svorným diferenciálem s omezeným prokluzem. Letos přišla řada na úpravu podvozku.
Vylepšený podvozek dostal nové tlumiče od firmy ZF, tužší stabilizátory a upravenou geometrii zavěšení. Karoserie automobilu se má díky těmto změnám při jízdě méně naklánět a IS-F má řidiči poskytnout přesnější zpětnou vazbu. Zároveň ale má být zachován komfort japonského sedanu, zvláště během dlouhých jízd. Automobil se má také lépe chovat na nerovném povrchu.
O změny podvozku se postarali němečtí inženýři Lexusu, automobil by tak proti minulosti měl být lépe přizpůsoben evropským silnicím.
V motorovém prostoru zůstává vidlicový osmiválec s výkonem 311 kW. Japonský sedan nově zvládne akceleraci z 0-100 km/h o 0,1 s rychleji, a to za 4,7 s. Elektronicky omezená nejvyšší rychlost – 270 km/h – zůstala zachována.
Modelový rok 2012 bude pro Lexus IS-F znamenat i změny v příplatkové výbavě. Novinkou jsou na přání dodávaná 19palcová kola z lehkých slitin od firmy BBS se 14 paprsky. Vnitřek interiéru bude možné nově objednat i v dvoubarevném provedení, kombinující černou a karmínovou barvu. Karmínová se po vzoru supersportu LFA objevuje na spodní části volantu a na hlavici volicí páky převodovky.
Cena Lexusu IS-F modelového roku 2012 má zůstat nezměněna, v Německu je nadále stanovena na 70.600 euro. V Česku tento japonský sedan začíná na částce 1.764.000,- Kč.
V loňském roce vrcholná verze Lexusu IS prošla úpravou vzhledu, kdy dostala pás diod pro denní svícení, uvnitř se objevilo několik estetických vylepšení a nové dekorační prvky, ale i nový volant a upravená sedadla. Díky tehdy nevyřešené kauze „nečekaného zrychlování“ byl seznam bezpečnostních systémů doplněn o Brake Override System. Toto zařízení při sešlápnutí brzdového pedálu sníží výkon motoru (i při stisknutém akcelerátoru) tak, aby bylo možné pomocí brzd vozidlo zastavit.
Rok předtím byl v Lexusu IS-F konvenční diferenciál nahrazen samosvorným typu Torsen. Japonský konkurent BMW M3 se prodává od roku 2008.