Lexus LC GT500: Nejhezčí závoďák v historii Toyoty?
Lexus v relativně krátké době už potřetí vymění závodní náčiní pro domácí šampionát cestovních aut Super GT. Dlouhých devět let závodil ve vrcholné třídě GT 500 s modelem SC 430, jenž získal čtyři tituly a teprve v sezoně 2014 jej vystřídal speciál inspirovaný modelem RC F. Ten zatím nevyhrál a letošní ročník je zatím otevřený - týmům Lexusu sice patří v průběžném pořadí 2.-6. místo, ale ve vedení je tovární stáj Nissanu Nismo. Pokud ale nezvítězí letos, tak už nikdy, protože příští rok bude nehrazen novinkou jménem LC GT500.
Závoďák inspirovaný luxusním kupé LC 500, které se začne prodávat koncem letošního roku, bude mít v souladu s pravidly pod kapotou motor 2.0 Turbo, zaujme ale v první řadě jeho velmi atraktivní design, ostatně působivé je LC už v sériové podobě. Je navíc určitá šance, že bude LC GT500 k vidění na vlastní oči i v Evropě. Speciály Super GT totiž vznikly v souladu s pravidly DTM s tím, že německé cesťáky plánovaly přechod na turbomotory až od roku 2017. Jenže Mercedes tento plán nakonec odmítl a zdá se, že se společně s BMW a Audi dohodli na odložení tohoto kroku na rok 2019.
Právě tehdy se otevře cesta do Evropy i japonským speciálům Super GT a dá se předpokládat, že japonské značky do DTM minimálně jeden tým s tovární podporou nasadí. To by startovní pole významným způsobem zpestřilo a na okruzích by tak byl k vidění i tenhle krasavec.