Lexus odhaluje supersedan GS F s výkonem 473 koní
Ti, kteří u nového sportovního sedanu Lexusu čekali přes 500 koní, budou nejspíše zklamáni, všichni ostatní však mohou přivítat jednoho z posledních zástupců sportovních atmosférických osmiválců, model GS F. Využívá techniku kupé RC F, které jsme nedávno řídili, pod kapotou tedy je pětilitrový motor kombinující Atkinsonův a Ottův cyklus. Výsledkem je výkon 473 koní (348 kW) při 7100 otáčkách a točivý moment 527 N.m v pásmu 4800 – 5700 ot/min. Jedná se však o údaje pro americký trh, je zde tedy možnost, že se evropská specifikace bude lišit. Převodovka je automatická osmistupňová.
Lexus GS F, jež se představí v úterý 13. ledna na detroitském autosalonu, bude mít ve standardní výbavě rovněž diferenciál TVD s vektorováním točivého momentu, který bude mít stejně jako RC F tři režimy, a to Slalom pro agilitu, Track pro stabilitu ve vyšších rychlostech a Standard. Zajímavostí je, že GS F je na rozdíl od kupé RC F ze všech konkurentů nejlehčí, váží totiž 1830 kg, což je o 115 kg méně, než BMW M5.
Kabina vozu byla dále vyztužena a zavěšení kol speciálně odladěno, to vše s ohledem na co nejlepší jízdní vlastnosti auta. Tento stroj by podle automobilky měl fungovat dobře při poklidných dlouhých přesunech, stejně jako na okreskách a závodních tratích. V interiéru 4915 mm dlouhého vozu najdeme sedadla podobná těm v kupé RC F a mnoho kvalitních materiálů. GS F jezdí na devatenáctipalcových kolech, přičemž vzadu najdete pneumatiky rozměrů 275/35. Oproti standardnímu GS má auto náležitě svalnatý bodykit a nechybí ani dvě koncovky výfuku na každé straně nad sebou.