Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LF-A Roadster: desetiválcový roadster jako předskokan sériového kupé

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Vše nasvědčuje tomu, že se chystá extrémní Lexus s prestižním desetiválcem. Než se tak stane, je tu další upoutávka pro rok 2008.

O prvním Lexusu LF-A jsme psali přesně před třemi roky. Od té doby se na voze tohoto jména mnoho změnilo. Mnohokrát se také japonští inženýři vydali testovat předprodukční prototypy na Nürburgring. Vše nasvědčuje tomu, že se chystá extrémní Lexus s prestižním desetiválcem. Než se tak stane, je tu další upoutávka pro rok 2008.

Minulý rok Lexus vozil po všech světových autosalonech koncept, o kterém se říká, že není daleko od sériového provedení. Snímky, pořízené na západě Německa na slavném okruhu Nürburgring, prozrazují cosi ze záměrů Lexusu. Tato japonská značka je zatím jen Davidem vedle prémiových Goliášů z Německa, ale prestižní a následně i odbytový impuls v podobě sportovního kupé klasické koncepce by mohl fungovat.

Než se - pravděpodobně na podzim 2008 - představí sériová podoba Lexusu LF-A s uzavřenou karoserií kupé, přichází Japonci s otevřenou dvoumístnou variantou roadster. Karoserie postavená z hliníkových slitin a úhlíkových kompozitů byla zesílena. Vnější rozměry 4460 x 1895 x 1219 mm a rozvor 2606 mm jsou velmi podobné loňské studii z Detroitu.

Vpředu mezi nápravou a prostorem pro posádku uložený desetiválec s objemem menším než 5 l, bude mít výkon "více než 368 kW". Převodovka bude mít pro lepší rozložení hmotnosti své místo až u zadní nápravy, takže se dočkáme dalšího automobilu s uspořádáním transaxle. Motor s převodovkou bude spojovat tuhá trubka, která se stane součástí nosného systému automobilu. Uvnitř pak bude uložen kardanův hřídel aniž by bylo potřeba řešit vzájemnou změnu polohy přední a zadní nápravy (vyřešeno tuhým spojením motoru s převodovkou pomocí trubky).

Roadster provází podobně neurčitá specifikace jako předchozí prototypy. Lexus LF-A bude schopen jezdit přes 320 km/h, převodovka má mít ovládání páčkami pod volantem. Studie je osazena dvacetipalcovými koly z lehkých slitin s turbínovým designem, která jsou obuta do pneumatik 265/35 R20 (vpředu) a 305/30 R20 (vzadu). Kotoučové brzdy (vrtané kotouče 360 mm vpředu, 345 mm vzadu) jsou obsluhovány šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými třmeny vzadu.

Tisková zpráva upozorňuje na nové logo F na předních blatnících. Za tajemným F je prý odkaz prvního konceptu limuzíny LS, kterému se interně říkalo Flagship One. Logo prý našlo inspiraci v okruhu Fuji Speedway, kde je doma nová limuzína IS-F.

První vozy Lexus LF-A by se měly začít prodávat na konci roku 2008, jestli se kromě Japonska a USA bude dovážet i do Evropy Japonci loni v Tokiu nesdělili.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
15. 1. 2008 08:00
Re: ale tak...
Príklad pekného roadstera, kabrioletu...? ;-)
15. 1. 2008 07:56
Re: Kto vie, ten vie.
Ten je noblesný. Toto je niečo iné, a povedal by som, že krajšie. ;-)
14. 1. 2008 13:40
Kto vie, ten vie.
treba uznať, toto je jedno z najkrajších áut ostatnej doby a snáď najkrajšie medzi všetkými otvorenými autami súčasnosti... :yes:
14. 1. 2008 11:58
Super auto od super automobilky
Super auto od super automobilky
14. 1. 2008 11:54
lambo
neviem ale pripomina mi to lambo.... inak je to super... lexusu fandim ;)